De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bramdg

#480
Hey Arjan,

Proficiat met deze mega-aankoop en wat een mooie stap in de goede richting > premium  :-D  :-D
Precies de laatste tijd ook niet stil gezeten hihi...
aai aai het zal zeker snel kriebelen om de cd speler ook een update te geven binnen de kortste keren :evil: ....
Nee serieus geniet eerst maar wat van deze PM15S1  pompom  pompom  pompom  :kwijl: meer ......  :kwijl:  :kwijl:

PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Marantz 81

Heren bedankt  :yes: ben superblij met de pm15  pompom dat is toch wel even andere koek hoor stereo beeld is veel breder dieper ronder en meer 3 demensionaal  ook de rust in de muziek valt op en klinkt veel echter

voorlopig geen upgrade,s meer  nonono het is nu echt opperdeop  :schater:


drees62

Gefeliciteerd, weet uit ervaring wat zo'n PM 15 kan toevoegen aan het stereogebeuren.

Veel luisterplezier en nog wel ff je sig aanpassen  :wink:

jowa

Gefeliciteerd met deze dubbele upgrade  pompom
Ik weet zelf uit ervaring hoe snel het opeens kan gaan als je de upgrade kriebels heb, kijk maar hoe mijn set is veranderd in iets meer dan een jaar  :-D

Lekker gaan genieten van de muziek, en weer heel je collectie gaan herontdekken. Dat blijft nog wel het leukste  HB

VANZOMERENG

Fraaie versterker Marantz81, veel plezier ermee  :-)

Begrijp ik het goed, dat je andere speakers wil,
is dit niks voor je
http://www.hififorum.nl/index.php?topic=20699.0

Marantz 81

Dat was de eerste insteek andere speakers Zuilen ,maar dat werd te duur tussen 3000 /4000 per paar en met in het achterhoofd vermoedelijk ook deze PM15S1 nodig , toen heb gekozen om een sub toe te voegen aan men monitoren  :-) maar bleek men yamaha versterker geen pre out te hebben ,had de manual wel nagelezen zit 2x een rec out op dacht dat deze via de voor versterker liepen ,maar die zijn niet regelbaar , toen heb ik de PM15S1 gekocht  pompom  die wilde ook toch al graag hebben , de vraag is nu hoe het uit gaat pakken met de sub vanmiddag heb ik hem aangesloten dat die goed klinkt en snel is weet ik nu al zeker ,maar of ik hem perfect geintegreerd krijg is nog de vraag want daar gaat een hoop tijd inzitten m.b.t plaatsing en afstelling van frequentie cut of en fase verstelling

indien het niet lukt met de sub dan verkoop ik hem weer en ga ik sparen voor zuilen  byebye

lo

Citaat van: Marantz 81 op januari 30, 2011, 18:13:11
Dat was de eerste insteek andere speakers Zuilen ,maar dat werd te duur tussen 3000 /4000 per paar en met in het achterhoofd vermoedelijk ook deze PM15S1 nodig , toen heb gekozen om een sub toe te voegen aan men monitoren  :-) maar bleek men yamaha versterker geen pre out te hebben ,had de manual wel nagelezen zit 2x een rec out op dacht dat deze via de voor versterker liepen ,maar die zijn niet regelbaar , toen heb ik de PM15S1 gekocht  pompom  die wilde ook toch al graag hebben , de vraag is nu hoe het uit gaat pakken met de sub vanmiddag heb ik hem aangesloten dat die goed klinkt en snel is weet ik nu al zeker ,maar of ik hem perfect geintegreerd krijg is nog de vraag want daar gaat een hoop tijd inzitten m.b.t plaatsing en afstelling van frequentie cut of en fase verstelling

indien het niet lukt met de sub dan verkoop ik hem weer en ga ik sparen voor zuilen  byebye

Mocht je er niet tot volle tevredenheid met je sub aan uit komen, zou je misschien ook onze sub expert stadium III nog kunnen vragen?

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Whisper.nl

Gefeliciteerd met deze schitterende aankoop.  HB

Een amp. van pak weg 18 kg.  hello
Dit geeft wel even aan dat ie degelijk gebouwt is.  pompom
De specs zijn ook niet mis.
Neem er maar rustig de tijd voor om het e.e.a. uit te proberen.

Veel luisterplezier gewenst.

Groet Whisper  byebye

ps Ben best wel benieuwt hoe goed die combi gaat klinken.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Marantz 81

sub verplaatst volgends de omschrijving van de manual als begin punt heb ik vanmiddag tussen zijwand en 1/4 genomen van de lengte (1,4 meter uit zijwand ) ,en vanavond verplaatst naar tussen 1/4 en halverwege de lengte van de kamer ( 2.9 meter uit zijwand ) totaal is de kamer 6,2 meter lang duidelijk een vooruitgang zeker na het goed afstellen van de gain en cut of

cut of op net boven 50hz en gain (volume) op 30 %  inmiddels zo een goede basis gevonden  :yes:  nog niet op volume gedraait gaan we morgen doen  :-D 

foto,s volgen nog vanmiddag al gemaakt maar zijn mislukt was al bijna donker een geen flits gebruikt  :no:

Verder is het echt genieten met de PM15S1  :kwijl:  :kwijl: 


@ Whisper.nl

Ja gisteren lopen sjouwen met het ding en weegt best wel aardig wat

onderling luisterbezoek ? ben ook wel benieuwd naar jou totem,s  :yes:

Whisper.nl

#489
Hoi Marantz,

Volgens mij klopt je onderschrift niet meer  :-)

Oeps nu weer wel. :-)

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Sander

Gefeliciteerd man met deze grote stap!

Veel luisterplezier. HB

grtz Sander
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

bramdg

Citaat van: Whisper.nl op januari 30, 2011, 22:02:51
Hoi Marantz,

Volgens mij klopt je onderschrift niet meer  :-)

Oeps nu weer wel. :-)

Groet Whisper

Tja met zo een snelheid ... is het moeilijk om het onderschrift up-to-date te houden hé  :evil:
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

WimPeu

Citaat van: bramdg op januari 30, 2011, 22:58:29
Tja met zo een snelheid ... is het moeilijk om het onderschrift up-to-date te houden hé  :evil:


Kwestie van oefenen. Arjan is nog niet klaar heb ik zo een donkerbruin vermoeden. :evil: :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

haha ja net in de tussentijd het onderschrift gewijzigd

voorlopig ben ik wel even klaar en tevreden  :-) 


WimPeu

Waar heb ik dat eerder.gehoord :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES