De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Marantz 81

vorige week toen ik men spullen hiernaar toe heb verhuisd heb ik de top mount spikes gemonteerd

wat het werkelijk klanktechnisch doet vindt ik nu moeilijk te zeggen ,volgens de engineer van dynaudio kwam het de precisie ten goed van deze zeer fijne Monitoren  ,wel kan ik zeggen dat er nu helemaal geen trillingen meer worden doorgegeven aan de vloer   :-)

ik heb geen last van kleine vingertjes die overal aan willen zitten  :wink:

wat zijn dat voor dingen dan die je nu gebruikt ?

Whisper.nl

Citaat van: Marantz 81 op oktober 24, 2010, 15:40:58
vorige week toen ik men spullen hiernaar toe heb verhuisd heb ik de top mount spikes gemonteerd
wat het werkelijk klanktechnisch doet vindt ik nu moeilijk te zeggen ,volgens de engineer van dynaudio kwam het de precisie ten goed van deze zeer fijne Monitoren  ,wel kan ik zeggen dat er nu helemaal geen trillingen meer worden doorgegeven aan de vloer   :-)
ik heb geen last van kleine vingertjes die overal aan willen zitten  :wink:
wat zijn dat voor dingen dan die je nu gebruikt ?

Ik, als je het tegen mij hebt  :-D.
Boxen Rogers LS3A en Target Stands
Om de boxen op de bovenplaat vast te zetten gebuik ik "Pritt Poster Buddies"
http://www.prittworld.com/be-d/producten/bevestigen/pritt-poster-buddies.html
Een soort kauwgom dat je kunt kneden met een groot "plak vermogen"

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

xander32

Citaat van: Whisper.nl op oktober 24, 2010, 15:46:57
Ik, als je het tegen mij hebt  :-D.
Boxen Rogers LS3A en Target Stands
Om de boxen op de bovenplaat vast te zetten gebuik ik "Pritt Poster Buddies"
http://www.prittworld.com/be-d/producten/bevestigen/pritt-poster-buddies.html
Een soort kauwgom dat je kunt kneden met een groot "plak vermogen"

Groet Whisper
Werkt echt super en kost geen drol  :yes:.


Sander.

lo

Hey Arjan,

Mooi te lezen dat je inmiddels over bent. pompom
Inderdaad je zult wel iets aan demping moeten gaan doen maar daar hebben we al wel eens over gesproken. Ik kom graag nog eens bij je luisteren als je zover bent. Veel plezier in ieder geval met de huidige situatie, het ziet er erg mooi uit, en succes met het verder verfijnen cq verbeteren. :yes:
Misschien dat Edwin je nog van advies kan dienen.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

Arjan

Eindelijk heb je dan je nieuwe huis , mooi om te lezen dat je over bent .

Mocht je hulp willen om te overdenken hoe je je set maximaal kunt laten presteren (opstelling) in je nieuwe woonkamer waar nog wel het 1 en ander aan aangepast kan worden , 2 man horen meer dan 1 zeg ik maar .

Laat maar weten dan ?



Groeten  EDWIN  B

Marantz 81

@whisper  ja had het tegen jou  :-) ow het zijn gewoon plakkers  :schater:


@ LO /Hifi gek

Ja over een tijdje moeten jullie maar eens langskomen  pompom

alleen voorlopig heb ik het nog veels te druk  :wink:

laat het jullie wel weten  byebye

lo

Okidoki, we horen het wel. Ik zie er naar uit :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

211

#247
...
Zolang je maar geniet....

HiFi gek

Citaat van: Marantz 81 op oktober 25, 2010, 20:05:48
@whisper  ja had het tegen jou  :-) ow het zijn gewoon plakkers  :schater:


@ LO /Hifi gek

Ja over een tijdje moeten jullie maar eens langskomen  pompom

alleen voorlopig heb ik het nog veels te druk  :wink:

laat het jullie wel weten  byebye



Laat het maar weten als je zover bent .


Groeten  EDWIN  B

Marantz 81

#249
Citaat van: 211 op oktober 25, 2010, 21:44:37
Herkenbaar probleem. Dempen, dempen, dempen.... Vloerkleden, gordijnen, bankstel,...
In ieder geval veel luisterplezier bij het uitzoeken/vinden van de juiste maatregelen. het is immers een hobby niet..??? :-D

geld is op dus gaat niet meer  :schater:

nee even serieus maar het is gewoon een compleet andere ruimte en dan moet je sowieso eraan wennen maar het verschil is nogal drastisch ,heb wel een groot vloerkleed en siergordijnen en papieren rolgordijnen voor de rest is alles keihard alle muren beton laminaat vloer en bankstel van leer , wel een houten kast/salon tafel en planten  :-D eethoek wordt ook van hout

hangt nu ook een grote TV ( reflexie ) zoals je op de foto op de vorige pagina kunt zien tussen men boxen , dat was op die zolder kamer ook niet zo toen had ik hem aan de zijkant gezet , wordt hier een beetje lastig krijg ik zo,n last van men nek  :? :schater:

het is voor mij een woonkamer om in te leven en genieten  :yes: en daarbij het best mogelijk uit de muziek installatie te halen zoals die nu staat opgesteld  , goede luisterdriehoek en afstand van de wanden heb ik dat is al zoals het moet zijn  3,2 meter tussen de boxen 70 cm van de wand af en  3,8 meter luister afstand

kamer is 4,8 bij  6,15 meter


byebye byebye

HiFi gek

Arjan , je zegt dat je boxen 3.2 meter uit elkaar staan opgesteld .
Is dat hart op hart gemeten , of zijkant box + zijkant box gemeten ?

Ik vind persoonlijk 3.2 meter nogal aan de forse kant voor zulke kleine boxen , dit wordt meestal enkel gedaan met grote forse boxen .

Zet ze om eens even uit te testen een stuk dichter naar elkaar toe , op ongeveer 2.5 meter uit elkaar , en ga dan vanuit deze afstands positie eens experimenteren met de afstand .
De kans is vrij groot dat je dan meer diepte en een beter stereo beeld krijgt .

Wel even de plaats waar nu beide boxen op 3.2 meter staan markeren , dan kun je makkelijk de oorspronkelijke plaats weer terug vinden mocht het nodig zijn .

Mijn veel grotere Focal's staan bijvoorbeeld op 2.53 meter uit elkaar , hart op hart gemeten .
Als ik ze maar 10 cm verder uit elkaar plaatst hoor ik al verslechtering optreden , de perfecte samenwerking tussen linker en rechter box wordt dan al verstord .
Dit is natuurlijk ook grotendeels afhankelijk van de ruimte waar de boxen in staan , iedere ruimte reageerd ook weer anders .

Laat het even weten als je mocht gaan eperimenteren en je dan je conclusie hebt getrokken ?




Groeten  EDWIN  B


Marantz 81

ik heb gewoon de manual aangehouden van dynaudio ,maar daarin praten ze niet over afstanden tussen de speakers alleen dat de afstanden tussen de 2 speakers en dat de luisterafstand dan iets groter moet zijn

heb eerst alles uitgemeten het was 3 meter op hart tussen de boxen en achterkant speaker 70 cm van de wand af , luisterafstand 3,4 meter

heb ze nu op 2,4 meter op hart uit elkaar gezet en 70 cm achterwand aangehouden 3,4 meter luisterafstand blijft hetzelfde ik hoor wel een verbetering in het stereo beeld maar verder blijft het hetzelfde , ze staan een stukje ingedraaid

lo

Je zit er nu wel relatief ver vandaan dan, zeker als je de handleiding erbij houdt (ik heb in de basis dezelfde handleidingen :-D) Je zou nu misschien kunnen proberen om er weer wat dichterbij te gaan zitten om te bezien wat dan het resultaat wordt. Volgens mij is het belangrijker om de verhoudingen goed te hebben, anders hadden ze in de handleiding wel minimum en maximum maten gezet. Ze zijn bijv. wel duidelijk met een maatvoering tav plaatsing tov zij en achterwanden. Gewoon lekker op je gemakje uitproberen en bezien wat het best in je leef omgeving past. De afstand tot de zij en achterwand mag gerust wat groter zijn. Met 70 cm begint het wel goed te komen. Mijn speakers stonden eerst op ongeveer 50 cm van de achterwand. Ik ben ook gaan experimenteren met de afstanden en ze staan nu op een dikke 65cm, gemeten tot achterzijde speaker, van de wand. Dit gaf een grote verbetering in het stereo beeld, zowel breedte als diepte als plaats positie van de artiesten en instrumenten. Mijn speakers heb ik zover ingedraaid dat de hartlijn precies op mijn oren uitkomt. Als ik met mijn hoofd een beetje naar links ga zie ik van beide speakers "net" de linker zijkant. Ga ik een beetje naar rechts hetzelfde verhaal maar dan voor de rechter zijkant van beide speakers. Precies symetrisch dus. Zo klinkt het bij mij, in mijn oren, het best.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

#253
ik had ook men oude luisterruimte mee moeten nemen  :schater: clown1

had al eerder getest om ze 50 cm van de wand af te zetten maar was gelijk te horen dat het bonkering ging klinken en minder diepte in het stereo beeld

ga nog wel eens beetje experimenteren ermee  eventueel nog wat anders opstellen

ik luister in de breedte van men kamer ( 4,8 meter )    hij is 6,15 meter lang


lo

Jouw opstelling is zo'n beetje hetzelfde al bij mij als ik me dat goed herinner, toch?

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.