De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marvin


Marantz 81

nog even Dromen  :-D  wel een wens voor in de toekomst  :-)

lo

Citaat van: marvin op juni 09, 2010, 21:45:06
Heerlijk  Heineken.  :-P

Daaaaaaarrrrrrrr is ie weeeeeeeeer :-D

Citaat van: Marantz 81 op juni 09, 2010, 21:46:23
nog even Dromen  :-D  wel een wens voor in de toekomst  :-)


Lijkt erg veel op de audience 72 van dynaudio.
Mooi speakertje hoor notworthy

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

#184
Ja ik vindt ze ook erg mooi vooral de kleur van Lak en afwerking ,en de Drivers om te zien  :-)

ik weet dat jij die dynaudio audience 72 in de keuken hebt ,maar niet hoe ze eruit zien  :wink:

ze zijn alleen een flink stuk duurder als die ik nu heb , ga eerst maar nog een aantal jaar van deze die ik nu heb genieten ,en eerst een betere Versterker , CD speler/kabels hoef ik niet meer te upgraden  :-D dit omdat ik weet dat zo,n installtie die edwin heeft ( ongelofelijk goede klank sounstage en diepgang ) niks voor mij zou zijn ,ik luister niet alleen maar hele hoogwaardige opname,s ,en vindt zelf wat ik nu heb toch al erg goed klinkt

lo

Effe wat foto's gezocht van de audience 70 en 72. De 72 was de opvolger van de 70 en heeft de reflexpoort aan de voorkant ipv achter (70)
Je zult de overeenkomsten zien mbt kast uiterlijk en de grote stofkap op de units.

Audience 70:


Audience 72 (heb ik):


groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Heb je, toen je bij Edwin op bezoek was, niet naar jou CD's geluisterd dan?
Ik vind dat "normale niet audiofiele" CD's ook bijzonder goed klinken, tenminste op mijn set. Voor mij is dat zeker net zo belangrijk dan me alleen maar op "het neusje van de zalm" te moeten concentreren. Dan gaat een heleboel van wat je normaal gesproken mooi vond verloren.
Misschien interesse om nog eens bij mij te komen luisteren?

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

Citaat van: lo op juni 10, 2010, 15:42:25
Heb je, toen je bij Edwin op bezoek was, niet naar jou CD's geluisterd dan?
Ik vind dat "normale niet audiofiele" CD's ook bijzonder goed klinken, tenminste op mijn set. Voor mij is dat zeker net zo belangrijk dan me alleen maar op "het neusje van de zalm" te moeten concentreren. Dan gaat een heleboel van wat je normaal gesproken mooi vond verloren.
Misschien interesse om nog eens bij mij te komen luisteren?

groet,

lo



Toen hij bij mij was ( al diverse keren inmiddels ) nam hij ook telkens cd's van zichzelf mee , en daar zaten er diverse tussen die ook behoorlijk goed van klank waren .

Zelf heb ik veel cd's die niets met een high end label van dienst hebben en toch uitzonderlijk goed klinken .
Maar helaas klinken de echt belabberde opnames ook echt belabberd bij mij , maar dat zal vrijwel iedereen zo ervaren .
Een cd die zo plat als een dubbeltje klinkt kan op geen één set tot zijn recht komen , dat heeft niets met de kwaliteit van de set te maken .



Groeten  EDWIN  B

lo

Citaat van: HiFi gek op juni 10, 2010, 17:51:21
Zelf heb ik veel cd's die niets met een high end label van dienst hebben en toch uitzonderlijk goed klinken .
Maar helaas klinken de echt belabberde opnames ook echt belabberd bij mij , maar dat zal vrijwel iedereen zo ervaren .
Een cd die zo plat als een dubbeltje klinkt kan op geen één set tot zijn recht komen , dat heeft niets met de kwaliteit van de set te maken .

Groeten  EDWIN  B

Goed verwoordt Edwin, dat bedoel ik.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

Mooie speakers zeg die Dynaudio 72  :-) lijken zeker behoorlijk op elkaar

dat klopt wel wat je zegt edwin , ik hoor ook duidelijk het verschil hier thuis in opname kwaliteit sommige zijn echt bedroevend sommige er mooi , alleen is het verschil bij jou velen malen groter tussen een gemiddelde en goed opname en dat is ook logisch  :-)  en daarom lijkt het mij zo omdat het zo ongekend goed kan klinken bij jou dat als ik zo,n installatie zou hebben( als ik het zou kunnen betalen over een jaar of 5/6  ) ik bij een gemiddelde opname al zoiets zou hebben van wat klinkt het een behoorlijk stuk minder en dan heb ik zoiets zou je er dan ooit zoveel geld aan uit moeten geven  ,daarbuiten wat lo zegt is ook wel weer zo je moet op een gegeven moment ook wel kunnen genieten van je muziek die je luisterd en niet alleen maar superkritisch bezig zijn met wat je hoort , want bij de minder klinkende cd,s die ik heb hoor ik nu ook wel eens dingen die ik nog nooit eerder gehoord heb ,met de nieuwe kabels die ik nu heb aan geschaft ( zie pagina 11 ) hoor ik ook weer een duidelijke vooruitgang de hoge tonen zijn een stuk zuiverder en stemmen diepgang klinken mooier ,en achtegrond zangeressen kleine tingeltjes tussen door enzv hoor je nu ook beter

Lo stuur je wel even een PM

Dennis E36

Lees ik hier een luisteravondje bij LO :-D
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

lo

Citaat van: Marantz 81 op juni 10, 2010, 19:50:45
zo je moet op een gegeven moment ook wel kunnen genieten van je muziek die je luisterd en niet alleen maar superkritisch bezig zijn met wat je hoort , want bij de minder klinkende cd,s die ik heb hoor ik nu ook wel eens dingen die ik nog nooit eerder gehoord heb ,met de nieuwe kabels die ik nu heb aan geschaft ( zie pagina 11 ) hoor ik ook weer een duidelijke vooruitgang de hoge tonen zijn een stuk zuiverder en stemmen diepgang klinken mooier ,en achtegrond zangeressen kleine tingeltjes tussen door enzv hoor je nu ook beter

Zo is het maar net, goed verwoordt. Leuk dat je kunt genieten van de basis muziek, en daarnaast de leuke bijkomstig heden gaat ontdekken.  notworthy

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Citaat van: Dennis E36 op juni 10, 2010, 20:21:31
Lees ik hier een luisteravondje bij LO :-D

Af en toe iemand op visite vind ik niet erg hoor :wink:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

over een iets minder als 6 weken krijg ik de sleutel van het appartament wat ik gekocht heb :-D

zit nu op een zolder kamer wat vrij vol staat 1 speaker staat onder de dakkapel en de kamer is heel erg gedempt +vloerbedekking en men speakers zijn eigenlijk overkill voor de ruimte 

aangezien ik al een lange tijd nieuwschierig was hoe het daarlijk zal gaan klinken ,zijn men ouders toevallig vandaag op vakantie gegaan voor 3 weken ,heb ik nu alvast een voorproefje genomen ,en heb ik men hele installatie naar beneden gehaald en in de woonkamer geplaatst  :-D was wel flink sjouwen pa zen speakers nonono weghalen en men eigenappratuur en speakers alles 2 trappen naar beneden dragen

maar echt een groot verschil het klinkt gewoon veel beter en anders nu ,overduidelijk meer diepgang  en veel beter rustiger geplaatst :yes:

lo

Hoe was dat spreekwoord met die kat en die muizen ook alweer :schater:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.