De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marantz 81

#165
was ik ook van plan om dat te gaan doen , maar geen cement   clown1

had het nog aan men pa gevraagd en die zij dat ze verschillende grofheid zand bij de bouwmarkt hebben  :-D


dit staat er in de beschrijving

The increased mass will enhance contact with the floor ,further reduce resonances and increase stability and focus of the soundstage   byebye

Marvin

Sorry smiley vergeten, ik was niet echt serieus...  :mrgreen:

Marantz 81

dat had ik wel door vandaar dat ik er een  clown1 bij zetten  :-D

en met van plan reageerde ik op jwx

xander32

Citaat van: drees62 op juni 08, 2010, 19:37:49
Volgens mij gaat het niet zozeer om meer laag maar om een (nog) strakker laag. Retestrak laag zeg maar  :lol:
Schelpenzand wordt hier ook wel veel voor gebruikt, al is dit volgens mij beter op zijn plaats in stands voor monitoren. Wel oppassen dat je niet die met anijsgeur neemt  :-D
Yep: meer massa, minder kastresonaties en daardoor een strakkere bass.
En die anijsgeur went van zelf kan ik je uit eigen ervaring vertellen :-P.


Sander.

Marvin

Anderzijds kan je je afvragen waarom die resonaties niet van de fabriek uit geĆ«limineerd zijn....  :-P


Ja ja, verzend kosten. Maar er zijn bedrijven die gewoon speakers van 120kg uitbrengen :evil:  :-P

xander32

Citaat van: marvin op juni 08, 2010, 22:11:14
Anderzijds kan je je afvragen waarom die resonaties niet van de fabriek uit geĆ«limineerd zijn....  :-P


Ja ja, verzend kosten. Maar er zijn bedrijven die gewoon speakers van 120kg uitbrengen :evil:  :-P
Verzendkosten misschien maar wat dacht je van extra materiaal (hout / demping) en meerwerk, wat behoorlijke meerkosten met zich meebrengt.

Sander.

Marvin

Dus bezuinigen op materiaal?
Klinkt als een compromisloos ontwerp...  :-o

Flikker er zelf maar een berg zand in dan....  :evil:

Geen nood jonges, ook dezebouwer heeft zulk soort modellen op de markt gezet  :-D

lo

Misschien gekke vraag maar bestaat het gevaar niet dat indien je je speakers met zand opvult aan de onderzijde er stof (er zitten natuurlijk bij de korrels van bijv 1 mm nog veel meer gradaties aan grotes) begint te dwarelen bij heftige laag passages en dit stof zich in je units gaat nestelen met misschien als resultaat vastlopende spreekspoelen?

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marvin

Ja, al zal het wel even duren voordat het de spreekspoel bereikt. Maar daarom mag het niet te klein zijn.
Weet niet hoe dat precies zit met de DLS, het merk waarvan ik de naam niet zal noemen sluit de vulopening af met een dop. Ook wordt weleens aangeraden om het in een plastic zak te doen. Maar dan moet het wel een afgesloten ruimte zijn. Is deze ruimte niet afgesloten dan is het gevaar wel erg groot wanneer je je speakers gaat verhuizen of verkopen. Dan moet je met een bus komen en de speakers ten allen tijde rechtop houden.

Marvin

Overigens zal het wel een afgesloten ruimte zijn bedenk ik me net.
Anders verander je de kast inhoud natuurlijk behoorlijk, wat dus in ieder geval een andere laag weergave met zich mee brengt..   :-D

lo

Inderdaad ik denk dat je speakers deze mogelijk bij het ontwerp al in zich moeten hebben anders werkt het alleen averechts volgens mij.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WimPeu

Citaat van: drees62 op juni 08, 2010, 19:37:49
Volgens mij gaat het niet zozeer om meer laag maar om een (nog) strakker laag. Retestrak laag zeg maar  :lol:
Schelpenzand wordt hier ook wel veel voor gebruikt, al is dit volgens mij beter op zijn plaats in stands voor monitoren. Wel oppassen dat je niet die met anijsgeur neemt  :-D

Laag is bij nu errug strak in vergelijk met de Focals. Ik ga eerst een tijd zo luisteren en als ik aan deze sound gewent ben ga 'k het misschien nog eens proberen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Citaat van: marvin op juni 08, 2010, 20:33:35
Gewoon volstorten met cement.

zag dat we evenveel posts hadden  :lol:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin


Marantz 81

het is een afgesloten compantiment onderin de speakers , planken zijn ook gelijmd dus zand kan er niet doorheen  :wink:

het is idd meegenomen in het ontwerp , om de speaker nog beter te laten klinken

heb DLS zelf ook nog even een E-mail gestuurd om preciesere uitleg als in het boekje staat kreeg dit als antwoord   :-)

To fill sand in the cavilty will increase the speaker mass and give a better bass and midrange reproduction from the speaker. It will not increase the resonance to the floor more than before, probably less! The best way to avoid resonances going to the floor is to use the spikes.