De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Dennis E36

Citaat van: Marantz 81 op januari 01, 2010, 21:48:08
is een mooie amp die pm16 ( niet kwa uiterlijk  shutup)

speakers hebben een load van 4 OHM aanspreekgevoeligheid van 87 db van 1W/1M (volgens testen 85/86 db ) behoorlijk laag dus ,en zijn 150w

daarom hebben ze ook zo,n honger  :lol: en het zijn spoelen met dubbele magneten

pm7001 levert 100w aan 4 ohm ,en kan een piek geven van 40 ampere ,maar dat is denk ik bij 8 ohm

Bedoel je dubbelspoels luidsprekers ipv dubbele magneten :?

PM 16 levert zo'n 160/170 watt @ 4 ohm.....gelezen in diverse tests.
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Marantz 81

nee stond in een test  :-) 

http://dls.se/files/587/2/R55_Thailand_april_06_eng+swe.pdf

pagina 6


wat ik er wel eens over gelezen heb toen ik met car audio bezig was , de voice coil dan langer is  2 magneten op elkaar geplakt zijn om zo meer controle over de conus te hebben

Stadium III

Om ff terug te komen op de subwoofer

Zoek een Strata III en begin daarmee
Op MP staan er volgens mijn wel te koop

Het is een gesloten systeem met een 100w versterker en een 10 inch woofer erin
Deze is snel en via de high level goed aan te sluiten bij de bestande set

De strata heet een zeer ruime keuze om de crossover goed in te stellen en zal je voor muziek niet teleur stellen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marantz 81

hoi

das een hele mooie sub  :-)

ja in priciepe wil ik ook nog een subwoofer erbij maar ik wil eerst kijken wat een betere versterking doet  :wink:

en dan een front firing 8 of 10 inch sub in gesloten kast

Tigger

De tip van Stadium III is een hele goede: ikzelf speel al een aantal jaar met een Strata III en is inderdaad makkelijk en goed aan te sluiten en zowel muziek als film is een groot feest. Succes.
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Marantz 81

#155
heb gisterenavond nog eens een keer het boekje zitten doorspitten van men PM7001 en daar staat wel een plaatje in (zonder tekst ) dat je een extra eindversterker erachterkunt hangen terwijl indien de seperate schakelaar uit staat ,er staat wel tekst en uitleg over dat je het VV en EV gedeelte kan scheiden d.m.v de seperate schakelaar en hem zo alleen als voor of eindversterker kunt gebruiken

dus het zou moeten kunnen wat ik wil :yes:

Marantz 81

ik heb besloten om dit jaar geen upgrades meer te doen  shutup 

in princiepe komt er nog een subwoofer bij ,maar wil eerst gaan kijken als ik volgend jaar weer een eigen huisje heb  pompom hoe het daar klinkt  byebye



vandaag SACD gekocht van genesis calling all stations deze ken ik heel goed op gewone cd

maar wat een verschil zeg in de weergave ,alles is gewoon vele malen beter

stereo beeld diepte breedte ,klanktechnisch  notworthy

Marantz 81

#157
laatste tijd heb ik met name geluisterd naar men set ,waar die voor is  :-)

ik heb afgelopen week een huis gekocht ,en heb gelijk al uitgedokterd hoe men installatie daar zal komen te staan ,en de speaker kabels die ik nu heb (Canare 4S8 ) zijn dan te kort

dus heb ik maar gelijk een Upgrade gedaan  :-D

VDH THEATRACK kabels gekocht van vlearmoes  2 X 2,5 Meter  ,men interlinks zijn ook van VDH the name

heb ze gelijk al even aangesloten ,en echt een duidelijke vooruitgang hoor nu meer scheiding van details ,hoge tonen zijn wat scherper geworden wat ik juist fijn vindt omdat mijn tweaters vrij soft zijn , en de lage tonen klinken mooier

aan de speaker zijde moet ik nog de twisted pair aandraaibare banaan pluggen monteren zitten nu zo onder de klemmen ,maar dat doe ik pas als ik in de woning woon

byebye

Vlearmoes

En ze zijn lang genoeg zie ik  :roll:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Marantz 81

haha ja klopt , ze zijn nu nog te lang


Marantz 81

nog even een vraag ,men speakers hebben een compartiment die je kunt vullen met zand ,nou staat in de beschrijving korrels van minimaal 1 mm of groter

weten jullie welk zand ik dan moet hebben ?

WimPeu

Ik heb ook zo'n bakje onder in mijn speakers. Ik kreeg bij aankoop een zak van 25kg zilverzand erbij. Is wel fijn zand.
Heb het er nog niet in, laag zat zeg maar. :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

drees62

Citaat van: WimPeu op juni 07, 2010, 23:20:40
Ik heb ook zo'n bakje onder in mijn speakers. Ik kreeg bij aankoop een zak van 25kg zilverzand erbij. Is wel fijn zand.
Heb het er nog niet in, laag zat zeg maar. :-D

Volgens mij gaat het niet zozeer om meer laag maar om een (nog) strakker laag. Retestrak laag zeg maar  :lol:
Schelpenzand wordt hier ook wel veel voor gebruikt, al is dit volgens mij beter op zijn plaats in stands voor monitoren. Wel oppassen dat je niet die met anijsgeur neemt  :-D

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op juni 07, 2010, 22:32:44
nog even een vraag ,men speakers hebben een compartiment die je kunt vullen met zand ,nou staat in de beschrijving korrels van minimaal 1 mm of groter

weten jullie welk zand ik dan moet hebben ?

ik zou zeggen probeer en laat ons de uitkomst horen  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin

Gewoon volstorten met cement.