De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

WilliamB

Citaat van: Whisper.nl op april 17, 2014, 10:48:14
Indraaien en het plaatsen van de speakers;

Had CZ79 daar niet een topic voor aangemaakt. ??

Groet Whisper  byebye
Ga gelijk even nakijken. HB
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Zoldar

of je zet ze alle 4 neer. je bi wired de zaak zodat het mid hoog door de dynaudiogaat en het laag door de vitara's :-D
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

xander32

Citaat van: Whisper.nl op april 17, 2014, 10:48:14
Indraaien en het plaatsen van de speakers;

Had CZ79 daar niet een topic voor aangemaakt. ??

Groet Whisper  byebye
Nja, die procedure van CZ79 is wat mij betreft veel te omslachtig. Deze zal vast een zeer goed resultaat geven, maar voor mij schiet deze te veel door ... Daar gaat mij teveel energie en tijd zitten in die laatste paar procent winst. Keuzes :yes:.

RoGEK

- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Marantz 81

#2464
Daar ben ik in het verleden al tot in den treure  :schater: mee bezig geweest  :wink:

speakers staan 1.2 m van zijwand ( links )  0.8 m van achterwand ,  luisterafstand is ongv 1.2 groter als tussen speakers , de speakers precies in het midden van de ruimte teopzichte van zijwanden gaf een slechter resultaat

Rechter speaker staat iets meer ingedraaid als linker speaker omdat daarnaast 2,5 m vrij is

Bankstel staat tegen achterwand niet ideaal maar zo is de opstelling in men woonkamer en het laag mag van mij best een beetje aangezet zijn

Focus 220 stonden 5 graden ingedraaid was perfect

Sitara moet 10 graden worden ingedraaid en is het perfect



Mijn eindconclusie is het onderstaande  :-)

Denk dat het afstraal gedrag van de Focus 220 groter is als van de Sitara, ze klinken allebei fantastisch en bieden dezelfde geluidskwaliteit ,ze zijn aan elkaar gewaagd alleen bezitten ze beiden hun eigen kwaliteiten Focus 220 zet een krachtiger stereo beeld in gehele tonenbereik neer maar ook nogal beheerst ,Sitara zet een nog groter stereo beeld neer maar minder diepte en heeft iets minder kracht in het laag mid , het klinkt meer open/tastbaar de detaillering is beter vooral vocalen snaar instrumenten en stemmen klinkt gewoon beter als op de Focus 220

Bij de Focus 220 is het vooral dat alles maar blijft groeien je kunt er wel zo gruwelijk hard mee draaien zonder een centje pijn ,de versterker is dan de zwakke schakel evenals mijn acoustiek die flink gaat meewerken en roet in het eten gooit met name bij bassrijke opnames verzuip je erin  :eerie: dat het gewoon niet meer fijn luisteren is met een combinatie van beheerste weergave dik aangezette bass en resoneerde interieur delen

De Sitara zijn zeer goede speakers die gaan werken met mijn acoustiek/opstelling ze kunnen geen bergen verplaatsen als de focus 220 maar er kan flink stevig mee gedraaid worden en hebben dan ook echt wel punch en krachtig laag en mooie pakkende open Live sound  :kwijl: pompom  :kwijl: 

byebye

xander32

Een duidelijke beschrijving Arjan, hulde :yes:. De AP's zijn daarmee blijvertjes?
Nu sparen voor die mooie versterker en bron (ongeacht welk merk).

Marantz 81

#2466
Ja deze blijven  :yes:

Die andere versterker en bron zou ik wel willen maar het verlangen ernaar is een stuk minder omdat deze niet zo moeilijk aan te sturen zijn  pompom je hoort bij deze speakers ook heel duidelijk de opname en bron kwaliteit ,als ik eerst een hele goede opname op de sacd speler heb geluisterd en daarna de tuner aanzet is het een heel stuk minder wat een goed teken is om die premium set nog eens aan te schaffen maar dat zal dit jaar niet meer worden

WilliamB

Mooie beschrijving Arjan. Klopt precies.

Over een aantal weken mogen Wim,Leo en ik het weer meemaken.
Heb er zin in. hello
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

cz79

Citaat van: xander32 op april 17, 2014, 18:54:31
Nja, die procedure van CZ79 is wat mij betreft veel te omslachtig. Deze zal vast een zeer goed resultaat geven, maar voor mij schiet deze te veel door ... Daar gaat mij teveel energie en tijd zitten in die laatste paar procent winst. Keuzes :yes:.

Waar! Het kost je wat tijd, daarentegen is het eindelijk eens een procedure die rekening houdt met kamerakoestiek (itt de meeste andere procedures), het kost je geen geld en levert wel iets meer op dan een paar procent. Try and find out, eens eerste goede setup kost je misschien een uurtje, de finetuning langer maar kun je ook overslaaan

xander32

Citaat van: cz79 op mei 04, 2014, 08:19:13
Waar! Het kost je wat tijd, daarentegen is het eindelijk eens een procedure die rekening houdt met kamerakoestiek (itt de meeste andere procedures), het kost je geen geld en levert wel iets meer op dan een paar procent. Try and find out, eens eerste goede setup kost je misschien een uurtje, de finetuning langer maar kun je ook overslaaan
Ik ga jou maar een x uitnodigen :yes:.

cz79

Ben ik nu de expert :-D? Nee hoor dat is prima, ik heb het nu drie keer gedaan en lijkt me gezellig om het nogmaals uit te voeren. Ik zeg ook niet dat het DE methode is maar wel EEN methode met een hele andere benadering.
Bij Chatellin en Rhapsody hanteren ze een vergelijkbare methode, en met twee man is de methode ook makkelijker, jij kan blijven zitten terwijl ik schiif en jij luistert.

xander32

Citaat van: cz79 op mei 04, 2014, 08:37:53
Ben ik nu de expert :-D? Nee hoor dat is prima, ik heb het nu drie keer gedaan en lijkt me gezellig om het nogmaals uit te voeren. Ik zeg ook niet dat het DE methode is maar wel EEN methode met een hele andere benadering.
Bij Chatellin en Rhapsody hanteren ze een vergelijkbare methode, en met twee man is de methode ook makkelijker, jij kan blijven zitten terwijl ik schiif en jij luistert.
... ik zie in toenemende mate voordelen in deze methodiek :-D.

cz79


Whisper.nl

Citaat van: cz79 op mei 04, 2014, 08:57:49
:-D

Ach, laat Chris maar schuiven. notworthy  pompom  notworthy

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79

Of kabels trekken, toch Hans? :-D