De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marantz 81

Ik weet wel dat je een geintje maakt  :-D kan er niet echt mee zitten lekker zo laten is al vanaf het begin miniscuul gaatje

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op mei 07, 2013, 21:45:49
Ik weet wel dat je een geintje maakt  :-D kan er niet echt mee zitten lekker zo laten is al vanaf het begin miniscuul gaatje

ik weet dat er in de handel liquid rubber bestaat ze repareren daar ook mee
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

zal eens keer kijken haast heb ik er niet mee , is al 1,5 jaar zo

Marvin

Één druppeltje uit het bandenplaksetje en je ziet er niets meer van, ligt natuurlijk wel aan de definitie 'druppeltje'.
Het is gemaakt voor rubber en is en blijft flexibel. Heb er meerdere randen mee geplakt, nog nooit een band trouwens...  :-D

WimPeu

Citaat van: marvin op mei 07, 2013, 23:38:55
Heb er meerdere randen mee geplakt, nog nooit een band trouwens...  :-D

:schater:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

Bedankt voor de tips  8-)

joep

Denk dat ik als enige ervaring heb met een kapotte Dynaudio speaker. En als ik eerlijk moet zijn kan ik je vertellen dat er naar één goede oplossing is en dat is er een nieuwe speaker inzetten. Alle andere oplossingen is rommelen in de marge. Begin daar niet aan daar het geld uitgeven is en je daarna toch naar een nieuwe speaker stapt. Kijk op marktplaats voor een speaker is een oplossing als je geen honderden euro's zou willen uitgeven.

Marvin

Dus doordat er een gaatje in de surround zit gelijk maar een nieuwe kopen, de rest is rommelen in de marge.
Mag natuurlijk ook, maar pure onzin is het wel.
Maar goed, jij bent de enige met de ervaring van een kapotte Dynaudio woofer en zal derhalve het allerbeste advies voor hande hebben.


-- Verstuurd vanaf mijn superieure IOS-Gadget --

joep

#2213
Klopt. Zeker als je kijkt naar de omzetsnelheid van Arjan zijn spullen zal hij ook deze gemakkelijk willen kunnen verkopen.
En dan is een onvakkundig gerepareerde speaker moeilijk aan de man te brengen. Mijn advies: kijk eens op MP.
Ik niet welke hij nodig heeft maar er staan daar best een paar te koop. Zou best kunnen dat die van hem er ook tussen zit. Dan is hij misschien al voor 70 euro klaar. En kan hij bij verkoop zeggen dat er niet aan gerommeld is.

Marvin

Het is al anderhalf jaar zo en de drang er iets aan te doen is er nooit geweest.
Maar goed, heb geen zin in een discussie met je dus geef ik je maar gelijk. 
Nieuwe woofer lijkt mij ook de enige optie!


-- Verstuurd vanaf mijn superieure IOS-Gadget --

joep

Gaat mij ook niet om er iets aan te doen Marvin maar om hem 100% voor verkoop te krijgen.
Denk dat het gaatje geluid matig niets uitmaakt. Maar verkoop matig daarentegen heel veel.
En als je het dan kunt oplossen door voor niet te veel iets op MP te kopen. Dan zou dat een oplossing kunnen zijn.

Whisper.nl

Citaat van: joep op mei 08, 2013, 10:34:29
Gaat mij ook niet om er iets aan te doen Marvin maar om hem 100% voor verkoop te krijgen.
Denk dat het gaatje geluid matig niets uitmaakt. Maar verkoop matig daarentegen heel veel.
En als je het dan kunt oplossen door voor niet te veel iets op MP te kopen. Dan zou dat een oplossing kunnen zijn.

Dan probeer je toch gewoon de gulden middenweg.

Probeer het eens zoals Marvin voorsteld. Is/wordt het niks kan je altijd nog een nieuwe kopen.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

TurboMarco

Ik weet niet in hoeverre Arjan de bassreflex poorten dicht stopt maar ik zou daar dan wel mee oppassen ,de druk op het gaatje neemt dan behoorlijk toe ,verder zou ik de tip van Marvin en John zeker uitproberen .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

joep

#2218
Citaat van: Whisper.nl op mei 09, 2013, 16:57:11
Dan probeer je toch gewoon de gulden middenweg.

Probeer het eens zoals Marvin voorsteld. Is/wordt het niks kan je altijd nog een nieuwe kopen.

Groet Whisper

Nieuwe Dynaudio's zijn erg duur. 2e hands komen ze zelden voorbij daar je bij Dynaudio de oude kapotte moet inruilen voor je nieuwe kunt kopen. Dus moet je soms een tijdje MP in de gaten houden voordat de juiste voorbij komen. Ik heb met een hele omweg nieuwe toen die van mij kapot waren kunnen kopen. De oude heb ik kapot verkocht aan een zeer ervaren persoon incl de juiste nieuwe ringen en lijm. Maar zelfs na een vakkundige reparatie is dat geen succes geworden. Je spreekt dan over 35 euro aan onderdelen terwijl je hele goede 2e hands voor 100 a 150 euro kunt tegenkomen.

TurboMarco

Hoezo is de reparatie geen succes geworden ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)