De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

TurboMarco

#2055
Zo.. ik kon er vandaag helaas niet bij zijn ,erg jammer dat wel .

Ik merk echter wel op dat de reakties eindigen op dat het platter klinkt met room-eq aan ,dit vind ik toch wel vreemd aangezien het bij mij eerder andersom is .
Maar goed ik kan niet oordelen wat er bij iemand anders gebeurt zonder dat ik het zelf heb meegemaakt .
Het afschieten van dergelijke methodes zonder verder onderzoek gedaan te hebben vind dan ook ronduit belachelijk en kortzichtig ,het is namelijk niet iets wat je zomaar inregeld en even vlug doet ,ik ben er zelf maanden mee bezig geweest en heb zoveel mogelijk van anderen die er meer ervaring mee hebben wat opgestoken ,neem bv Ron van perfect audio die er toch wel veel tijd in gestoken heeft om het 1 en ander uit te leggen ,maar ook Wim en vooral niet te vergeten Rob die stad en land afreist om mensen daarmee te helpen .

Maar neem nou Arjan ,zonder te beseffen hoe een opname of een akoestiek icm luidsprekers in elkaar steekt trekt hij een conclusie dat het 1 en ander niet gecontroleerd klinkt .
Ik denk bij mijzelf waar gaat dit dan over ??
Mijn ervaring bij de meeste mensen waar ik naar muziek geluisterd heb dat zij de meest clinische ........zogenaamde audiofiele muziek op zetten die je maar kan bedenken ,sorry dat ik het zeg maar het omvat niet meer of minder dan hele eenvoudige repertoires ,maar ok het klinkt erg lekker in de meeste oortjes .

Feitelijk is het zo dat roomgain in de vorm van reflecties en staande golven alom geaccepteerd zijn en als prettig ervaren worden ,men noemt dat dan ruimtelijk en dynamisch .

Vind je dat mooi ....lekker zo laten ,wil je net wat meer crisp en wat meer zwart en lucht tussen de instrumenten ,ga dan lekker klooien met dacs en kabeltjes ....en weet ik wat nog meer voor een tweaks .

Het valt mij dan ook wel op dat die mensen die daar hun heil in zoeken nooit tevreden zullen zijn ,ik noem dat het syndroom van Olaf (ingewijden weten wat ik daar mee bedoel  :wink:)

edit: typfouten
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Eip

Citaat van: Marantz 81 op februari 10, 2013, 00:23:35
Het was weer gezzellige muzikale dag  :-) morgen zal ik mijn bevindingen plaatsen van vandaag ben net weer thuis en beetje gaar  :gaap:

Dat is mooi,ik ben al vast benieuwt.  :yes:
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

Marantz 81

Gisteren waren Leo en william hier bakkie gedaan beetje buurten  :-D  muziek gaan luisteren er is van alles en nog wat voorbij gekomen later nog een bakkie en fles wijn opengetrokken gezellige dag met nodige ouwehoeren  :-P

Zoals hun al zijden regelmatig met en zonder Audessy gedraait dat is toch een groot verschil in zowel positieve als negatieve zin  :-)

Zelf heb ik afgelopen week al veel geluisterd en vondt het zonder audessy niet echt bijzonder ,minder mooie weergave als met de pm7001ki maar goed de reden om hem te kopen was natuurlijk de positieve ervaring bij anderen met audessy dat het echt werkt en had verwacht dat deze met een dikke voeding met Dynaudio,s goed kan aansturen ,met audessy aan hoor je dat de ruimte niet meer meewerkt en de tonale balans detail veel beter is , ook heb ik handmatig de EQ gebruikt maar met Audessy aan is het resultaat veel beter hetgeen wat met opvalt is dat over het gehele Frequentie bereik weergave totaal anders is het klinkt gewoon goed en had er nog langere tijd voor willen uittrekken om nog betere resultaten te halen ?? het is echt een Top reciever waar je meer als tevreden kunt zijn  notworthy

Gisteren de PM7001KI nog aangesloten voor leo en william om hun die versterker nog te laten horen daar zijn de room modes weer maar  :-o wat klinkt dat toch een pak beter ruimtelijkheid weergave/klank van stemmen instrumenten en een mooi laag , die dynaudio,s zijn ook gewoon krengen wat dat betreft met de PM15S1 die ik gehad heb was het nog beter het lijkt hoe meer je erin stopt hoe beter ze gaan klinken

Vandaag ga ik de Onkyo weer retouren aan de winkel aangezien dat uiterlijk morgen kan ,voorlopig einde experiment in de toekomst mogelijk anti mode 2.0

@ Zoldar   kom binnenkort een keer langs om te meten  8-)

joep

#2058
Citaat van: Marco op februari 10, 2013, 02:06:45

Maar neem nou Arjan ,zonder te beseffen hoe een opname of een akoestiek icm luidsprekers in elkaar steekt trekt hij een conclusie dat het 1 en ander niet gecontroleerd klinkt .
Ik denk bij mijzelf waar gaat dit dan over ??


Waar het over gaat moge duidelijk zijn. Het gaat om Arjan, wat hem bij hem thuis in zijn luisterruimte met zijn muziek het mooist en meest aangenaam in de oren klinkt. De rest is bijzaak.


En jij Arjan. Ja soms kom je er achter dat wat reeds bij jou binnen staat helemaal zo slecht niet is. Wees er trots op!

drees62

Hoi Arjan!

Als er een HOBO winkel bij je in de buurt zit zou ik eens een Anthem op proef vragen. Ik heb dat Audessey (zelfs de profi-uitvoering bij Wim viel mij tegen) ook nooit lekker horen spelen. Het pakt ook het mid en hoog aan op een voor mij onnatuurlijke manier.

Bij de Anthem kun je twee profielen voor het bassmanagement (music en movie) aanmaken en aangeven waar de ARC (Anthem Room Correction) zijn werk moet doen. Dat kan bijvoorbeeld al voor alleen onder de 200 Hz, nu net jouw probleemgebied (en van alle anderen  :-D). ARC blijft zowiezo al van het hoog af boven de 5.000 Hz maar dan grijpt ie dus alleen in onder de genoemde 200 Hz.
Ik heb ooit ook een AntiMode (8033S) geprobeerd maar dat bracht helemaal niks hier.

Mooi is zo'n Anthem natuurlijk niet maar daar wint Onkyo/Integra ook geen prijzen mee!  :wink:
De voorversterker en de DAC van de Anthem vind ik persoonlijk erg goed en ook de eindversterkers van het middelste model (MRX 500) kunnen jouw Dyn's zeker aan.

Misschien het overwegen/proberen waard?


JohnWx

Citaat van: Marco op februari 10, 2013, 02:06:45
Zo.. ik kon er vandaag helaas niet bij zijn ,erg jammer dat wel .

Ik merk echter wel op dat de reakties eindigen op dat het platter klinkt met room-eq aan ,dit vind ik toch wel vreemd aangezien het bij mij eerder andersom is .
Maar goed ik kan niet oordelen wat er bij iemand anders gebeurt zonder dat ik het zelf heb meegemaakt .
Het afschieten van dergelijke methodes zonder verder onderzoek gedaan te hebben vind dan ook ronduit belachelijk en kortzichtig ,het is namelijk niet iets wat je zomaar inregeld en even vlug doet ,ik ben er zelf maanden mee bezig geweest en heb zoveel mogelijk van anderen die er meer ervaring mee hebben wat opgestoken ,neem bv Ron van perfect audio die er toch wel veel tijd in gestoken heeft om het 1 en ander uit te leggen ,maar ook Wim en vooral niet te vergeten Rob die stad en land afreist om mensen daarmee te helpen .

Maar neem nou Arjan ,zonder te beseffen hoe een opname of een akoestiek icm luidsprekers in elkaar steekt trekt hij een conclusie dat het 1 en ander niet gecontroleerd klinkt .
Ik denk bij mijzelf waar gaat dit dan over ??
Mijn ervaring bij de meeste mensen waar ik naar muziek geluisterd heb dat zij de meest clinische ........zogenaamde audiofiele muziek op zetten die je maar kan bedenken ,sorry dat ik het zeg maar het omvat niet meer of minder dan hele eenvoudige repertoires ,maar ok het klinkt erg lekker in de meeste oortjes .

Feitelijk is het zo dat roomgain in de vorm van reflecties en staande golven alom geaccepteerd zijn en als prettig ervaren worden ,men noemt dat dan ruimtelijk en dynamisch .

Vind je dat mooi ....lekker zo laten ,wil je net wat meer crisp en wat meer zwart en lucht tussen de instrumenten ,ga dan lekker klooien met dacs en kabeltjes ....en weet ik wat nog meer voor een tweaks .

Het valt mij dan ook wel op dat die mensen die daar hun heil in zoeken nooit tevreden zullen zijn ,ik noem dat het syndroom van Olaf (ingewijden weten wat ik daar mee bedoel  :wink:)

edit: typfouten

Het is het meest geroemde produkt van de afgelopen jaren zelfs door al die recencisten die anti HT waren maar nu in hun blad schrijven de perfecte oplossing ipv kamer aanpassen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Niber

Misschien denk ik iets te simpel, maar zijn je speakers niet gewoon te "groot" voor je ruimte?
Het probleem met de lage golf lijkt telkens terug te komen. Is de beste optie dan niet gewoon (terug naar) een stel monitorspeakers? Eventueel met goed ingeregelde sub...
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

joep

Citaat van: John Wx op februari 10, 2013, 13:27:16
Het is het meest geroemde produkt van de afgelopen jaren zelfs door al die recencisten die anti HT waren maar nu in hun blad schrijven de perfecte oplossing ipv kamer aanpassen

Dat zegt mij genoeg John. Mag jij zelf uitmaken of ik het in positieve of negatieve zin bedoel.  :-D

Denk dat jij ook al meer dan voldoende van die broodschrijvers hebt gelezen om een oordeel te vormen.

Marantz 81

Citaat van: Marco op februari 10, 2013, 02:06:45
Zo.. ik kon er vandaag helaas niet bij zijn ,erg jammer dat wel .

Ik merk echter wel op dat de reakties eindigen op dat het platter klinkt met room-eq aan ,dit vind ik toch wel vreemd aangezien het bij mij eerder andersom is .
Maar goed ik kan niet oordelen wat er bij iemand anders gebeurt zonder dat ik het zelf heb meegemaakt .
Het afschieten van dergelijke methodes zonder verder onderzoek gedaan te hebben vind dan ook ronduit belachelijk en kortzichtig ,het is namelijk niet iets wat je zomaar inregeld en even vlug doet ,ik ben er zelf maanden mee bezig geweest en heb zoveel mogelijk van anderen die er meer ervaring mee hebben wat opgestoken ,neem bv Ron van perfect audio die er toch wel veel tijd in gestoken heeft om het 1 en ander uit te leggen ,maar ook Wim en vooral niet te vergeten Rob die stad en land afreist om mensen daarmee te helpen .

Maar neem nou Arjan ,zonder te beseffen hoe een opname of een akoestiek icm luidsprekers in elkaar steekt trekt hij een conclusie dat het 1 en ander niet gecontroleerd klinkt .
Ik denk bij mijzelf waar gaat dit dan over ??
Mijn ervaring bij de meeste mensen waar ik naar muziek geluisterd heb dat zij de meest clinische ........zogenaamde audiofiele muziek op zetten die je maar kan bedenken ,sorry dat ik het zeg maar het omvat niet meer of minder dan hele eenvoudige repertoires ,maar ok het klinkt erg lekker in de meeste oortjes .

Feitelijk is het zo dat roomgain in de vorm van reflecties en staande golven alom geaccepteerd zijn en als prettig ervaren worden ,men noemt dat dan ruimtelijk en dynamisch .

Vind je dat mooi ....lekker zo laten ,wil je net wat meer crisp en wat meer zwart en lucht tussen de instrumenten ,ga dan lekker klooien met dacs en kabeltjes ....en weet ik wat nog meer voor een tweaks .

Het valt mij dan ook wel op dat die mensen die daar hun heil in zoeken nooit tevreden zullen zijn ,ik noem dat het syndroom van Olaf (ingewijden weten wat ik daar mee bedoel  :wink:)

edit: typfouten

Ja helaas een andere keer dan  :-)

Dat is voor mij ook de reden geweest om zelf zo,n reciever aan te schaffen ik denk zelf dat het nou niet zoveel beter had kunnen gaan klinken heb de 8 punten ingemeten zoals de manual omschrijft op oorhoogte

De acoustiek beinvloed idd het geluid maar ik hoor toch echt grote verschillen tussen versterkers en cd spelers in dezelfde opstelling acoustische omstandigheden , en zou het er technisch op neerkomen dat als je de acoustische invloeden zou weghalen welke bron/versterker je ook op de speakers aansluit er geen verschil waarneembaar zou zijn ,vindt het allemaal prima heb er geen feiten over kan het niet technisch onderbouwen wel ben ik al heel wat jaren bezig met muziek aardig wat concerten bezocht en ook lange tijd als technici op een muziek school gewerkt waar talenten van over heel de wereld worden opgeleid waar ik zo,n beetje alle instrumenten wel gehoord heb dus om te zeggen dat ik niet weet hoe het moet klinken vindt ik nogal kort door de bocht ,luister bijna nooit van die test cd,s met een M&G vindt ik het wel leuk maar draai zo,n beetje alle muziek en gebruik als ik het wil beoordelen altijd cd,s die ik goed ken dire straist/frank boeien/marillion/phil collins/pink floyd/pearl jam/alicia keys

Marantz 81

@ Drees 62

Bedankt voor de tip zal het onthouden voor in de toekomst  :-)

@Niber

Nee niet te groot niet het is gewoon de acoustiek/indeling van de ruimte met de indeling ben ik al zo vaak mee bezig geweest dit geeft het beste resultaat ,in de lengte spelen is het laag beter maar de rest niet

Marantz 81

Citaat van: joep op februari 10, 2013, 11:47:17

En jij Arjan. Ja soms kom je er achter dat wat reeds bij jou binnen staat helemaal zo slecht niet is. Wees er trots op!

Ja het klinkt zeker niet verkeerd met de Premium set klonk het pas echt goed ,we zullen zien wat de toekomst brengt  :-)

thepioneer

Citaat van: Marantz 81 op februari 10, 2013, 15:06:51
Ja het klinkt zeker niet verkeerd met de Premium set klonk het pas echt goed ,we zullen zien wat de toekomst brengt  :-)

Meridian met Roomcorrection
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

WimPeu

 :schater:   Dan koopt Arjan vast en zeker de 11 set nieuw. Ignorence is a bliss...  :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

joep

Citaat van: WimPeu op februari 10, 2013, 15:42:52
:schater:   Dan koopt Arjan vast en zeker de 11 set nieuw. Ignorence is a bliss...  :-D

Ignorance is a bliss. zul je bedoelen.

WimPeu

Dat bedoel ik, sorry Mavo gehad heh..
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES