De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

WimPeu

En toch klaag ik niet.... :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

#1186
Citaat van: WimPeu op december 03, 2011, 17:30:48
Mooi hoor....maar toch... shutup

Als jij maar geniet en wie ben ik om te zeggen/denken dat de Dyn's het beter zouden doen. Nou mot ik weer een x naar Rotjeknor...bier drinken... :-D HB

Ligt eraan hoe je het bekijkt ,als je een hele mooie opname hebt en deze via SA11 afspeelt met de Dynaudio,s pfff tja das echt high end vindt ik details en klank echtheid van de instrumenten stemmen is waarneembaar gewoon geweldig klinkt het ,ook het verschil in volume ervan , daarom heb ik ze ook zo lang gehouden maar bij een monitor loop je gewoon tegen zijn beperkingen aan m.b.t  laag weergave en vullen van de ruimte daarvan daar zit het hem juist het vullen van de ruimte want ze kunnen laag weergeven dat je denkt van dat kan toch helemaal niet uit een monitor  :-o ,en nog steeds ben ik er weg van (eigenlijk mis ik ze al  :schater: ) en met pijn in het hart  nopompom weggedaan

Deze dls komen daar niet eens in de buurt wat dat te gaat ,de weergave is gewoon meer dan goed zeker gezien wat ze kosten en kan prima leven met deze speakers , en heb je gewoon veel meer stage in het geluid  :yes:

Dynaudio vloerstaanders die dezelfde weergave hebben zoals bijvoorbeeld Focus 220 II kan ik niet betalen op dit moment en zal ik ze ook echt hier thuis moeten hebben voordat ik ze zou aanschaffen zeker met de laagweergave en mijn acoustiek  violent1, of de Contour 1.4 S monitor deze schijnt een vloerstaander te evenaren ofdat werkelijk zo is zou je ze eerst moeten testen en dat betwijfel ik ook wel want blijft een kleinere kast met 1 driver

Marantz 81

Ow ja en verder weet je nooit hoe het loopt bij mij natuurlijk  clown1

Heb alvast een Biertje genomen  byebye

still life



8-)

nou nog dit erbij & je bent klaar..  :-D

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Cornelis1921

#1189
Citaat van: WimPeu op december 03, 2011, 17:30:48
Mooi hoor....maar toch... shutup

Als jij maar geniet en wie ben ik om te zeggen/denken dat de Dyn's het beter zouden doen. Nou mot ik weer een x naar Rotjeknor...bier drinken... :-D HB
stupid Wim, ga je op bezoek bij Jon. Zoja, vraag 'm dan even of hij mijn PM asjeblieft wil beantwoorden inzake revisie van diverse gear. Zonee, laat 't dan maar zitten.
byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Citaat van: Marantz 81 op december 04, 2011, 00:38:07
Citaat van: WimPeu op december 03, 2011, 17:30:48
Mooi hoor....maar toch... shutup

Als jij maar geniet en wie ben ik om te zeggen/denken dat de Dyn's het beter zouden doen. Nou mot ik weer een x naar Rotjeknor...bier drinken... :-D HB

Ligt eraan hoe je het bekijkt ,als je een hele mooie opname hebt en deze via SA11 afspeelt met de Dynaudio,s pfff tja das echt high end vindt ik details en klank echtheid van de instrumenten stemmen is waarneembaar gewoon geweldig klinkt het ,ook het verschil in volume ervan , daarom heb ik ze ook zo lang gehouden maar bij een monitor loop je gewoon tegen zijn beperkingen aan m.b.t  laag weergave en vullen van de ruimte daarvan daar zit het hem juist het vullen van de ruimte want ze kunnen laag weergeven dat je denkt van dat kan toch helemaal niet uit een monitor  :-o ,en nog steeds ben ik er weg van (eigenlijk mis ik ze al  :schater: ) en met pijn in het hart  nopompom weggedaan

Deze dls komen daar niet eens in de buurt wat dat te gaat ,de weergave is gewoon meer dan goed zeker gezien wat ze kosten en kan prima leven met deze speakers , en heb je gewoon veel meer stage in het geluid  :yes:

Dynaudio vloerstaanders die dezelfde weergave hebben zoals bijvoorbeeld Focus 220 II kan ik niet betalen op dit moment en zal ik ze ook echt hier thuis moeten hebben voordat ik ze zou aanschaffen zeker met de laagweergave en mijn acoustiek  violent1, of de Contour 1.4 S monitor deze schijnt een vloerstaander te evenaren ofdat werkelijk zo is zou je ze eerst moeten testen en dat betwijfel ik ook wel want blijft een kleinere kast met 1 driver
Als ik bovenstaande aandachtig door lees, lees ik het verhaal van iemand die eigenlijk toch nog niet tevreden is, die een compromie is aangegaan en zich daar voor dit moment maar bij neer heeft gelegd, toch?

Persoonlijk vond ik jouw ex-Dyn`s wel erg mooi 8-).


Sander.

VANZOMERENG

Citaat van: xander32 op december 04, 2011, 09:22:48
Als ik bovenstaande aandachtig door lees, lees ik het verhaal van iemand die eigenlijk toch nog niet tevreden is, die een compromie is aangegaan en zich daar voor dit moment maar bij neer heeft gelegd, toch?
Persoonlijk vond ik jouw ex-Dyn`s wel erg mooi 8-).

Sander.

Het zijn krengen die Dyn's , leggen in vele directe AB-vergelijkingen het af tegen luidsprekers,
puur omdat andere speakersin in 1e-instantie meer spectakel bieden of op andere manieren
zich wat prominenter presenteren.

Maar wanneer je over een langere periode naar Dyn's luistert, dan begin je echt te beseffen wat voor
(verborgen) kwaliteiten ze hebben c.q. wanneer je over een langere periode de Dyn's NIET meer beluisterd
heb, is de kans groot, de kwaliteiten v/d Dyn,s te missen :-( 

Dit wil niet zeggen, dat er ook geen andere speakers zijn, die net zo als de Dyn,s, pas hun kwaliteiten
laten horen over een langere periode.   Verder raak je ook gewend aan een bepaald klanksignatuur.

Marantz 81,   geeft die DLS nog ff de tijd, komt mischien best goed  :lol:

Speakervergelijkingen over een langere termijn in je eigen ruimte, is de enige optie voordat je tot
aanschaf over gaat en niet je oude schoenen weg doen, voordat de nieuwe daadwerkelijk heb.

De praktijk is echter weerbartiger, mij is echter ook overkomen een set speakers te kunnen kopen voor
een spotprijs maar dan wel:  "opschieten is het laatste exemplaar en uitgebreid luisteren is geen optie,
er zijn nog honderden andere belangstellenden,  die  ,m zo mee willen nemen"   






Whisper.nl

Hoi Arjan,

Wat ik er van op het net lees is het een dijk van een speaker die in zijn prijsklasse zijn gelijke niet kent.
Deze - jouw-  fineer uitvoering vind ik erg mooi. :kwijl:

En wat het luisteren betreft: zoals je zelf al gewend bent, gewoon het een en andere uitproberen.

b.v. breder zetten. iets indraaien enz enz. mogelijkheden genoeg.

Veel luisterplezier met je nieuwe speakers.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Marantz 81

@ Still life  die snap ik niet hoor ,wat moet ik daarmee dan  :roll:



Het is idd een compromi zoals ik helemaal heb uitgelegd  :-)

Zo verkeerd zijn deze dls speakers niet hoor  :wink: maar het zijn geen Dynaudio,s dat klopt ja en in de toekomst komen er wel weer dynaudio,s terug dat is een ding wat zeker is de rek is er een keer uit financieel als je kijkt wat ik allemaal gekocht heb dit jaar ,tenzij iemand mij 2000 euro wil schenken :schater: clown1

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op december 04, 2011, 11:28:59
@ Still life  die snap ik niet hoor ,wat moet ik daarmee dan  :roll:



Het is idd een compromi zoals ik helemaal heb uitgelegd  :-)

Zo verkeerd zijn deze dls speakers niet hoor  :wink: maar het zijn geen Dynaudio,s dat klopt ja en in de toekomst komen er wel weer dynaudio,s terug dat is een ding wat zeker is de rek is er een keer uit financieel als je kijkt wat ik allemaal gekocht heb dit jaar ,tenzij iemand mij 2000 euro wil schenken :schater: clown1


Still life is een HTer niet mee inlaten  :evil:


we hebben links we hebben rechts = stereo en eventuele reflecties passen we aan met Marantz81 vlakken
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

Hey niet men topic vervuilen he  nonono  :-P

zat nog eens te lezen maar denk dat still life het bedoelt omdat ik aangaf van de harde acoustiek ik wil zo,n ding echt niet ertussen  :no: met deze speakers nergens last van maar ik heb toen die focus 220 II beluisterd bij hobo hifi en die hebben nogal stevig en diep laag daarom ook eerst thuis proberen

lo

Ja, die gaan er uiteindelijk toch komen  :-P
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

Citaat van: lo op december 04, 2011, 11:52:32
Ja, die gaan er uiteindelijk toch komen  :-P
Die is onder de gordel :-D.


Sander.

lo

 :-D
Nee hoor, hij weet het zelf ook..... duurt nog even maar komen zullen ze.  notworthy
Misschien mijn 72's nog eens "onder mijn arm pakken" en bij Arjan testen, alhoewel ik niet zeker weet of dit werkelijk vergelijkbaar is.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.