Kef T101 T301 onder speaker doek niet zo mooi als in de foto's van Kef !!

Gestart door CBdicX, februari 29, 2024, 08:29:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

CBdicX

Hier de foto's van een Kef T101 wat niet te vergelijken is met de promotie foto's van Kef zelf.
Wel de gebobbelde rand van de LS en Q serie rond de woofer, met vlak menbraan, een normale harddome tweeter, en dan die voorplaat die totaal niet lijkt op wat de Kef foto laat zien, en ook geen blauwe woofer.

Ik had vlekken en beschadiging op een van de speakers aan het speaker doek, en wilde het doek eraf halen om de speaker(s) dan zonder doek te gaan gebruiken.
Wetende hoe de Kef foto eruit zag vond ik dit wel even een afknapper.

Trouwens een aardige klus, dat doek weg halen, daar moet de kast voor open en moeten de aluminium randen ook verwijderd worden, en dan pas is het doek door te snijden, want ook dat zit geheel vast gekit.
De woofer zou er nog uitgehaald kunnen worden, de tweeter zit vast gekit en is een onderdeel van de voorplaat.
Ik moet wel zeggen, deze speaker zit goed in elkaar, er is duidelijk aandacht aan besteed, en alles is gedaan om de speaker zo plat mogelijk te houden.

NB

Wel heel apart dat het doek kapot moet om het te verwijderen.  :-o
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

CBdicX

Citaat van: NB op februari 29, 2024, 11:27:21Wel heel apart dat het doek kapot moet om het te verwijderen.  :-o

Klopt, ik dacht het zelfde, achterkant los, alu strip eraf en doek komt los, maar neen  :no:
Zit rondom geheel vast geplakt.
Een nieuw doek is dan ook niet mogelijk want het zit ook vast onder het witte plaatje, die kan helemaal niet meer los, die zit vast met van die gesmolten platic "klinknagels".
Duidelijk bij Kef nooit ingedachte gekomen dat mensen dit moeten, of willen vervangen.
Zou leuk zijn geweest om eens een ander kleurtje te gebruiken......

Voorn

Misschien is het wel mogelijk om het doek te vervangen. Ik heb een paar jaar geleden het doek van mijn Kef 3005 eitjes vervangen en dat zat ook gelijmd of gekit. Ik heb toen glaszetterskit, ik denk spiegelkit gebruikt, de natte kit houd het doek vast zelfs onder spanning. De lijm of kit is wit en is later ook niet meer verkleurd door het doek heen zodat je bruine randen gaat zien. Ik heb het resultaat ook op het forum gezet toen, misschien dat je er iets aan hebt.
PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

CBdicX

Citaat van: Voorn op maart 01, 2024, 20:17:44Misschien is het wel mogelijk om het doek te vervangen. Ik heb een paar jaar geleden het doek van mijn Kef 3005 eitjes vervangen en dat zat ook gelijmd of gekit. Ik heb toen glaszetterskit, ik denk spiegelkit gebruikt, de natte kit houd het doek vast zelfs onder spanning. De lijm of kit is wit en is later ook niet meer verkleurd door het doek heen zodat je bruine randen gaat zien. Ik heb het resultaat ook op het forum gezet toen, misschien dat je er iets aan hebt.

Bedankt voor de tip   :yes:

Marvin

Citaat van: NB op februari 29, 2024, 11:27:21Wel heel apart dat het doek kapot moet om het te verwijderen.  :-o
Blijkbaar om iets te maskeren.  nopompom