Do cables sound? Can you find differences between CD-players? What about amps?

Gestart door jwx, mei 12, 2012, 11:22:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

viceadmiraal61

Alle niet gelovige zouden eens een dagje mee moeten lopen bij een opname of mastering....waar het juist gaat
over zeer kleine geluids verschillen...van een leuke opname naar een whow produkt...ben nu 61...heb laatst
mijn oren door laten meten.,heb een gehoor van een man rond de 35 40 jaar....maar haal geen 16 khz...
ook wim haalt dat niet.  alleen mijn vrouw makelijk.Toch door mijn jaren bezig zijn met geluid heb ik een
veel beter gehoor ontwikkeld... En kan met gemak het verschil horen tussen kabels ect ect.
Dat om dat dat ook mijn vak is....Nu bevind ik mij op menig forum tussen hobbisten,die ik zelf voor
thuis gebruik ook ben..High-end pur sang..En zo heb ik zelf mijn ruimte acoustiek aangepakt...En wel met
een complement van Mutrox ,die mijn ruimte heeft gemeten..Wat ik alleen maar wil zeggen dat wij als
hobby audio,open zouden moeten staan voor alle ontwikkeling op dit gebied....En het gross van de setjes
bezitters achter ons moeten laten......Zo als mijn buurman.draaid veel muziek..geluid maak niet uit.
hoort ook geen verschil in wat dan ook..ik vind het best,het is mijn hobby...

WimPeu

Zolang iedereen er maar plezier aan beleefd Fritz. Helemaal gelijk.   hello
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Whisper.nl

Hoi Fritz,

Ik geloof het zeker maar wil graag een keer van je aanbod gebruik maken.
Ik hoor graag of het een keer uitkomt.

De volgende kantekening wil ik nog wel plaatsen.
Jou manier van naar mooie muziek luisteren is van een heel andere orde dan de doorsnee luisteraar.
Het is tenslotte je vak.
Naar je luisterend ben ik van een bescheiden mening dat je met middelmatig geen genoegen neemt.
Het moet 'top - of - the - bill - zijn.  Daar kan de doorsnee luisteraar nooit tegenop.
Niet te betalen en zullen we ons niet willen veroorloven.
Onze prioriteiten liggen dan - met een gezin en studerende kinderen - op een heel ander niveau.

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Whisper.nl

Citaat van: viceadmiraal61 op mei 13, 2012, 19:37:14
Alle niet gelovige zouden eens een dagje mee moeten lopen bij een opname of mastering....waar het juist gaat
over zeer kleine geluids verschillen...van een leuke opname naar een whow produkt...ben nu 61...heb laatst
mijn oren door laten meten.,heb een gehoor van een man rond de 35 40 jaar....maar haal geen 16 khz...
ook wim haalt dat niet.  alleen mijn vrouw makelijk.Toch door mijn jaren bezig zijn met geluid heb ik een
veel beter gehoor ontwikkeld... En kan met gemak het verschil horen tussen kabels ect ect.
Dat om dat dat ook mijn vak is....Nu bevind ik mij op menig forum tussen hobbisten,die ik zelf voor
thuis gebruik ook ben..High-end pur sang..En zo heb ik zelf mijn ruimte acoustiek aangepakt...En wel met
een complement van Mutrox ,die mijn ruimte heeft gemeten..Wat ik alleen maar wil zeggen dat wij als
hobby audio,open zouden moeten staan voor alle ontwikkeling op dit gebied....En het gross van de setjes
bezitters achter ons moeten laten......Zo als mijn buurman.draaid veel muziek..geluid maak niet uit.
hoort ook geen verschil in wat dan ook..ik vind het best,het is mijn hobby...

mmmm, Ben er zelf nog niet aan toe Fritz maar er schijnen hele leuke ontwikkelingen gaande te zijn op het gebied van streaming.

Een mooie dac op een (letterlijk geschreven door de heer H Beekhuizen van een bekend hifi blad.) plankje van Duits makelaardij is een heel mooi voorbeeld hiervan.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Zweef


Heir heir Wimpeu!!
Nu: Marantz PM-7200B, CD-72MKII, CD-72mkII SE, SA-7001, ST-50L
Ooit: CD-42 MkII, PM-80MkII, SC/SM-80 en nog wat ander spul

Pjotr27

Citaat van: Whisper.nl op mei 13, 2012, 20:01:35
mmmm, Ben er zelf nog niet aan toe Fritz maar er schijnen hele leuke ontwikkelingen gaande te zijn op het gebied van streaming.

Een mooie dac op een (letterlijk geschreven door de heer H Beekhuizen van een bekend hifi blad.) plankje van Duits makelaardij is een heel mooi voorbeeld hiervan.

Groet Whisper

Vertel er eens wat meer over of misschien heb je een linkje...
Altijd leuk om te lezen..
Fritz gaat ook nog weleens over op een streamer als ik een ander draadje moet geloven... :wink:

cz79

Citaat van: WimPeu op mei 13, 2012, 14:13:32
Als je muziek maakt (drumt oid) dan zijn het korte momenten met veel dynamiek verschil. Dat is veel minder schadelijk dan algemeen wordt aangenomen. Lange luide monotone geluiden (fabrieksmachines ed) zijn veel schadelijker

Test jezelf.. :-D


http://www.youtube.com/watch?v=LNjPmhbPc9I

Met hoofdtelefoon raak ik hem kwijt bij 19Khz, de geluiden worden wel aanzienlijk zachter na de 14 maar zeker hoorbaar tot 18Khz (volume wel harder dan normaal luisterniveau).

Whisper.nl

Citaat van: Pjotr27 op mei 13, 2012, 20:43:15
Vertel er eens wat meer over of misschien heb je een linkje...
Altijd leuk om te lezen..
Fritz gaat ook nog weleens over op een streamer als ik een ander draadje moet geloven... :wink:

Altman Byob Attraction DAC.

De heren zijn/waren er helemaal weg van .

http://www.mother-of-tone.com/attraction.htm

Groet Whisper.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Whisper.nl

Citaat van: cz79 op mei 13, 2012, 20:45:38
Met hoofdtelefoon raak ik hem kwijt bij 19Khz, de geluiden worden wel aanzienlijk zachter na de 14 maar zeker hoorbaar tot 18Khz (volume wel harder dan normaal luisterniveau).

idem bij 19 khz hoor ik niets meer.

Groet Whisper

ps Laura, 14 jaar komt tot 20 khz.

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

JohnWx

Citaat van: viceadmiraal61 op mei 13, 2012, 19:37:14
Alle niet gelovige zouden eens een dagje mee moeten lopen bij een opname of mastering....waar het juist gaat
over zeer kleine geluids verschillen...van een leuke opname naar een whow produkt...ben nu 61...heb laatst
mijn oren door laten meten.,heb een gehoor van een man rond de 35 40 jaar....maar haal geen 16 khz...
ook wim haalt dat niet.  alleen mijn vrouw makelijk.Toch door mijn jaren bezig zijn met geluid heb ik een
veel beter gehoor ontwikkeld... En kan met gemak het verschil horen tussen kabels ect ect.
Dat om dat dat ook mijn vak is....Nu bevind ik mij op menig forum tussen hobbisten,die ik zelf voor
thuis gebruik ook ben..High-end pur sang..En zo heb ik zelf mijn ruimte acoustiek aangepakt...En wel met
een complement van Mutrox ,die mijn ruimte heeft gemeten..Wat ik alleen maar wil zeggen dat wij als
hobby audio,open zouden moeten staan voor alle ontwikkeling op dit gebied....En het gross van de setjes
bezitters achter ons moeten laten......Zo als mijn buurman.draaid veel muziek..geluid maak niet uit.
hoort ook geen verschil in wat dan ook..ik vind het best,het is mijn hobby...

Fritz je haalt de dingen weer door elkaar

Je wilt een vrouw van 35/40 je hoort nog maar tot 61khz en je wilt alleen maar muziek luisteren met je buurvrouw  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

cz79

Dan zijn we allebei jonger dan we horen te zijn, of horen jonger te zijn...eeeh jonger horen....eeh jongerehoororen.....Enfin ons gehoor is prima :-D

Vreemde DAC is dat, ik neem aan dat je daar puuur voor de DAC betaalt en niet voor de afwerking (op een plank hout) :evil:

Whisper.nl

Citaat van: John Wx op mei 13, 2012, 20:59:54
Fritz je haalt de dingen weer door elkaar

Je wilt een vrouw van 35/40 je hoort nog maar tot 61khz en je wilt alleen maar muziek luisteren met je buurvrouw  :-D

John niemand maar echt niemand haalt de 61 khz.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

Citaat van: Zweef op mei 13, 2012, 20:31:08

Heir heir Wimpeu!!

Ik ben niet doof maar ook niet zo slim geloof ik want ik snap deze even niet... :-o
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Whisper.nl

Citaat van: cz79 op mei 13, 2012, 21:01:20
Dan zijn we allebei jonger dan we horen te zijn, of horen jonger te zijn...eeeh jonger horen....eeh jongerehoororen.....Enfin ons gehoor is prima :-D

Vreemde DAC is dat, ik neem aan dat je daar puuur voor de DAC betaalt en niet voor de afwerking (op een plank hout) :evil:

Dit is de DAC zoals ie is.

De heren hebben 'm en willen 'm niet meer kwijt.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet