Set van Wim (nieuwe woning)

Gestart door WimPeu, februari 09, 2009, 17:49:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

cheese

ik heb net een 2e hands duet gekocht om even te gaan proeven aan dit verhaal..............word vervolgd......ben erg benieuwd.....


gr kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

WimPeu

Citaat van: cheese op maart 01, 2011, 22:27:53
ik heb net een 2e hands duet gekocht om even te gaan proeven aan dit verhaal..............word vervolgd......ben erg benieuwd.....


gr kees

Ik ook, maar gaat je zeker goed bevallen. Klinkt zo goed als je DAC is. En die van mij is de interne van mijn CD speler. Heb dan ook nog nooit een verschil tussen een CD of Flac via de SB kunnen ontdekken. De digitale uitgang van de Touch is dan ook erg goed. Lees de testen er maar op na.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

TurboMarco

Citaat van: WimPeu op maart 01, 2011, 17:51:13
Moet te regelen zijn Marco. Op welke speakers wil je hem zetten?
De seas speakers Wim ,en ook de Onkyo 5.1 thx systeem .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

WimPeu

Citaat van: Marco op maart 01, 2011, 23:00:42
De seas speakers Wim ,en ook de Onkyo 5.1 thx systeem .

Lijkt er op dat ik een ritje Arnhem voor de boeg heb... HB

Wel even PT op 10 graag.... 8-)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

TurboMarco

Ik moet diegene van de thx systeem wel even achter de vodden aan zitten ,maar we gaan wel  HB HB  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Niber

Squeezebox gisteren toch gehaald, geinig ding.  pompom
Mijn niet zulke supergevoelige oren vinden de interne dac van de SB meer dan goed klinken (klinkt in ieder geval beter dan vanaf de AC Ryan of vanaf de pc).

Nu maar eens orrienteren voor een NAS (wil ik alleen voor muziek gaan gebruiken zodat de externe hdd aan de kant kan) en ondertussen nog wat meer cd's rippen. Nog een suggestie met welk programma?
Externe hdd er aan werkt prima trouwens, eerste keer duurt het even met inlezen maar daarna gaat het top!!  :yes:
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

Citaat van: Niber op maart 03, 2011, 12:39:08

Nu maar eens orrienteren voor een NAS (wil ik alleen voor muziek gaan gebruiken zodat de externe hdd aan de kant kan) en ondertussen nog wat meer cd's rippen. Nog een suggestie met welk programma?
Externe hdd er aan werkt prima trouwens, eerste keer duurt het even met inlezen maar daarna gaat het top!!  :yes:

Heb net even geprobeerd met mijn 1T HD rechtstreeks op de SB Touch maar dat was geen succes. Eerst een kwartier bestanden zoeken en daarna 1 uur alles inlezen. Toen dat klaar was stopte de interne server er spontaan mee. weer aangezet en begon ie weer bestanden te zoeken. Na 10 minuten heb ik de boel maar stop gezet. Weet niet wat voor HD met hoeveel bestanden jij er op hebt maar bij mij loopt de boel vast (zoals ik wel verwacht had en ook meerdere mensen op het net al hadden aangegeven.) Ik heb er zo'n 500 gig aan muziek opstaan in een kleine 15000 bestandjes. Dat is incl cover art ed.

Ik rip alles met dBpoweramp. Gaat snel en erg goed. Let wel even op als je er de hoesjes bijvoegd. Altijd 'folder' noemen. Wist je waarschijnlijk al wel....
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

#1148
Citaat van: jwx op maart 03, 2011, 15:17:59
een WIM ding



Idd een leuk ding maar vind dit soort in apparaten vaak niet de luxe en gebruikers gemak die je wel met een SB hebt. Zo ondersteund de SB natuurlijk prachtig de I-Pod Touch via I-Peng en ook Spotify en wat er nog komen gaat worden vaak niet of pas veel later door andere apparaten ondersteund. En dan heb ik het nog niet eens over het makkelijke en duidelijke display van de Touch gehad. Vergelijk dat maar eens met een display van deze CA of de NA van Marantz. Als ik daar genoegen mee zou nemen kon ik ook alles wel met mijn HDI Dune doen. Die werkt op die manier ook erg goed en ondersteund zelfs HD audio bestanden. Ander nadeel van bv. de NA-7004 is dat deze naar het schijnt ook niet 'gapless' de audio weer geeft wat erg irritant is bij live platen en dingen zoals Pink Floyd ed waar alle nuummer mooi vloeiend in elkaar over gaan. Daar bij de te hoge prijs ivm de SB en dat je vast zit een (beetje dan) aan de interne DAC. Tenminste is de interne DAC van een NA of deze CA vaak het enigste excuus voor de behoorlijke meerprijs.

Kortom geef mij maar de SB HB
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Niber

Citaat van: WimPeu op maart 04, 2011, 11:22:00
Heb net even geprobeerd met mijn 1T HD rechtstreeks op de SB Touch maar dat was geen succes. Eerst een kwartier bestanden zoeken en daarna 1 uur alles inlezen. Toen dat klaar was stopte de interne server er spontaan mee. weer aangezet en begon ie weer bestanden te zoeken. Na 10 minuten heb ik de boel maar stop gezet. Weet niet wat voor HD met hoeveel bestanden jij er op hebt maar bij mij loopt de boel vast (zoals ik wel verwacht had en ook meerdere mensen op het net al hadden aangegeven.) Ik heb er zo'n 500 gig aan muziek opstaan in een kleine 15000 bestandjes. Dat is incl cover art ed.

Ik rip alles met dBpoweramp. Gaat snel en erg goed. Let wel even op als je er de hoesjes bijvoegd. Altijd 'folder' noemen. Wist je waarschijnlijk al wel....
Vreemd. Misschien is er verschil in externe hdd. Ook niet iedere nas werkt soepel las ik.
Ik heb een freecom 1TB er nu aanhangen, weet niet hoe veel muziek er op staat. Nog niet genoeg in ieder geval... Zal flink mn cd collectie rippen komende tijd.  :-D

Contact maken met server en bestanden zoeken duurde vrij lang, maar toen ik terug ging en naar muziek ging kon ik zo een map selecteren.

Van die hoesjes wist ik niet, vond het al gek dat ik niet alle hoesjes zag...Lekker Nederlands, handleiding in eerste instantie niet lezen... :oops:

Bedankt voor de info van rip-programma en hoesjes.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

WimPeu

Zo...de SA11s1 is binnen...

Lekker gezellig met Harry (F.Luisteraar) geklest en een Amsteltje geproost.  :wink: hello Heel wat muziek is de revue gepasserd maar echt luisteren is niet gebeurd. Was al snel duidelijk dat het gewoon goed klinkt. Anders dan bij Harry als ik hem mag geloven. De SA11s1 is natuurlijk een beauty kwa looks als geluid.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

Gefeliciteerd met de aankoop. Veel plezier ervan :yes: pompom
Idd een schitterende spelert notworthy
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WimPeu

THX Lo.

Morgen een Dac vergelijk bij De Groef Audio in Groningen. De CA Dacmagic v/s MF M1 en nog een (volgens de verkoper) mooie occasion.  Ben benieuwd.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

bramdg

Citaat van: WimPeu op mei 27, 2011, 16:56:58
THX Lo.

Morgen een Dac vergelijk bij De Groef Audio in Groningen. De CA Dacmagic v/s MF M1 en nog een (volgens de verkoper) mooie occasion.  Ben benieuwd.

Veel vergelijkplezier en kom met iets moois thuis  :yes:
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES