Set van Wim (nieuwe woning)

Gestart door WimPeu, februari 09, 2009, 17:49:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Mexicaanse Hond

Op Marktplaats heeft 'ie wat staan.

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Ik kan 'm niet vinden. Ik kreeg 'm de laatste dagen steeds bovenin bij de versterkers.

WimPeu

Verkocht zeker...roofgoed is het. :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Als je dit leest, Ron. We verwachten natuurlijk wel een kleine vergoeding voor de reclame die we aan het maken zijn.  :wink:

WimPeu

Citaat van: Mexicaanse Hond op december 11, 2010, 00:42:58
Als je dit leest, Ron. We verwachten natuurlijk wel een kleine vergoeding voor de reclame die we aan het maken zijn.  :wink:

Een kleine doch substantiële korting op een Anti-Mode oid.  redface :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Martin

Citaat van: WimPeu op december 10, 2010, 22:04:37
Heb nu een aantal dagen met de Audissey er op gespeeld en ben zwaar onder de indruk. Wat een enorme verbetering bij zowel film en Muziek DVD's als ,jawel, bij stereo. Gewoon bizar hoe veel mooier het klinkt met de Audissey erbij aan. Switch vaak tussen de Audio Direct (dus gewoon zonder digitale opsmuk) en de Audissey stereo en de Audissey wint het werkelijk op alle fronten. Je wilt het niet beter vinden want "dat kan toch nooit met zo'n EQ erbij tussen" maar eerlijk is eerlijk. Veel meer spreiding en detail het is werkelijk alsof je bij de band op het podium staat. Heb wel eens wat met kabel ed gekloot maar dit maakt echt verschil. Raad het iedereen eens aan om ergens er naar te gaan luisteren.  Ben erg benieuwd wat andere hifi liefhebbers er van vinden.

Ik maak al een tijd gebruik van die Audyssey, en het wordt ook steeds beter. Ik kan niet meer zonder.
Heb jij ook die Sub EQ HT erop zitten voor het afstellen van de subwoofers?

http://www.audyssey.com/aboutus/press/326_audyssey-multiple-subwoofer-eq-technology-now-on-avrs-

Volgens mij is het een beetje het zelfde als wat die Antimode doet.

groet Martin.
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

WimPeu

#1027
Nee, helaas geen sub EQ. Zit voor alsnog alleen op de duurdere modellen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

@Vlearmoes

Heb even de speaker instellingen van de Audissey nagekeken. Wel wat verschillen met de metingen van Rob alleen geldt dat voor de achter kanalen.

Fronts L-R - 0.5dB
Center      - 7.5dB
Sur R       - 0.5 dB (was +3.5dB)
Sur L       + 1.0dB (was +2.0dB)
Sub         -4.0dB

De speakerafstanden heb ik nagemeten met een meet lint en die zijn precies goed na de Audissey meting.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Heb het afstellen gedaan zoals in dit filmpje uitgelegd wordt. (THX Xander...) Alleen ipv een microfoon statief heb ik een bekken statief van mijn drumstel gebruikt. Altijd handig om zoiets te hebben dus. :-D


http://www.youtube.com/watch?v=okyNlhJ3Hvo
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Perfect_audio

Goedemorgen allemaal,

Want een heerlijke dag vandaag: alle sneeuw weg en lovende woorden over Audyssey. Ben ik wel wakker? Is dit een droom? Wensdenken?

Het doet me genoegen dat er mensen zijn die, tegen de stroom in, toch Audyssey proberen en de tijd nemen dat goed voor elkaar te krijgen en dan tot de conclusie komen dat het inderdaad een substantiële bijdrage levert aan het luistergenot. Geen theoretische discussies, maar uitproberen.
Gefeliciteerd!

Antwoord op vragen:
De Integra met Audyssey Pro is nog te koop, er is iemand met belangstelling maar dat duurt mogelijk nog even. Ik wil hem voor Kerst de deur uit hebben, dus grijp je kans. Voor gegevens even mailen.

Onkyo 5007: zie http://www.audyssey.com/products/?mfr_filter=9&cat_filter=38
Je ziet dat'íe veel Audyssey funkties heeft.
Eerlijk gezegd denk ik niet dat de Anti-Mode daar nog iets aan kan verbeteren. Ik mag het zeggen omdat ik ook importeur ben van de AM voor Benelux. Ik heb een demomodel voor testdoeleinden.
Ik heb overigens de combinatie Audyssey/AM zelf niet geprobeerd.
Voor Marantzen met 2EQ-versie (alle Marantzen behalve de xx07) zal de AM wèl goed werken.

@WinPeu: in plaats van een AM zou je ook kunnen denken aan een andere sub, eentje met passieve radiotor ipv basreflexpoorten.
http://www.indianaline.nl/2010/index.php/basso-serie/basso-900.html
(Ja, daar ben ik ook importeur van)
Dit is een echte muzikale sub. Kan dat? Ja dat kan. Ook hier geldt, je moet het gehoord hebben om te ervaren. Tezamen met je Onkyo gaat dat geweldig. Ik heb een testmodel voor liefhebbers.

Voor stereoliefhebbers kan een AV ook nuttig zijn omdat je dan ook van Audyssey gebruik kunt maken en je fronts kunt bi-ampen (als die daarvoor toegerust zijn). Dat heeft wel zeker zin, maar daarover in een andere draad.

Opmerkingen over vergoedingen:
1. ik ben al donateur van dit forum
2. bij daadwerkelijke transacties praten we verder

Tot slot: ik lees niet alles op dit forum, dus als er specifieke dingen zijn die je me wilt zeggen/vragen mail me dan of stuur me een pm met link naar draad.

Happy Ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

WimPeu

Oef nou ga je te ver...mijn Monolith gaat echt niet weg er zijn grenzen.. nonono  :-D
Maar bij het stereo gebeuren doet de sub eigenlijk amper mee. De Audissey heeft mijn fronts op 40Hz gezet. Dat kunnen ze ook makkelijk aan dus heeft goed gezien :-D. Veel CD muziek gaat er niet onder de 40Hz dus geen probleem.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Luister je dan geen orgelmuziek meer de laatste tijd?  :-o

WimPeu

Citaat van: Mexicaanse Hond op december 11, 2010, 11:11:09
Luister je dan geen orgelmuziek meer de laatste tijd?  :-o

Hooguit een cd waarop een Hammond Orgel op meespeelt, buiten dat...niet vaak meer nee. :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Vlearmoes

Al eerst mooie waarden Wim van de audyssey
maar dit waren de volumes en afstanden in het algemeen van je speakers

Waar ik meer benieuwd naar ben is; wat heeft het audyssey systeem gedaan met de frequentie gebieden van je main speakers ??

Ben je het daarmee eens ??
bv je weet dat ze meer als voldoende bastonen genereren   worden ze nu in dat gebied geknepen?
en wil je dat wel   omdat je bv een basman bent??

Theo
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v