Set van Wim (nieuwe woning)

Gestart door WimPeu, februari 09, 2009, 17:49:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Bearke65

Citaat van: xander32 op december 31, 2009, 12:31:20
Volgens mij is dat ook idd. zo - high-end aparatuur (de "echte" met vaak een vanafprijs van meerdere duizenden euros) klinkt vaak zo neutraal, linear mogelijk. Daardoor worden "zwaktes" (beperkingen) in een keten uitvergroot. En dan niet alleen betreft de hardware maar zeer zeker ook betreft de software. Wie herkend niet het fenomeen een cd-tje te bezitten welke je in je jeugd/jaren terug geweldig vond klinken op je toenmalige aparatuur maar welke nu na de nodige upgrades niet om aan te horen is ...


Sander.
Hoi Xander

Met een slechte set klinken idd ook goede opnames nergens naar. Een veel betere set laat duidelijk het verschil horen tussen goed en slecht opgenomen software waar je dan inderdaad niet zo graag meer naar luistert. Op een écht goede set is dat verschil zo niet nóg beter te horen, alleen doet zich dan het fenomeen voor dat ook slecht opgenomen muziek toch goed te beluisteren / genieten is op die set  ...

grtzzz

AJ
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

xander32

Citaat van: Bearke65 op december 31, 2009, 13:29:38
Hoi Xander

Met een slechte set klinken idd ook goede opnames nergens naar. Een veel betere set laat duidelijk het verschil horen tussen goed en slecht opgenomen software waar je dan inderdaad niet zo graag meer naar luistert. Op een écht goede set is dat verschil zo niet nóg beter te horen, alleen doet zich dan het fenomeen voor dat ook slecht opgenomen muziek toch goed te beluisteren / genieten is op die set  ...

grtzzz

AJ
Dat laatste genoegen heb ik tot op heden nog niet mogen beleven maar mijn "audio-carriere" is hopenlijk nog lang niet ten einde :wink:.

Sander.

Bearke65

Citaat van: xander32 op december 31, 2009, 13:32:20
Dat laatste genoegen heb ik tot op heden nog niet mogen beleven maar mijn "audio-carriere" is hopenlijk nog lang niet ten einde :wink:.

Sander.
Beter langzaam maar zeker een leuke set opbouwen dan te snel gaan en verkeerde keuzes maken ... dat maakt het groeipad wel leuk om te lopen!
Beste wensen voor 2010!

Groetjes AJ
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

thepioneer

Na een leuke gezellige luistersessie bij Wim heb ik weer wat ervaring opgedaan met de nodige hoogwaardige componenten :)

We hebben verschillende muziekstukken gehoord en ook beide set's luidsprekers hebben we beluisterd. Ik lees dat er nu een hele discussie is over focal luidsprekers. Focal zijn echt goeie luidsprekers daar is geen twijfel over mogelijk. Het weergeven van live opnamen is heel er goed besteed aan de focal's. Zelf zou ik liever de onix in de woonkamer hebben staan, ondanks dat deze toch goedkoper zijn.

Je hoort bij Wim gewoon echt super de zware classe eindtrap de luidsprekers aansturen, dat gaat met een super goeie controle en je hoort de snelheid van de instrumenten.

Volgende keer als wim bij mij komt gaan we cd spelers vergelijken. En ben benieuwd wat daar uit gaat komen. Als we verrast zijn over de spelers kunnen we bij hem thuis alsnog mijn speler testen op zijn eindtrappen.

Ook heb ik het met wim gehad over kabels en hun functie. Beiden zijn we er wel overeens dat wij niet een godsvermogen uit gaan geven aan dure kabels. We geloven er niet zo in. Een dropverter is ook niet goed maar als je gewoon een redelijke kabel koopt zit je volgens ons wel goed, "Correct me i a am wrong" 

Ronald
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Mexicaanse Hond

Citaat van: thepioneer op januari 02, 2010, 18:01:30
Ook heb ik het met wim gehad over kabels en hun functie. Beiden zijn we er wel overeens dat wij niet een godsvermogen uit gaan geven aan dure kabels. We geloven er niet zo in. Een dropverter is ook niet goed maar als je gewoon een redelijke kabel koopt zit je volgens ons wel goed, "Correct me i a am wrong" 
Betekent dat dat de van den Hul The First Ultimate ook niet zo goed paste in Wims set? Op de controle van het laag na presteerden dropveters trouwens beter dan de VDH TFU in mijn set.

thepioneer

Die vraag zal Wim moeten beantwoorden, maar hij had de vd hull er niet tussen toen ik kwam en volgens mij klonk die minder mooi als zijn huidige kabel  :evil:
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Mexicaanse Hond

Citaat van: thepioneer op januari 02, 2010, 20:05:43
Die vraag zal Wim moeten beantwoorden, maar hij had de vd hull er niet tussen toen ik kwam en volgens mij klonk die minder mooi als zijn huidige kabel  :evil:
Ik was er ook niet van onder de indruk, maar ja ik heb geen sluier(s) voor mijn set maar een gordijn van velours.  :-P

mars

Citaat van: Mexicaanse Hond op januari 02, 2010, 20:30:31
Ik was er ook niet van onder de indruk, maar ja ik heb geen sluier(s) voor mijn set maar een gordijn van velours.  :-P

oi,

Ik heb houten luxaflex :lol: , en binnenkort shutters ook van hout. ( is mooi twee shutters per raam , nogal grote ramen...oudbouw)

Duhus bij mij wordt er nooit een gordijn voor mijn speakers opengetrokken, maar het gebeurt wel eens als ik een slechtte match in mijn set heb gemaakt , dat het lijkt alsof het geluid door ''bijna'' dichte luxaflex wordt weer gegeven :roll:
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

WimPeu

Nu binnen...Denon (alweer Denon?   :-D) DVD-2500BT
Eigen pics volgen morgen ofzo.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

Is toch aangetrouwde familie :? :schater:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Mexicaanse Hond

Citaat van: lo op januari 08, 2010, 09:06:46
Is toch aangetrouwde familie :? :schater:

groet,

lo

Het was wel een verstandshuwelijk.

xander32

Gaan wij het in 2010 een x meemaken dat Wim een week lang geen upgrade heeft :-P.

Mooi hoor Wim - flinke stap voorwaarts t.o.v. de LG.


Sander.

bramdg

Mooie speler !!!!! veel blauwstraalkijkplezier  :-D
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

WimPeu

Citaat van: xander32 op januari 08, 2010, 15:45:49
Gaan wij het in 2010 een x meemaken dat Wim een week lang geen upgrade heeft :-P.

Mooi hoor Wim - flinke stap voorwaarts t.o.v. de LG.


Sander.

Ik ben er bang voor... :-D
Verlanglijst betreft o.a een 50" (of groter) FullHD scherm.

Verder voor 2010 de plannen om nu eindelijk de PC kamer om te bouwen naar een Two Channel set up kamer. Die good  old PC eruit en een laptopje er voor terug. Mijn vrouw heeft 1 van haar werk dus ik er een bij voor mijn aan-verkoop verslaving :-D en ieder zijn ding.

De Onix speakers met de Denon-DCD-S10 gaan dan naar die kamer. Dus moet er nog een versterker komen. PM-14 zou mooi zijn maar ben om te beginnen niet zo heel kieskeurig. Wel graag Marantz en nu eens het liefst goud of zilver. Dat is weer eens wat anders dan mijn zwarte HT set.

Dus we gaan gewoon door. Maar voor de HT set heb ik weinig up-grade kriebels meer. Als ik daar in wil upgraden gaat het wel erg veel centjes kosten. Daarbij komt ook natuurlijk dat ik (geloof het of niet) nu erg tevreden ben met de HT set.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Citaat van: WimPeu op januari 09, 2010, 14:35:58
Ik ben er bang voor... :-D
Verlanglijst betreft o.a een 50" (of groter) FullHD scherm.
Mijn gevoel geeft nu al in dat dit minimaal een 60-er gaat worden :-D.


Sander.