Set van Wim (nieuwe woning)

Gestart door WimPeu, februari 09, 2009, 17:49:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

RoGEK

Zo, nog verder weg...... ;)

Maar wel nog meer ruimte...

Oja, hebben ze allemaal oude computers onder de weg voor jullie deur gegooid dat die zo heet? ;)

- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

WimPeu

Citaat van: RoGEK op juli 16, 2017, 09:05:34
Zo, nog verder weg...... ;)

Maar wel nog meer ruimte...

Oja, hebben ze allemaal oude computers onder de weg voor jullie deur gegooid dat die zo heet? ;)

Die snap ik niet?

Citaat van: xander32 op juli 16, 2017, 08:01:10
Het gaat voortvarend zo te zien en tevens erg fraai worden :yes:. En zo'n ruimte, zo'n uitzicht, daar doe je het voor  notworthy.

Concessies zijn er vast ook, bv. voor ieder boodschapje of elk vertier, in de auto moeten stappen, geen voorzieningen op loopafstand. Zolang je vitaal bent is dat geen probleem. Maar als je op een locatie als deze gaat wonen, heb je daar van te voren over nagedacht en neem je dat voor lief.

Mijn vader heeft er tot zijn 92ste gewoond dus dat zal wel meevallen. 11km van Assen en ook zoiets vanaf de stad Groningen. Voor alle dagelijkse dingen twee grotere dorpskernen op 2 a 3 km. Wij redden ons wel.  :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

#4112
... jullie gaan er vast en zeker met heel veel plezier wonen en oud worden  :yes:, daar twijfel ik geen moment aan Wim. Maar jullie weten onderwijl niet beter om in de auto te moeten stappen voor een boodschapje etc. Juist daarom zal dit huis en de omgeving jullie ook zo goed passen :yes:.

Voor anderen die gewend zijn om alle voorzieningen binnen handbereik te hebben, zal dat echter anders liggen. Het is vaak een keuze; zo'n fraai uitzicht waarvan jullie nu iedere dag mogen genieten, tref je niet midden in een dorp (of onbetaalbaar), maar daar wonen brengt weer andere voordelen met zich mee.

Maar ik kom graag een keer van het uitzicht genieten!

lo

Dat gaat inderdaad met een sneltreinvaart Wim. Een erg mooi project met een volledig gerenoveerde woonboerderij met de originele aanblik als resultaat...  notworthy notworthy

Lijkt me toch een megaklus die erg voortvarend wordt aangepakt!!
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WimPeu

Citaat van: xander32 op juli 16, 2017, 10:08:07
... jullie gaan er vast en zeker met heel veel plezier wonen en oud worden  :yes:, daar twijfel ik geen moment aan Wim. Maar jullie weten onderwijl niet beter om in de auto te moeten stappen voor een boodschapje etc. Juist daarom zal dit huis en de omgeving jullie ook zo goed passen :yes:.

Voor anderen die gewend zijn om alle voorzieningen binnen handbereik te hebben, zal dat echter anders liggen. Het is vaak een keuze; zo'n fraai uitzicht waarvan jullie nu iedere dag mogen genieten, tref je niet midden in een dorp (of onbetaalbaar), maar daar wonen brengt weer andere voordelen met zich mee.

Maar ik kom graag een keer van het uitzicht genieten!

Dat is altijd een beetje hoe je dingen ziet. Ik zie ook in moderne woonwijken waar alle voorziening binnen handbereik zijn ook de meeste mensen de auto pakken voor ieder wissewasje. Kijk om 12 uur maar eens bij die basisscholen die zo 'handig" in de wijk zitten. Hele straten staan vol met auto's die de kinderen komen halen. Winkelcentrums in de wijk precies hetzelfde. Wij staan sneller met de auto op de supermarkt parkeerplaats dan mijn schoonmoeder die in hartje Groningen woont. Sowieso doen we bijna alles online en we zijn niet de enige als ik zo naar de leegstand in veel binnensteden zie. Maar natuurlijk zal er een tijd komen dat je dichter bij de voorzieningen wil zitten, maar dat geldt ook voor mensen die nu in grotere wijken zitten. Die gaan ook allemaal naar bejaarden flats in de binnenstad. Die worden daar vol mee gebouwd tegenwoordig. Voorlopig gaan we genieten van veel ruimte en een heerlijk sociaal leven in dit kleine dorpje. Gistermiddag nog een dorps BBQ gehad met meer dan 100 dorpsgenoten in een heerlijk ontspannen sfeer.  :yes:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Citaat van: lo op juli 16, 2017, 10:46:51
Dat gaat inderdaad met een sneltreinvaart Wim. Een erg mooi project met een volledig gerenoveerde woonboerderij met de originele aanblik als resultaat...  notworthy notworthy

Lijkt me toch een megaklus die erg voortvarend wordt aangepakt!!

Inderdaad een grote klus maar dat ervaren wij als een erg leuke ervaring. We hebben nog nooit een grote verbouwing gedaan en dan nu dit. Het is ook bijna geen verbouwing meer maar eigenlijk staat er straks voor 80% een nieuw huis. Met alle voorzieningen die voor ons belangrijk zijn. Paardenstallen, paardenrijbak, land, eigen HT, grote kinderkamers, grote tuin, iedereen in het gezin kan hier straks doen wat hij/zij het liefst hobbymatig doet.  pompom
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

... het dorpsleven heeft zo zeker z'n voordelen op het 'stadsleven'  :yes:. Zelf ben ik ook geen stadsmens; leuk voor een dagje of hooguit een weekend, maar dan voorts met piepende banden terug naar daar waar ons huis staat 8-).

Citaat van: WimPeu op juli 16, 2017, 10:59:31
Dat is altijd een beetje hoe je dingen ziet. Ik zie ook in moderne woonwijken waar alle voorziening binnen handbereik zijn ook de meeste mensen de auto pakken voor ieder wissewasje. Kijk om 12 uur maar eens bij die basisscholen die zo 'handig" in de wijk zitten. Hele straten staan vol met auto's die de kinderen komen halen. Winkelcentrums in de wijk precies hetzelfde. Wij staan sneller met de auto op de supermarkt parkeerplaats dan mijn schoonmoeder die in hartje Groningen woont. Sowieso doen we bijna alles online en we zijn niet de enige als ik zo naar de leegstand in veel binnensteden zie. Maar natuurlijk zal er een tijd komen dat je dichter bij de voorzieningen wil zitten, maar dat geldt ook voor mensen die nu in grotere wijken zitten. Die gaan ook allemaal naar bejaarden flats in de binnenstad. Die worden daar vol mee gebouwd tegenwoordig. Voorlopig gaan we genieten van veel ruimte en een heerlijk sociaal leven in dit kleine dorpje. Gistermiddag nog een dorps BBQ gehad met meer dan 100 dorpsgenoten in een heerlijk ontspannen sfeer.  :yes:

TurboMarco

Citaat van: WimPeu op juli 16, 2017, 11:04:24
Inderdaad een grote klus maar dat ervaren wij als een erg leuke ervaring. We hebben nog nooit een grote verbouwing gedaan en dan nu dit. Het is ook bijna geen verbouwing meer maar eigenlijk staat er straks voor 80% een nieuw huis. Met alle voorzieningen die voor ons belangrijk zijn. Paardenstallen, paardenrijbak, land, eigen HT, grote kinderkamers, grote tuin, iedereen in het gezin kan hier straks doen wat hij/zij het liefst hobbymatig doet.  pompom
:gp: notworthy
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Brutus

Top, goed voor elkaar Wim  pompom
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

sjoek

Citaat van: xander32 op juli 16, 2017, 10:08:07
... jullie gaan er vast en zeker met heel veel plezier wonen en oud worden  :yes:, daar twijfel ik geen moment aan Wim. Maar jullie weten onderwijl niet beter om in de auto te moeten stappen voor een boodschapje etc. Juist daarom zal dit huis en de omgeving jullie ook zo goed passen :yes:.

Voor anderen die gewend zijn om alle voorzieningen binnen handbereik te hebben, zal dat echter anders liggen. Het is vaak een keuze; zo'n fraai uitzicht waarvan jullie nu iedere dag mogen genieten, tref je niet midden in een dorp (of onbetaalbaar), maar daar wonen brengt weer andere voordelen met zich mee.

Maar ik kom graag een keer van het uitzicht genieten!

Citaat van: WimPeu op juli 16, 2017, 10:59:31
Dat is altijd een beetje hoe je dingen ziet. Ik zie ook in moderne woonwijken waar alle voorziening binnen handbereik zijn ook de meeste mensen de auto pakken voor ieder wissewasje. Kijk om 12 uur maar eens bij die basisscholen die zo 'handig" in de wijk zitten. Hele straten staan vol met auto's die de kinderen komen halen. Winkelcentrums in de wijk precies hetzelfde. Wij staan sneller met de auto op de supermarkt parkeerplaats dan mijn schoonmoeder die in hartje Groningen woont. Sowieso doen we bijna alles online en we zijn niet de enige als ik zo naar de leegstand in veel binnensteden zie. Maar natuurlijk zal er een tijd komen dat je dichter bij de voorzieningen wil zitten, maar dat geldt ook voor mensen die nu in grotere wijken zitten. Die gaan ook allemaal naar bejaarden flats in de binnenstad. Die worden daar vol mee gebouwd tegenwoordig. Voorlopig gaan we genieten van veel ruimte en een heerlijk sociaal leven in dit kleine dorpje. Gistermiddag nog een dorps BBQ gehad met meer dan 100 dorpsgenoten in een heerlijk ontspannen sfeer.  :yes:

En hier in het noorden gaan de bedrijven ook met hun tijd mee hoor de ah en jumbo bezorgen hier ook gewoon als je dat wilt hoor :wink:
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

WilliamB

Mooi wonen zo Wim, en ik bergrijp de rust wel. Ik kom zelf uit een grote stad en woon nu in een piep klein dorpje waar ik de auto nodig heb om naar de supermarkt te gaan.
Ik wil niet meer terug, maar dat is mijn ervaring
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Cornelis1921

Citaat van: WilliamB op juli 16, 2017, 21:23:07
Mooi wonen zo Wim, en ik bergrijp de rust wel. Ik kom zelf uit een grote stad en woon nu in een piep klein dorpje waar ik de auto nodig heb om naar de supermarkt te gaan.
Ik wil niet meer terug, maar dat is mijn ervaring
notworthy Als het aan John en mij lag zouden wij hetzelfde doen, William. Wij zijn de Randstad meer dan zat, maar de kosten vormen een probleempje, en de overheid is niet zo gek te krijgen ons hierin financieel bij te staan. :no:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Wat is de planning betreft de ht Wim? Wanneer kan je daarmee starten?

WimPeu

Citaat van: xander32 op juli 17, 2017, 10:06:43
Wat is de planning betreft de ht Wim? Wanneer kan je daarmee starten?

De ruimte op zich is al klaar. Deze week gaan we al kabels trekker naar de plafond speakers. Ik ben zaterdag bij AA in Vries geweest en die gaan 5 JBL8330 speakers van mij verkopen. Zo ga ik met de overgebleven 7 8330 set draaien met 4 nieuwe JBL inwall speakers in het plafond. Ik vond de 8330 echt te groot voor aan het plafond. Verder zijn we aan het bepalen waar alle stopcontacten en netwerk aansluitingen moeten komen. Ik hoop er dit jaar nog wel mijn eerste film te kunnen kijken maar op de hele verbouwing heeft de HT geen voorrang. Daar wil ik later sowieso nog flinke stappen in gaan maken wbt aankleding en inrichting. Alles op zijn tijd.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Fototje




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES