Set van Wim (nieuwe woning)

Gestart door WimPeu, februari 09, 2009, 17:49:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

WilliamB

Wim heb je nog plannen met het beeld ? Blijf je bij de hw50, of toch naar 4k ?
En wat ga je doen met de afmeting van het scherm ? Huidige scherm, of toch een maatje groter?
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

WimPeu

Citaat van: WilliamB op februari 03, 2017, 23:45:18
Wim heb je nog plannen met het beeld ? Blijf je bij de hw50, of toch naar 4k ?
En wat ga je doen met de afmeting van het scherm ? Huidige scherm, of toch een maatje groter?

Voorlopig blijf ik nog even bij de Sony HW50. Ik heb een nieuwe 4K HDR overwogen maar aangezien het 4K aanbod nog erg schaars is wacht ik nog even. Daarbij speelt geld ook een rol natuurlijk. De Meridian DSP 7200 set is ook duur en dan moet er nog een HT set komen. Scherm wil ik zeker naar minimaal 3 meter breed trekken. Tzt maar eens uitzoeken wat er mogelijk is.

Ps
Alles goed bij jullie? 
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

TurboMarco

Citaat van: WimPeu op december 12, 2016, 10:54:19
Zo de HK staat te spelen. Shield voor film en Roon,Boston Acoustics er op met een JL F112, avondje rommelen en je vraagt je meteen weer af waarom zoveel geld uitgeven als het zo kan klinken voor zo weinig. Oké de JL is wel duur maar zet er een Klipsch sub 2e hands neer en het zal ook goed klinken. Ben je nog geen €1000,- verder. Receiver 2e hands €175,- setje BA rond de 200,- Shield ook zo rond de €200,-. Gaat nergens meer over deze hobby.  8-)
Ik zeg het nog een keer ,dit is het beste wat je ooit gehad hebt  :yes:

8-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

WilliamB

Citaat van: WimPeu op februari 03, 2017, 23:58:29
Voorlopig blijf ik nog even bij de Sony HW50. Ik heb een nieuwe 4K HDR overwogen maar aangezien het 4K aanbod nog erg schaars is wacht ik nog even. Daarbij speelt geld ook een rol natuurlijk. De Meridian DSP 7200 set is ook duur en dan moet er nog een HT set komen. Scherm wil ik zeker naar minimaal 3 meter breed trekken. Tzt maar eens uitzoeken wat er mogelijk is.

Ps
Alles goed bij jullie?
Ja hoor met ons gaat alles goed  :yes: zijn alleen erg druk bezig met verbouwen, maar het einde komt gelukkig in zicht.

De hw50 is inderdaad een goede beamer, die van mij gaat de deur niet meer uit.
Wat betreft het scherm, ik heb net een nieuwe gekocht van 3 meter.
Je kan altijd welkom om deze een keer te bekijken/testen. 
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

WimPeu

Citaat van: TurboMarco op februari 04, 2017, 01:19:08
Ik zeg het nog een keer ,dit is het beste wat je ooit gehad hebt  :yes:

8-)

Ik denk dat je gelijk hebt. Helemaal nu er in de nieuwe versie van Roon ook DSP zit verwerkt. Kan in Roon de hele boel perfect afstellen.

Het zal zeker een soort gekte/verslaving/hobby zijn om toch gewoon een hele mooie set neer te willen zetten die veel te duur is. Daar ben ik me terdege van bewust. Ach de ene gaat 3 keer per jaar op vakantie een ander koopt elke 2 jaar een nieuwe auto laat mij dan gewoon een set Meridian DSP7200 kopen. Daar geniet ik iig elke dag van het jaar van.  notworthy

Citaat van: WilliamB op februari 04, 2017, 03:36:33
Ja hoor met ons gaat alles goed  :yes: zijn alleen erg druk bezig met verbouwen, maar het einde komt gelukkig in zicht.

De hw50 is inderdaad een goede beamer, die van mij gaat de deur niet meer uit.
Wat betreft het scherm, ik heb net een nieuwe gekocht van 3 meter.
Je kan altijd welkom om deze een keer te bekijken/testen. 

hello

Als ik klaar ben met onze verbouwing en de boel komt hier weer tot rust gaan we zeker weer op pad om bepaalde forumgenoten te begroeten. Helaas wonen ze bijna allemaal in Braboland. Robert, Rob, Leo,jij...maar gaat zeker weer gebeuren.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

Groot gelijk Wim, een mooie set waar je plezier aan hebt beleeft om hem samen te bouwen en er uiteindelijk dagdagelijks plezier van kunt hebben, hoe mooi kan het zijn.

Succes de komende tijd met al je plannen, mooi project man! Als het zover is komen we graag op bezoek om eea te aanschouwen en te beleven natuurlijk, maar vooral om jullie weer een keer te zien en te spreken! Altijd leuk!! HB
Daarnaast ben je hier in de zuidelijke provincie ook altijd van harte welkom hè.  :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

Ho ho, het Land van Maas & Waal is zeker geen Braboland, dat is pas aan de andere zijde van de Maas :lol:.
Maar gelukkig is jullie nieuwe stek nu een stuk minder rijden vanaf hier   shutup.



Citaat van: WimPeu op februari 04, 2017, 06:54:50
Ik denk dat je gelijk hebt. Helemaal nu er in de nieuwe versie van Roon ook DSP zit verwerkt. Kan in Roon de hele boel perfect afstellen.

Het zal zeker een soort gekte/verslaving/hobby zijn om toch gewoon een hele mooie set neer te willen zetten die veel te duur is. Daar ben ik me terdege van bewust. Ach de ene gaat 3 keer per jaar op vakantie een ander koopt elke 2 jaar een nieuwe auto laat mij dan gewoon een set Meridian DSP7200 kopen. Daar geniet ik iig elke dag van het jaar van.  notworthy

hello

Als ik klaar ben met onze verbouwing en de boel komt hier weer tot rust gaan we zeker weer op pad om bepaalde forumgenoten te begroeten. Helaas wonen ze bijna allemaal in Braboland. Robert, Rob, Leo,jij...maar gaat zeker weer gebeuren.

WimPeu

#3832
De verhuis/verbouw plannen vorderen gestaag. Zaterdag de architect gehad en een beter beeld van de verbouwing. De HT ruimte wordt een vierkante ruimte van 6 bij 6 meter op de begane grond. Alles wordt begane grond, het idee van een verdieping hebben we los gelaten. Houtskelet bouw binnen de muren van de boerderij. Een huis in een huis zeg maar. Ben ondertussen natuurlijk over de apparatuur in de HT aan het nadenken. Waarschijnlijk gaat mijn G55 5 kanaals Meridian uit de verkoop en met een beetje mazzel haal ik zondag als ik de DSP 7200 set uit Amsterdam haal een mooie G57 2 kanaals Meridian op uit Gelderland. Dan heb ik 7 kanalen Meridian versterkt. Aangezien ik naar 11.2 wil ga ik nog op zoek naar een tweede G55 zodat het hele versterker gebeuren bij mijn geliefde Meridian blijft. Kan er een Marantz AV7702 bij en ook de HT set is dan compleet. Ik zal even kijken of ik een plattegrond zoals ik die zelf heb getekend kan uploaden.

Wordt vervolgd....


Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

NB

Wat een gedoe!  Maar als het klaar is heb je ook wat.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

WimPeu

Citaat van: Nb op februari 06, 2017, 17:36:28
Wat een gedoe!  Maar als het klaar is heb je ook wat.

Dat is wel de bedoeling idd.  :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Rob46

Petje af Wim! Een erg mooi vooruitzicht, alleen met deze wetenschap is het al (voor)genieten  :yes: pompom

lo

Mooi hè, zo'n eerste tekening, dan worden ideeën al weer een heel stuk concreter. Een mooi maar ook een omvangrijk project, idd petje af Wim, gaat heel mooi worden heb ik zo het idee.  HB Wel de drumruimte goed isoleren hè  :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

sjoek

Citaat van: lo op februari 06, 2017, 19:05:17
Mooi hè, zo'n eerste tekening, dan worden ideeën al weer een heel stuk concreter. Een mooi maar ook een omvangrijk project, idd petje af Wim, gaat heel mooi worden heb ik zo het idee.  HB Wel de drumruimte goed isoleren hè  :-D

:gp: seht gut aus
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

xander32




... en het gastenverblijf dan  :? ?


:-P

WilliamB

Ook al over het interrieur nagedacht ? Bv welke materialen, bekleding, stoelen ?
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3