Set van Wim (nieuwe woning)

Gestart door WimPeu, februari 09, 2009, 17:49:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

TurboMarco

Citaat van: Cobraatje op april 06, 2015, 11:13:39
Ga je de Burmeister en Accuphase ook tegelijk vergelijken?
Anders is het wel zeer lastig om verschillen en voorkeur te bepalen.

Als je versterkers wilt vergelijken zal je ook de uitgangsniveaus gelijk moeten trekken , anders luister je altijd naar een verschil in output .

En een "minder geluid" is ook zoiets , hooguit een klein beetje anders , en om daar over te gaan oordelen zal je dan ook heel veel albums/songs in heel veel verschillende genres moeten beluisteren .

Maar wat Wim al zegt over die H/K versterker kan ik alleen maar in mee gaan , de laatste keer dat ik naar die set-up luisterde was het ook weer 100% genieten  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

joep

Het is natuurlijk ook altijd een kwestie van "matchen" met de andere spullen die je reeds hebt staan.
Pus de kamer akoestiek natuurlijk. En jouw persoonlijke voorkeur.

Zal eens gaan zoeken in oude Stereoplay tijdschriften.

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

pameijer

Wim, ik zag op een ander brits forum dat iemand zijn Naim Uniti 2e-hands aanbood voor 1050 pond plus shipping. Naim heeft ook een hele mooie app voor streaming, interested? Meteen een cd-speler geïntegreerd!

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Niber

Wim ik wil me nergens mee bemoeien, maar ik wil toch wat gezegd hebben.

Die Burmester vind ik maar een patserig ding, ik snap dat je bijna 50 wordt, maar zo hard klapt je midlife crisis er toch niet in?!  :evil:

Sowieso heb je het al een heeeeele poos druk met Accuphase, dit is DE kans om die droom waar te maken.

Verder heb ik er helemaal geen verstand van, beide zullen waarschijnlijk te gek klinken.

Succes en veel plezier (sterkte ook wellicht?) met knopen door hakken. Komt vast in orde.

Ps
Is het trouwens geen idee om de meubelmaker pas te laten komen als je alles in huis hebt?
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

erik62

Dag Wim,

Ik weet niet hoe de burmester klinkt maar als ze beiden even goed zouden klinken zou ik absoluut gaan voor Accuphase. Qua uiterlijk vind ik dit een Bentley tegen een m3 van Bmw.
Nou ben ik net als Joep erg fan van Accuphase dus helemaal onbevooroordeeld ben ik niet.
Succes met je zoektocht. ( er zijn vervelendere dingen om te doen)

Gr.

Erik


Marantz 81

Je kunt de Amp ook gewoon wegzetten achter een deur in het meubel  :-D hoor je geen verschil meer  clown1

Marvin

Jep, -en dan het hele actieve deel van het forum op een High-End BBQ trakteren. Premium Lager Heineken, Hertog Jan, Kwak, Leffe, Dom Perignon, Brut, Cristal, Call Girls, Coke, Pep, Pillen. All Inclusief....

Wellicht dat ik dan ook gewoon een keer m'n gezicht laat zien.
Dat er dan een Marquant versterker staat te clippen neem ik, persoonlijk, wel voor lief.....

TurboMarco

 :-D

Aan bier nooit geen gebrek bij Wim , ik zag Wim laatst nog met een vracht ..... maar dan ook een echte vracht bier in de weer  :kwijl:

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

11000 Euro kapot smijten op een versterker?! Kom nou, stuur het BTW bonnetje van de slager en slijter maar naar die electronicaboer, trekt hij het volgend jaar maar van de belasting af.

Marvin


Citaat van: joep op maart 30, 2015, 09:59:02
Een stabiele set zou niet meer dan heel normaal moeten zijn.

Nee dat is niet meer dan normaal, zie wat luister je vandaag, het lukt met een setje alhier van een waarde waar in dit topic enkel een extra printplaat voor en Meridian voor is aangeschaft. Andere kwaliteit, dat begrijp ik echt wel. Maar daar waar een simpele, en zeer zeker goedkope, setup wel een degelijke setup kan vertegenwoordigen moet iets van 40x zo duur dat toch 'minstens' evenaren. 

Marantz 81

Ben wel benieuwd wat het gaat worden  :yes:

Die Meridian set klonk echt zo goed  :kwijl: zonde dat het zo gelopen is ,deze vergeet ik niet meer  notworthy  pompom HB


https://www.youtube.com/watch?v=qAlLQaDXc4I

TurboMarco

Nou moet ik wel zeggen dat ik bij Wim altijd en ongeacht de set-up genoten heb van een heel goed geluid  :yes:
Die speakers die hij heeft zijn dan ook echt naar mijn zin .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marantz 81

Dat klopt sinds 2011 heb ik al bij hem op de bank gezeten met een Biertje  :-D het heeft altijd goed geklonken en daarbovenop ( nog veel belangrijker) de gedeelde liefhebberij en genieten van muziek ,later op de avond Volume,s die alleen mogelijk zijn in een vrijstaande woning  HB HB

Die Meridian set klonk gewoon echt waanzinnig goed superstrak en gedefineerd  :-) het beste wat ik gehoord heb op muzikaal gebied bij Wim  pompom

joep

Citaat van: Marantz 81 op april 13, 2015, 21:51:29
bij Wim  pompom

Ja bij Wim, maar wat en waar is tot nu je ultieme muziekbeleving überhaupt?