Set van Wim (nieuwe woning)

Gestart door WimPeu, februari 09, 2009, 17:49:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

WimPeu

Nee nog niet. Geen haast ook hoor.
In een PM aan een meedenkend forumgenoot heb ik het als volgt uit proberen te leggen.

Ik ben met de 11 set een beetje de weg kijt geraakt. Was van plan om in een andere kamer een luisterkamer in te richten. Dit met de 11 set. Nu was het klaar maar omdat de luisterkamer onder de slaap kamer van mijn 7 jarig dochtertje was kwam ik er gewoon niet aan toe om daar s'avonds lekker te gaan zitten luisteren. Dit omdat het gewoonweg te zacht moest gaan gebeuren. Daarna de 11 set maar weer in de kamer waar de integratie met de HT set nogal omslachtig moet verlopen vanwege het ontbreken van de bekende HT schakelaar op de PM. Ik heb de laatste tijd erg veel 1:1 vergelijk gedaan tussen de PM en de Onkyo. De Oppo analoog naar de Onkyo en tegelijk digitaal naar de Metrum Dac die dan weer op de PM zat aangesloten. Op die manier kon ik met de U-box dus super snel tussen de 2 systemen schakelen. De Onkyo kwam er naar mijn smaak steeds als lekkerste uit. Stuk dynamischer daar waar de PM11 wat meer laid-back is. Dat dynamische spreekt mij erg aan. Ik zal wel een hifi barbaar zijn maar ik kan slechts mijn oren volgen. De Marantz is een droom set. Op korte termijn (lees: 1 a 2 jaar) gaat mijn dedicated HT ruimte in mijn garage een feit worden waarna ik in de kamer puur stereo wil gaan. Dan ga ik een (bijna) nieuwe 11set kopen waarschijnlijk de voor-eind combi die jij ook hebt. Is zal dus slechts een tijdelijk afscheid gaan worden.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

Duidelijk verhaal  :-) als je hetzelf zo ervaart heeft het ook geen meerwaarde om de set te behouden

JohnWx

keep going Wim en doe lekker wat jij wil  notworthy pompom

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

Citaat van: WimPeu op februari 26, 2012, 13:37:27
Nee nog niet. Geen haast ook hoor.
In een PM aan een meedenkend forumgenoot heb ik het als volgt uit proberen te leggen.

Ik ben met de 11 set een beetje de weg kijt geraakt. Was van plan om in een andere kamer een luisterkamer in te richten. Dit met de 11 set. Nu was het klaar maar omdat de luisterkamer onder de slaap kamer van mijn 7 jarig dochtertje was kwam ik er gewoon niet aan toe om daar s'avonds lekker te gaan zitten luisteren. Dit omdat het gewoonweg te zacht moest gaan gebeuren. Daarna de 11 set maar weer in de kamer waar de integratie met de HT set nogal omslachtig moet verlopen vanwege het ontbreken van de bekende HT schakelaar op de PM. Ik heb de laatste tijd erg veel 1:1 vergelijk gedaan tussen de PM en de Onkyo. De Oppo analoog naar de Onkyo en tegelijk digitaal naar de Metrum Dac die dan weer op de PM zat aangesloten. Op die manier kon ik met de U-box dus super snel tussen de 2 systemen schakelen. De Onkyo kwam er naar mijn smaak steeds als lekkerste uit. Stuk dynamischer daar waar de PM11 wat meer laid-back is. Dat dynamische spreekt mij erg aan. Ik zal wel een hifi barbaar zijn maar ik kan slechts mijn oren volgen. De Marantz is een droom set. Op korte termijn (lees: 1 a 2 jaar) gaat mijn dedicated HT ruimte in mijn garage een feit worden waarna ik in de kamer puur stereo wil gaan. Dan ga ik een (bijna) nieuwe 11set kopen waarschijnlijk de voor-eind combi die jij ook hebt. Is zal dus slechts een tijdelijk afscheid gaan worden.

Mooi toch? Kan ook zijn dat jet het karakter van de Onkyo prefereert boven die van de Marantz. Waarom dan eigenlijk toch weer marantz in de dedicated stereo?
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

pameijer

Citaat van: Marantz 81 op februari 26, 2012, 17:40:53
Duidelijk verhaal  :-) als je hetzelf zo ervaart heeft het ook geen meerwaarde om de set te behouden

Ik snap het verhaal eigenlijk helemaal niet! Je vindt de Onkyo lekkerder klinken dan de Marantz-set, maar over een 1-2 jaar wil je voor dedicated stereo toch weer een Marantz Premiumset voor veel geld kopen en ben je bereid nu best veel verlies te maken op je huidige set.

Ik zou zeggen, als het lekkerder klinkt, koop over 1 jaar ook voor stereo de Onkyo en stop het geld dat je bespaart in een mooie vakantie! In Lanzarote is het gemiddeld 21 C in maart  8-) ......
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

JohnWx

Citaat van: pameijer op februari 27, 2012, 13:19:48
Ik snap het verhaal eigenlijk helemaal niet! Je vindt de Onkyo lekkerder klinken dan de Marantz-set, maar over een 1-2 jaar wil je voor dedicated stereo toch weer een Marantz Premiumset voor veel geld kopen en ben je bereid nu best veel verlies te maken op je huidige set.

Ik zou zeggen, als het lekkerder klinkt, koop over 1 jaar ook voor stereo de Onkyo en stop het geld dat je bespaart in een mooie vakantie! In Lanzarote is het gemiddeld 21 C in maart  8-) ......

En dan kom je terug ? geld op  :|
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

#1926
Citaat van: WimPeu op februari 26, 2012, 13:37:27
De Onkyo kwam er naar mijn smaak steeds als lekkerste uit. Stuk dynamischer daar waar de PM11 wat meer laid-back is.


Euh..........muziek is dynamisch versterkers niet.

De snelheid als in rise time kun jij echt niet volgen.
Niemand is daar toe in staat.

Koop uiteraard gerust waar jij je lekker bij voelt.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Zoldar

je bent een domme gebruiker maar doe waar je blij van wordt.

hoe harder mensen dit soort uitspraken doen, hoe dichter je bij een leuke set bent.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

SB_Marantz

#1928
Aan wie is dit gericht?
Ongeacht aan wie zou ik zeggen: ''Ik vind i.p.v. jij bent.''

Onderbouw het eens zou ik zeggen want het is inhoudsloos.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

WimPeu

Hoe het ook is weet ik ook niet. Of het dan in het voorversterker gedeelte zit waardoor ik de Onkyo mooier vindt klinken. De Marantz set is super maar dat komt door de SA11. Als ik die op de Onkyo heb klinkt ie analoog aangesloten dan ook super. Ik heb de laatste tijd veel zitten switchen (met de U-Box shakelaar) tussen de Onkyo en de Marantz. De combi Oppo analoog op de Onkyo klonk mooier dan de Oppo digitaal naar de Metrum Dac die weer op de PM11 zat. De Onkyo klinkt niet beter maar de combinatie van bron & versterking was in mijn oren mooier. Ik heb de PM nog staan. Iedereen mag langskomen. Zal ik zo switchen tussen de 2 set up's. Knappe oren die mijn elke keer als ik schakel de juiste set kunnen noemen. Set 1 (Onkyo/Oppo) kost nieuw ongeveer €2800,- Set 2 (Metrum - Siltech-PM11) kost nieuw ongeveer €4500,- Doordat ik dit de afgelopen tijd herhaaldelijk met verschillende soorten muziek heb getest ben ik er voor mij uit dat een goede receiver net zo goed versterken kan als een dure High-End versterker. De bronnen en natuurlijk de speakers maken het verschil. Met zowel de PM11 als de Onkyo in de kamer kreeg ik elke keer het gevoel dat ik 2 dezelfde (dubbelop) apparaten in de kamer had staan. Dan kies ik voor de multifunctionaliteit van de Onkyo.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

still life

Citaat van: WimPeu op februari 27, 2012, 15:42:16Met zowel de PM11 als de Onkyo in de kamer kreeg ik elke keer het gevoel dat ik 2 dezelfde (dubbelop) apparaten in de kamer had staan.

dat soort reduntantie zie je wel vaker, wel super de luxe natuurlijk: 2 sets..  :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

WimPeu

Citaat van: pameijer op februari 27, 2012, 13:19:48

Ik zou zeggen, als het lekkerder klinkt, koop over 1 jaar ook voor stereo de Onkyo en stop het geld dat je bespaart in een mooie vakantie! In Lanzarote is het gemiddeld 21 C in maart  8-) ......

Daar zou je je nog wel eens in kunnen vergissen. De stereo Pre-Pro versterking van Onkyo zit ook op €4000,- dan moet daar nog een bron op...daar gaat mijn vakantie...Zal dan wel de Veluwe gaan worden..in de regen.. :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

jowa

Citaat van: WimPeu op februari 27, 2012, 15:42:16
Hoe het ook is weet ik ook niet. Of het dan in het voorversterker gedeelte zit waardoor ik de Onkyo mooier vindt klinken. De Marantz set is super maar dat komt door de SA11. Als ik die op de Onkyo heb klinkt ie analoog aangesloten dan ook super. Ik heb de laatste tijd veel zitten switchen (met de U-Box shakelaar) tussen de Onkyo en de Marantz. De combi Oppo analoog op de Onkyo klonk mooier dan de Oppo digitaal naar de Metrum Dac die weer op de PM11 zat. De Onkyo klinkt niet beter maar de combinatie van bron & versterking was in mijn oren mooier. Ik heb de PM nog staan. Iedereen mag langskomen. Zal ik zo switchen tussen de 2 set up's. Knappe oren die mijn elke keer als ik schakel de juiste set kunnen noemen. Set 1 (Onkyo/Oppo) kost nieuw ongeveer €2800,- Set 2 (Metrum - Siltech-PM11) kost nieuw ongeveer €4500,- Doordat ik dit de afgelopen tijd herhaaldelijk met verschillende soorten muziek heb getest ben ik er voor mij uit dat een goede receiver net zo goed versterken kan als een dure High-End versterker. De bronnen en natuurlijk de speakers maken het verschil. Met zowel de PM11 als de Onkyo in de kamer kreeg ik elke keer het gevoel dat ik 2 dezelfde (dubbelop) apparaten in de kamer had staan. Dan kies ik voor de multifunctionalitei t van de Onkyo.

Goede conclusie Wim. Lekker de 11-set verkopen als de Onkyo/Oppo combi net zo goed, zo niet beter is in jouw oren  :yes: .
Wat staat er op je verlanglijstje om in de plaats van de 11-set aan te schaffen?

WimPeu

Citaat van: still life op februari 27, 2012, 15:59:09
dat soort reduntantie zie je wel vaker, wel super de luxe natuurlijk: 2 sets..  :-D

Ach je kunt er lang en breed moeilijk over doen. Feit is dat ik bij mijzelf inmiddels proefondervindelijk heb vast kunnen stellen dat dure versterkers geen verschil geven aan een gemiddelde receiver. Dat de SA11 alles wat ik verder als bron heb weg speelt is een ander verhaal. Ik stream mijn muziek en daar kan ik de SA niet voor gebruiken. Blijft de PM11 over en die klinkt in mijn oren gelijk aan de Onkyo. Dan ga je je wel eens achter je oren krabben. Maar goed, ik heb ook liever een MacDonalds dan een haute cuisine maaltijd.  :-o

Zoals ik al zei: sceptici zijn welkom om het vergelijk met eigen oren te aanschouwen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Joost..voorlopig nog niks concreets..heb net een dure auto gekocht dus de centjes zijn op. Als ik de 11 verkoop gaat dat misschien wel als investering in een carport voor de VW... Dan heb ik de garage alvast vrij voor de echte upgrade... :wink:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES