De set van dmeerpa

Gestart door dmeerpa, januari 28, 2009, 17:48:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stadium III

Ook ik heb wel eens bij simpele stereomannen een subwoofer ingeregeld
Eerst zijn ze wat huiverig maar naar een tijdtje worden ze blij dat ze een veel voller laag hebben

En als je nieuwsgierig bent ben je welkom kan je ook wel stereo laten horen met subwoofer (op een SR  :-P )
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

dmeerpa

Al de hele namiddag bezig met het afregelen van de sub.

Eerste keuze die ik moet maken is 20Hz, 16Hz of Sealed mode.
Momenteel heb ik geopteerd voor 16Hz, maar ik denk dat ik eerst een volledige film zal moeten bekijken om uit te maken of dit niet teveel trilling met zich meebrengt voor de buren.

Ik heb hem momenteel zowel HI als LOW level aangesloten. Ik heb de crossover op de receiver op 80 Hz staan, terwijl Audessy Wizard 60Hz voorstelt.

De sub staat momenteel tussen de beide fronts rechts van de center speaker. Ik overweeg om hem misschien toch rechts weer helemaal in de hoek te plaatsen, maar dan komen beide fronts terug dichter op elkaar te staan, en vraag me af wat dit zal doen met het surround verhaal.

Dus allemaal vragen waar uit nog niet over uit ben.

En ja hij heeft meer output en gaat een stuk lager dan de SB12-Plus, maar hij is dan ook véééél groter. Voor wat hoort wat.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

dmeerpa

Gisteren eerste film bekeken (Transformers: Revenge of the Fallen) en dit was indrukwekkend met de PB12-Plus. Volume moet niet eens zo hard staan om toch al een aardig LFE ervaring te krijgen.

De sub was afgesteld op 16Hz. Ik ga straks nog even experimenteren met 20Hz en sealed en met hem in de hoek te plaatsen.
Niet omdat ik niet tevreden ben, maar de laagste frequenties doen de ruimte op lage volume reeds trillen, en ik vrees toch dat ik straks boze buren heb.

Dus ik hoop door op 20 Hz of sealed en nu wel in de hoek te plaatsen, net iets minder trilling te genereren.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

WimPeu

Was die BR nou 7.1 en hoe was dat??
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

dmeerpa

Citaat van: WimPeu op december 18, 2009, 11:13:16
Was die BR nou 7.1 en hoe was dat??
:cry: neen is maar  :-D een 5.1 DTS HD MA. Maar hij klonk subliem. Het betere werk op BluRay, misschien het beste die ik al hoorde.  :yes:

En het laag is echt voer voor een subwoofer. Ben ik blij dat ik de voorbije 2 weken geen tijd heb gehad om ernaar te kijken en nu heb kunnen genieten van de PB12-Plus. Er is een scene waar een van de robotjes kwaad wordt, en op de grond stampt, jawade, ik dacht dat die hier de vloer zou instampen.

Enige Blu-Ray in 7.1 die ik al heb gezien is The Nightmare before Christmas. En moet zeggen dan merk je ook het surplus van een 7.1 tov 5.1 (zelfs met de optie ES/EX aan [5.1 > 7.1]). Heb hier wel nog Top Gun liggen in 6.1 maar die moet ik altijd nog eens bekijken, misschien nu het moment met de PB12+
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Martin

Hoi.

Hoe staan de rest van je speakers ingesteld? allemaal op large of....
Ik had zelf mijn speakers allemaal op large staan omdat Audessy dit voorstelde maar ik heb een gespeeld om de speakers toch wat eerder te laten afvlakken

Front op 40Hz
Zij op 60Hz
Achter op 60Hz
Center op 70 Hz

Het geheel kwam nu toch iets beter over, zelfs het laag was mooier.
Met alles op large was het toch iets te veel van het goede. ;)
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

Marco Lisi

Hey Dmeerpa

Hoelang heb je de Wharfedale's al? Ben ik nu mis, maar had je eerst geen B&W's?
Mooie set hoor, knap...zo zwart gelakte speakers  HB

Greetz

Marco

dmeerpa

Citaat van: Martin op december 19, 2009, 15:10:07
Hoi.

Hoe staan de rest van je speakers ingesteld? allemaal op large of....
Ik had zelf mijn speakers allemaal op large staan omdat Audessy dit voorstelde maar ik heb een gespeeld om de speakers toch wat eerder te laten afvlakken

Front op 40Hz
Zij op 60Hz
Achter op 60Hz
Center op 70 Hz

Het geheel kwam nu toch iets beter over, zelfs het laag was mooier.
Met alles op large was het toch iets te veel van het goede. ;)

Ik kan maar één crossover installen op de receiver. Heb die toch maar op 80 Hz gezet, maar ze staan allemaal op laag. Zal er nogmaals mee spelen, maar ik vidnt dat ik op large toch een voller geluid krijg.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

dmeerpa

Citaat van: Marco Lisi op december 19, 2009, 15:51:31
Hey Dmeerpa

Hoelang heb je de Wharfedale's al? Ben ik nu mis, maar had je eerst geen B&W's?
Mooie set hoor, knap...zo zwart gelakte speakers  HB

Greetz

Marco
Deze Wharfedale's heb ik komende zomer 3 jaar voor de 5.1, de overige rears heb ik deze zomer gekocht.
Neen ik heb noot B&W's gehad. Ik heb die in 2005 beluisterd, maar vond dat je voor 1500€ voor een paar fronts nog geen mooi geluid had. Ik heb toen voor zo'n 500€ de Wgarefedale Diamond 9.5 gekocht. Klonk beter dan de B&W's en was maar een derde van de prijs.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

drees62

Citaat van: dmeerpa op december 19, 2009, 17:02:00
Ik kan maar één crossover installen op de receiver. Heb die toch maar op 80 Hz gezet, maar ze staan allemaal op laag. Zal er nogmaals mee spelen, maar ik vidnt dat ik op large toch een voller geluid krijg.

Bij mij dus ook.

Ik kan ook maar één crossover instellen (die bij mij ook op 80 Hz staat) op mijn SR 8001 en de set klinkt homogener en meer open met mijn fronts op large. Moet er wel bijvertellen dat ik momenteel in een testopstelling speel met twee monoblokken van MF als eindversterker die per kanaal 200W leveren.

dmeerpa

Citaat van: drees62 op december 21, 2009, 10:21:52
Bij mij dus ook.

Ik kan ook maar één crossover instellen (die bij mij ook op 80 Hz staat) op mijn SR 8001 en de set klinkt homogener en meer open met mijn fronts op large. Moet er wel bijvertellen dat ik momenteel in een testopstelling speel met twee monoblokken van MF als eindversterker die per kanaal 200W leveren.


En wat is je eerste indruk, zit er ook aan te denken om mijn fronts op een zwaardere eindbak aan te sluiten.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

xander32

#71
Citaat van: dmeerpa op december 21, 2009, 12:53:45
En wat is je eerste indruk, zit er ook aan te denken om mijn fronts op een zwaardere eindbak aan te sluiten.
Beste DMeerpa, ik heb een positieve ervaring indeze met een SR6001 i.c.m. een Rotel eindbak en momenteel een potente geintergreerde amp. i.c.m. de SR8002. Een seperate en krachtige eindversterking brengt meer controle, meer rust in mijn set. Het geluidsbeeld wordt zoals Drees aangeeft homogener.

Een degelijke eindbak is op de tweede hands markt voor niet al te veel €`s wel te vinden. Indien nieuw: RAF heeft nog een mooie Rotel RB 1080; 2 x 200 watt rms @ 8 Ohm(dat is nog uit de degelijke Rotel-serie).

Sander.

drees62

Citaat van: dmeerpa op december 21, 2009, 12:53:45
En wat is je eerste indruk, zit er ook aan te denken om mijn fronts op een zwaardere eindbak aan te sluiten.

Dat er wat bij komt staat voor mij vast. Het verschil in met name de stereo-weergave is aanzienlijk. Veel meer rust, openheid en het brede, maar ook diepe stereobeeld is iets wat je niet meer wilt missen als je het eenmaal gehoord hebt.
Zowel de Musical Fidelity als de Audio Analogue monoblokken geven een prachtig buisachtig (maar wel met de kracht van een transistor) geluid wat perfect past bij mijn Marantz, maar ook de Focals die ik heb staan. Het scherpere hoog waar sommige forumleden iets over zeggen is bij mij totaal afwezig. Het is eerder zijdezacht te noemen, waardoor ik uren onvermoeid van muziek en/of film kan genieten.

Ik zit alleen nog weer te wachten op de twee monoblokken van Audio Analogue (zie verder bij mijn set), die even terug zijn naar de dealer omdat er een DC-klik in zat.
Als deze terug zijn ga ik in een 1 op 1 vergelijking uitmaken welke mij het beste in de oren klinken. Dit heb ik nog niet kunnen doen omdat de AA al terug waren voordat ik de MF's ophaalde.
Misschien dat ik daarna nog de vergelijking aan ga met een geïntegreerde amp met HT-bypass.




dmeerpa

Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Vlearmoes

#74
 :-o :-o   Ooh Paul alsjebliefd die plaatjes weer weg; ben net terug uit het ziekenhuis na een verslaving en ben bang dat ik nu weer terug moet  :yes:










pompom pompom   Prachtig Paul  :kwijl: :kwijl: :kwijl:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v