Krakende storende ruisende ploppende Frontspeakers op Marantz SR7200

Gestart door truman11, januari 06, 2011, 16:12:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

henkr

Citaat van: Ronaldo op augustus 20, 2012, 16:39:56De CS 4391 is nu de 4392 geworden.


Mijn SR 7200 had hetzelfde probleem, door eentje tweedehands  te kopen dacht ik dat het opgelost was, deze begon echter na  twee weken met dezelfde verschijnselen.
Vraag: nu Audioservice geen werk meer aanneemt voor particulieren is er een ander bedrijf dat deze kennelijk nogal lastige reparatie kan uitvoeren, het liefst een beetje in noordelijke richting?
 Ik heb inmiddels een aantal reparateurs benaderd maar zodra het woord "surround"valt haken ze af.

CBdicX

Citaat van: henkr op augustus 03, 2023, 09:00:21Mijn SR 7200 had hetzelfde probleem, door eentje tweedehands  te kopen dacht ik dat het opgelost was, deze begon echter na  twee weken met dezelfde verschijnselen.
Vraag: nu Audioservice geen werk meer aanneemt voor particulieren is er een ander bedrijf dat deze kennelijk nogal lastige reparatie kan uitvoeren, het liefst een beetje in noordelijke richting?
 Ik heb inmiddels een aantal reparateurs benaderd maar zodra het woord "surround"valt haken ze af.

probleem met receivers is dat het allemaal processor gestuurd is, "audio on a chip", daar is vaak specifieke uitlees apparatuur voor nodig.
Je gaat het niet redden met een multimeter en een soldeerbout.....

Frits Denon

Citaat van: henkr op augustus 03, 2023, 09:00:21Mijn SR 7200 had hetzelfde probleem, door eentje tweedehands  te kopen dacht ik dat het opgelost was, deze begon echter na  twee weken met dezelfde verschijnselen.
Vraag: nu Audioservice geen werk meer aanneemt voor particulieren is er een ander bedrijf dat deze kennelijk nogal lastige reparatie kan uitvoeren, het liefst een beetje in noordelijke richting?
 Ik heb inmiddels een aantal reparateurs benaderd maar zodra het woord "surround"valt haken ze af.

Omgeving Groningen? Audio Artistiek, De Groef?
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

henkr

Voor zover ik weet doet Audio Artistiek geen ingrijpende reparaties, de Groef zou best wel eens een goed idee kunnen zijn.