Geen tv beeld via NR 1603

Gestart door Colargol, augustus 23, 2023, 12:57:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Colargol

Beste geluidscollega's,

Ik loop tegen het volgende aan.
Ik heb sinds kort een Philips TV 55Oled907 Amiblight en een nieuwe kpn tv box.

Het geluid loopt via een digitale optische kabel vanuit de Marantz versterker naar de televisie.
Echter na 1 uur valt het geluid voor ongeveer 25 seceonden weg, na een daarop volgend uur weer.
Dit gebeurt niet bij het afspelen van een blu ray.

Nu dacht ik om het niet via de optische kabel te laten lopen, maar via de monitor out met hdmi naar de tv, zodat ik hopelijk wel continue geluid krijg.
Als ik dit doe dan krijg ik geen beeld. Ik doe waarschijnlijk iets verkeerd, maar wat??
De KPN tv box is rechtstreeks aangesloten  op de tv.
Indien de hdmi kabel vanuit de tv box wordt aangesloten op de cbl/sat hdmi poort krijg ik ook geen beeld.

Ik hoop dat iemand me wil helpen om dit op te lossen.  hello

Groeten en alvast bedankt voor het antwoord en de moeite.

John

RHK

#1
Je kan eerst eens kijken in het instelingsmenu van je tv bij audio en beeld of alle outputs bij HDMI geactiveerd zijn. Mogelijk op stand automatisch. Bij je Marantz dat ook even doen. Vaak staat er een vinkje niet aan.Softwarematig moet de Marantz met je tv een soort handshake maken.De NR 1603 is al wat ouder zie ik, De HDMI versie komt misschien niet overeen met je tv. Dan communiceert dat dus onderling niet goed.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

#2
Klopt wat RHK zegt, dat HDMI / ARC gedoe rammelt al jaren, en nog steeds met eArc is er geen standaard.

Als alles wat HDMI betreft aan de TV hangt zou ik op de TV, ARC aan zetten, CEC (HDMI Control) uit, in de receiver ARC uit, en dan een HDMI kabel vanaf de 1603 ARC HDMI monitor naar de TV ARC.
Dan zou je geluid moeten krijgen en beeld loopt dan rechtstreeks binnen de TV.
De 1601 doet dan alleen geluid !

Tevens dien je TV Audio te gebruiken, NIET CBL/SAT

Colargol

Citaat van: CBdicX op augustus 24, 2023, 11:53:53Klopt wat RHK zegt, dat HDMI / ARC gedoe rammelt al jaren, en nog steeds met eArc is er geen standaard.

Als alles wat HDMI betreft aan de TV hangt zou ik op de TV, ARC aan zetten, CEC (HDMI Control) uit, in de receiver ARC uit, en dan een HDMI kabel vanaf de 1603 ARC HDMI monitor naar de TV ARC.
Dan zou je geluid moeten krijgen en beeld loopt dan rechtstreeks binnen de TV.
De 1601 doet dan alleen geluid !

Tevens dien je TV Audio te gebruiken, NIET CBL/SAT

Dank jullie wel voor de antwoorden.
Ik heb het geprobeerd als volgt:

KPN TV box rechtstreeks aangesloten op de TV
Blu Ray speler ook rechtstreeks aanngesloten op de tiv
TV teruggezet naar de standaard instellingen evenals de Marantz NR1603.

Toen via de hdmi out van de Marantz deze aangesloten op hdmi poort 3 van de TV Arc.
Echter geen geluid van de tv, wel het beeld van de marantz.

De blu ray aangesloten op de marantz via hdmi blu ray in, geen beeld en geen geluid.

Heel even had ik geluid via de AUX instelling.

Alle instellingen van de receiver staan op hdmi, behalve TV Audio deze is niet in te stellen.

Nu maar weer aangesloten via digital optical, en deze valt dan weer uit, ook te zien aan het wegvallende optical beeld op de receiver.

Ik kan ARC op de receiver niet vinden om deze uit te zetten.

Marvin

Misschien eens de fabrieksinstellingen terug zetten? Dus de receiver resetten?

Hoewie Loewie

Citaat van: Colargol op augustus 29, 2023, 12:47:37Toen via de hdmi out van de Marantz deze aangesloten op hdmi poort 3 van de TV Arc. Echter geen geluid van de tv, wel het beeld van de marantz.
Hoi. Je wilt geluid van de TV afspelen via de Marantz, toch? Dan moet je een uitgang van de TV aansluiten op een ingang van de Marantz. Dus niet op de HDMI OUT van de Marantz. Zit er geen digitale uitgang op je TV, daarmee bedoel ik een optische of coax uitgang? Dan zou je de TV kunnen aansluiten op een digitale ingang van de Marantz. Zo heb ik hier ook mijn Philips TV optisch digitaal aangesloten op een digitale ingang van mijn Harman Kardon AVR130 (die geeneens HDMI's heeft).

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

Hoewie Loewie

Even een plaatje van de aansluitingen van jouw TV opgezocht. En die heeft inderdaad een optische uitgang. Ik zou dus de KPN box en BluRay-speler met HDMI aansluiten op HDMI ingangen van de TV en dan een optisch kabeltje van de optische uitgang van de TV naar de optische ingang van de Marantz. Misschien moet je dan die optische ingang nog aan een bron toewijzen in het menu van de Marantz maar dan zou het moeten werken.

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

CBdicX

#7
Citaat van: Colargol op augustus 29, 2023, 12:47:37Dank jullie wel voor de antwoorden.
Ik heb het geprobeerd als volgt:

KPN TV box rechtstreeks aangesloten op de TV
Blu Ray speler ook rechtstreeks aanngesloten op de tiv
TV teruggezet naar de standaard instellingen evenals de Marantz NR1603.

Toen via de hdmi out van de Marantz deze aangesloten op hdmi poort 3 van de TV Arc.
Echter geen geluid van de tv, wel het beeld van de marantz.

De blu ray aangesloten op de marantz via hdmi blu ray in, geen beeld en geen geluid.

Heel even had ik geluid via de AUX instelling.

Alle instellingen van de receiver staan op hdmi, behalve TV Audio deze is niet in te stellen.

Nu maar weer aangesloten via digital optical, en deze valt dan weer uit, ook te zien aan het wegvallende optical beeld op de receiver.

Ik kan ARC op de receiver niet vinden om deze uit te zetten.

Als Arc niet werkt moet optisch zeker werken, die doet het altijd en wordt altijd gebruikt als Arc problemen geeft.
Kijk maar eens bij de tv en doe dat "klepje" open van optisch, dan zie je een rood lampje branden.
Optisch staat altijd aan.....
Er zit geen verschil in Arc of optisch, beide zijn 5.1
eArc is wat anders, dat is 11.1 en ongecomprimeerd audio, dit kan optisch niet weergegeven.

Normaal heeft een rood lampje een andere betekenis, in de audio niet 😉
Zo werkt het ook altijd bij een blu-ray of cd speler.
Werkt optisch niet dan is er iets technisch mis.

Colargol

Hartelijk dank voor de uitgebreide antwoorden.

Reset had ik reeds gedaan.

Ik heb nu weer met een andere langere kabel de optische verbinding aangesloten. Fingers crossed  :wink:

Ik laat weten of het nu wel gaat of dat het geluid toch weer wegvalt, dan zal het inderdaad iets technisch zijn en wordt het tijd voor een nieuwe?

Iemand alvast ideeën voor een nieuwe of mag ik dat hier niet vragen?

Colargol

Helaas vanmiddag al 3x het geluid weggevallen via optical  violent1

CBdicX

#10
Citaat van: Colargol op augustus 30, 2023, 18:39:18Helaas vanmiddag al 3x het geluid weggevallen via optical  violent1

Dan ligt het aan kpn gezien bd niet stoort.

Aan de 1603 of tv ligt het ook niet anders zou bd ook storen......

RHK

Alles afkoppelen, alleen de KPN box met HDMI naar de tv HDMI in. Vanaf de tv optisch uit naar de de 1603 optisch in en dan eens kijken wat er gebeurt.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: RHK op augustus 30, 2023, 20:13:32Alles afkoppelen, alleen de KPN box met HDMI naar de tv HDMI in. Vanaf de tv optisch uit naar de de 1603 optisch in en dan eens kijken wat er gebeurt.

 :gp:

Ja, dat is de correcte weg, startend  met 1 bron en dan steeds toevoegen tot het probleem zich openbaart.

RHK

Citaat van: Colargol op augustus 30, 2023, 18:39:18Helaas vanmiddag al 3x het geluid weggevallen via optical  violent1

Heb jij mn laatse post om alleen de KPN box aan te sluiten, geprobeerd?
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

RHK

Citaat van: RHK op september 01, 2023, 09:47:53Heb jij mn laatse post om alleen de KPN box aan te sluiten, geprobeerd?

Het blijft stil ?????
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*