Het beest is terug, Cinema 40 in de herhaling......

Gestart door CBdicX, augustus 19, 2023, 19:57:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Hij is er weer, morgen aansluiten en testen  :yes:

RHK

Citaat van: CBdicX op augustus 19, 2023, 19:57:18Hij is er weer, morgen aansluiten en testen  :yes:

Ik zou de aanhef van beesd veranderen in beest.    :-D
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: RHK op augustus 19, 2023, 20:41:56Ik zou de aanhef van beesd veranderen in beest.    :-D

Dat was de freugde  :wink: of vreugde de C40 weer te zien. Maar hoezo, het staat er toch goed ?  :-P 
Bedankt voor de auto correct  pompom

CBdicX

#3
Goed, een serie tests gedaan en het loopt allemaal prima.
Geen afwijkingen meer in kanalen, geen vreemde toestanden meer met Audyssey, en de 4 subwoofers (speakers voor gebruikt  :-D ) werken nu wel in Directional, waar dat voor de reparatie er max 2 waren.

Ook hebben ze er een nieuwe Audyssey microfoon bij gedaan, voor de zekerheid denk ik, maar de setup met de oude gedaan en alles was zoals te verwachten.

Ik heb het nog een paar dagen met een Cinema 60 gedaan die ik voor een andere ruimte had gekocht, maar die gaat het niet worden.
Ik ben teveel verpest met de mogelijkheden van de hogere serie Denon en Marantz, dat is wel duidelijk, ik ga maar door sparen voor een hoger model Marantz of Denon.
En dit ondanks ik niet eens de meeste dingen gebruik, maar de verschillen zijn zeker aanwezig, niet zo zeer in geluid, alhoewel dat ook toch wel iets scheelt, maar vooral bepaalde audio opties die in XT 32 zitten, die ik snel miste.

Ik zet binnekort wel een vergelijk neer tussen de C40 en C60 zoals ik dat ervaren heb.

RHK

Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

#5
Citaat van: RHK op augustus 20, 2023, 20:31:49Waaarrrrr zijn de subs?????? 

Tja, weet je wat het is met subs, je ziet die krengen zelden, zitten vaak diep onder water  :-D

Maar ik vermoed dat jij het over audio subs praat, tja, die zijn de deur uit en doe het voorlopig zonder.
Ik stoorde mij er regelmatig aan en had nog de optie om retour te sturen wat gebeurt is.

Mis nu nog niets maar eens kijken voor hoelang.....

Zit wel weer aan Frankenstein te sleutelen  :yes:

RHK

Jij kan niet zonder subs, (ik ook niet) en zeker niet met zo'n beesd ehhh beest.  8-)
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

#7
Citaat van: RHK op augustus 20, 2023, 21:03:30Jij kan niet zonder subs, (ik ook niet) en zeker niet met zo'n beesd ehhh beest.  8-)

We gaan het zien, eerst Frankenstein in orde maken  :yes:

Hoewie Loewie

Hoi. Toevallig vanmiddag het hele verhaal over de mankementen van jouw Cinema 40 gelezen, met name dat drie subs niet Directional wilden werken. Nu zie ik dat die subs er niet meer zijn? Huh? Zijn die nu allemaal weer weg?

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

CBdicX

#9
Citaat van: Hoewie Loewie op augustus 20, 2023, 23:30:36Hoi. Toevallig vanmiddag het hele verhaal over de mankementen van jouw Cinema 40 gelezen, met name dat drie subs niet Directional wilden werken. Nu zie ik dat die subs er niet meer zijn? Huh? Zijn die nu allemaal weer weg?

Klopt, had die 3 specifiek voor dit gekocht, en een optie op een 4e, dus toen dit niet goed werkte en de C40 in de reparatie ging, zat ik nog binnen de retour tijd, en vond de 3e een beetje tegen werken, maar dat kwam waarschijnlijk omdat Directional niet (goed) werkte.
Ik wilde eerst dit gedoe opgelost hebben, mocht het een bug zijn geweest dan kon het nog wel eens lang duren voordat er een oplossing kwam.

Vandaar, en wat ik vanaf dit punt ga doen laat ik nog even bezinken.

Het speelt nu zonder enige sub(s) en dat gaat op zich prima.
Ik heb nu Dynamic EQ aan staan voor films en dat laat zeker de ramen trillen, en dat via de kleine Kef R5 Fronts.
Reference level staat zelfs op -15 dB, anders is het te heftig qua bass voor mijn smaak, en zelfs schakel ik ook dan nog wel eens LFC in, wat ontbrak in de C60 omdat die XT gebruikt (LFC is een onderdeel van XT32).
Het is toch een wonderlijke optie, dat DEQ, je zou zweren dat er subwoofers staan......

In "normale" TV uizendingen staat het uit.

CBdicX

#10
Na retouren van de subs en Hava speakers zat ik weer op mijn vaak (tijdelijk) gebruikte 2.0 en 3.0 setup, maar ik stop mijzelf in de maling te nemen, ondanks dat een setup met minder speakers mij ook wat rust geeft.
Maar minder speakers blijft zeker in films toch knagen........

Na mijn experiment met de Hava speakers ga ik toch voor "kwaliteit" voor de surround en hoogte kanalen in de vorm van Kef T101.
Zo heb ik al de speakers in de zelfde Kef klankkleur, en ze zijn gewoon fraai om de te zien.
Voor de 4 hoogte kanalen gebruik ik Kef T101C, dus de Center uitvoering die horizontaal zo dicht mogelijk tegen het plafond gaat (waarschijnlijk) gewoon recht op de muur, dus niet onder een hoek naar beneden.
Dat werkte met Hava ook prima en heb nu de eerste set T101 L/R voor hangen, gewoon in de hoek, tweeters naar elkaar gericht, dus niet naar de luisterplek gedraaid, en dat klinkt zoals te verwachten.
(geen afwijkende metingen van Audyssey, ik verwachte uit fase)

Surround hangt dus links en rechts voor (zeg maar Front Wide) en Surround Back of Rear komt ter hoogte van de schouders links en rechts naast mij.
Ik stoor mij aan geluiden die achter mij plaatsvinden  :no:

De Kef T101 wordt regelmatig te koop aangeboden via Marktplaats, echter is de T serie al vanaf 2011 op de markt en de kans dat je een set koopt van ruim 10 jaar oud is redelijk groot, de verkoper zal zeggen dat ze 2 jaar in gebruik zijn ;-)
Dus maar weer nieuw gekocht.......

De extra versterker die nodig is, is de Yamaha A-S201 (stond al een tijd niks te doen) die gaat op de Front speakers, de C40 doet alle andere kanalen.
Een heerlijke "geen flauwekul" versterker met 2x 100 watt op 8 ohm, die dan aan de Front pre-out C40 hangt dus alleen de Kef R5 doet.
Als dat teveel ruis geeft gaat de 201 op Height Rear.

Als alles hangt kom ik weer met foto's en mijn bevindingen, en maar weer eens kijken hoe lang dit zo blijft.

Ik moet trouwens wel opschieten, ga over 4 jaar met pensioen, dan moet het "klaar" zijn  :-o
(met of zonder subs  :-D   :-D   :-D   :-D )

CBdicX

#11
En ik klim maar weer eens richting plafond....  L :-D L

WilliamB

Blijf het draadje volgen.
Veel succes  notworthy
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Marvin


RHK

Ik denk dat de bezorgservice voor jou al een bestelbusje apart heeft staan voor de wekelijkse ritten. :-D
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*