Probleem Directioneel Sub C40 (opgelost), en vergelijk C40 / C70

Gestart door CBdicX, juli 21, 2023, 14:45:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Citaat van: RHK op juli 26, 2023, 15:32:13Wat een ergernis voor zo'n apparaat, waarvan Marantz beweert dat er veel aandacht aangeschonken is.

Dat is het verschil tussen marketing en de praktijk.
Wij zitten nu eenmaal in een update wereld, ze kwakken het op de markt en horen dan wel wat er aan mankeert.

RHK

Citaat van: CBdicX op juli 26, 2023, 19:01:16Dat is het verschil tussen marketing en de praktijk.
Wij zitten nu eenmaal in een update wereld, ze kwakken het op de markt en horen dan wel wat er aan mankeert.

Ja wie weet,en als je nou een sub, bijv. achter, op fase 180 zet? Maar ja hij is opgestuurd, kan niet meer nu
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: RHK op juli 26, 2023, 22:00:09Ja wie weet,en als je nou een sub, bijv. achter, op fase 180 zet? Maar ja hij is opgestuurd, kan niet meer nu

Achter sub stond reeds op 180 graden op advies van SVS.
Staat een achter sub of subs in de hoeken dan moet er getest worden wat beter klinkt, er is geen specifiek goed of fout.

Heeft helaas niets met dit probleem te maken.
Ook nog zonder Audyssey geprobeerd maar helaas het zelfde geklooi.

Er zit duidelijk iets scheef.....

Marvin

Ja dat is wel gewoon zwaar klote als dat ding zo snel problemen geeft.
Hopelijk wordt het gewoon opgelost.
Je bent dan wel iemand die alles probeert en configureert, dat apparaat moet het gewoon aankunnen natuurlijk.

CBdicX

Krijg voor de tijd dat de C40 weg is voor reparatie, een Cinema 70.
Een sprongetje terug in wat er mogelijk is, Audyssey XT, dus geen 32 en geen Sub EQ, minder meet plekken, geen 4 individuele subwoofers, en nog wat dingetjes.

Dus ben benieuwd hoe deze bevalt, of niet natuurlijk  :wink:

CBdicX

Heb wel wat speakerkabels, en subwooferkabels, moeten combineren, want ja, de C70 heeft iets minder gaten om wat in te stoppen....  :-D  :-D

RHK

Citaat van: CBdicX op juli 28, 2023, 23:39:14Heb wel wat speakerkabels, en subwooferkabels, moeten combineren, want ja, de C70 heeft iets minder gaten om wat in te stoppen....  :-D  :-D

Zo blijf je wel lekker bezig  8-)
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: RHK op juli 29, 2023, 08:41:43Zo blijf je wel lekker bezig  8-)

 :gp:   :-D

Tja, en het begon met een "simpel" subwoofer dingetje.....
Ach, wat moet ik op straat doen :-)

RHK

Straks eindig je zo  :-D
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX


CBdicX

#40
Cinema 70 versus Cinema 40


Gisteren de C70 neer gezet, en het was in 10 minuten aan het lopen.
Ok, met wat beperkingen tov de C40, maar dit is geen verkeerd ding voor dat geld.

Geen problemen  Audyssey verliep vlekkeloos.
De Height speakers zitten keuring binnen een 0.5 dB, verder is alles mooi afgeregeld, zie foto.
Directional sub kan ik niet testen op de C70  :-D

Er zitten 2 sub uitgangen op, echter doet de C70 maar 1 sub, dat signaal wordt dan gecopieerd naar sub 2, het zelfde als een Y-splitter stekker.
Zo heb ik wel probleemloos alle 3 de subs werken, echter klinkt het wat "zwaar" omdat er geen Sub EQ aanwezig is in de C70, maar kan ook prettig klinken, sub eq vlakt ook dingen af en dat hoeft niet per se beter te zijn.

Audyssey MutiEQ klinkt wel anders dan XT32, moeilijk te omschrijven maar de surround effecten komen anders over, ik heb bekende film stukjes die ik altijd test, maar of dit daadwerkelijk aan MultiEQ ligt ?
Ik dacht trouwens te maken te hebben met de XT versie, maar het is de MultiEQ versie.
Waarschijnlijk dat daar die kleine verschillen in zitten, maar echt niet slechter, gewoon anders.

Verder is dit toch wel goed, vergelijk tussen de C70 en C40 is natuurlijk niet eerlijk, alhoewel het basis geluid het zelfde is, helder, goed verstaanbaar, alleen is de C70 iets te zwaar aangezet in de subwoofers door het ontbreken van Sub EQ.
De C70 zet de 3 op -8.5, dat is mij nog te hard in dit geval, staan nu 3 dB lager, dus bijna op -12......
Dit op de sub volume stand waar de subs in de C40 -3 mee krijgen per stuk !!

In basis mis ik niets, eens kijken of ik de subs nog wat beter geïntrigeerd kan krijgen.
3 subs moeten sowieso 6 dB terug in volume tov 1, gelukkig werkt de svs app met dB volume 😀

Er zal wat meer tijd ingestoken moeten worden om alles goed af te regelen, wat in de C40 automatisch gaat, maar dan hou je 2000 euro in je zak, als je daar realistisch over na denkt 🤔

Prima ding die C70........ :yes: 

RHK

Ja, zo kan het natuurlijk ook, het is maar net hoeveel je wil uitgeven en jij weet door het vele uitproberen heus wel het uiterste uit die C70 te halen. Zo heb ik na verschillende receivers destijds de keuze gemaakt naar aparte voor- en eindtrap. Dat bevalt mij toch beter. De kanaalscheiding en surround is beter vind ik, meer detail. Maar ook stereo is mooier. Met de SR7008 als voorversterking op mn Rotel ging het aardig, maar de AV7706 wint het duidelijk.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

#42
Citaat van: RHK op juli 30, 2023, 11:18:29Ja, zo kan het natuurlijk ook, het is maar net hoeveel je wil uitgeven en jij weet door het vele uitproberen heus wel het uiterste uit die C70 te halen. Zo heb ik na verschillende receivers destijds de keuze gemaakt naar aparte voor- en eindtrap. Dat bevalt mij toch beter. De kanaalscheiding en surround is beter vind ik, meer detail. Maar ook stereo is mooier. Met de SR7008 als voorversterking op mn Rotel ging het aardig, maar de AV7706 wint het duidelijk.

Buiten budget speelt altijd FOMO een grote rol, zeker bij het verschil tussen de C40 en C70.
FOMO is Fear Of Missing Out, dus de angst om dingen te missen.

Wat dan ?
Tja, dat ligt aan de persoon, en gedreven dat duurder beter zal zijn.

Ik ga proberen dit te vermijden de komende dagen met verdere testen.

RHK

Citaat van: CBdicX op juli 30, 2023, 12:22:20Buiten budget speelt altijd FOMO een grote rol, zeker bij het verschil tussen de C40 en C70.
FOMO is Fear Of Missing Out, dus de angst om dingen te missen.

Wat dan ?
Tja, dat ligt aan de persoon, en gedreven dat duurder beter zal zijn.

Ik ga proberen dit te vermijden de komende dagen met verdere testen.

Misschien ook een beetje FUD? Fear, Uncertainty, Doubt.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

#44
Citaat van: RHK op juli 30, 2023, 12:57:36Misschien ook een beetje FUD? Fear, Uncertainty, Doubt.

Meer een gevalletje K U T.

Kwaliteit Uitermate Teleurstellend

 :-D