Afstandsbediening ontkoppelen van tv

Gestart door Truder, juli 13, 2023, 11:16:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

#15
Citaat van: Hoewie Loewie op juli 16, 2023, 14:16:37Ik heb hier een Sony Harddisc-recorder waar je in het menu kunt kiezen uit drie standen voor de AB om storing met andere Sony's te voorkomen. Verder heb ik een Sony SACD speler waar je op de afstandsbediening en het front kunt kiezen tussen CD1 en CD2, ook weer om storing met andere Sony CD spelers te voorkomen. Dat heeft overigens nog nooit voor een puinhoop gezorgd.......... :schater:

Oh, je vertelde er niet bij dat het om apparatuur ging wat de 0 en 1 op een stenenschijf beitelde 😁

En dit is Sony onderling, niet Sony met andere merken, dat is de puinhoop 😉

Nu wordt dit niet zo vaak meer toegepast, met de nodige problemen van dien, en dan ook nog alleen het merk zelf.

Hoewie Loewie

Ik vertelde er ook niet bij dat de apparaten zwart zijn...... :wink:

Wat is het exacte type van de Philips TV? Ik wil die optie nog niet helemaal afboeken.

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

CBdicX

Citaat van: Hoewie Loewie op juli 16, 2023, 16:23:35Ik vertelde er ook niet bij dat de apparaten zwart zijn...... :wink:

Wat is het exacte type van de Philips TV? Ik wil die optie nog niet helemaal afboeken.

Ik denk dat die Philips een TX400 is,
zoek die maar eens op  :yes:

En daar kan die hd recorder van jou zo aan, en geen gezeik met ir codes  :-D   :-D

RHK

Citaat van: CBdicX op juli 16, 2023, 13:47:44Arc en eArc zijn technisch hetzelfde, echter doet eArc Atmos / DTSX en hoger dan 5.1
Er worden wat extra draadjes gebruikt 😀

Dat weet ik ook wel, ik bedoel ongewild mee aan- en uitschakelen.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: RHK op juli 16, 2023, 18:52:38Dat weet ik ook wel, ik bedoel ongewild mee aan- en uitschakelen.

Sorry, was niet betuttelend bedoelt  :-(

Helaas is het ongewenst aan en uit schakel Arc spook ook in mijn huis aanwezig, en met eArc in mijn geval.
Wil ik dit voorkomen dien ik eArc op de Sony AAN te zettten, in de C40 UIT  :-o
Zet ik beide AAN, wat zou moeten volgens beide manuals, dan gaat het spoken.........
Nu met 1 AAN en 1 UIT werkt het probleemloos, vreemd maar waar.

RHK

Citaat van: CBdicX op juli 16, 2023, 19:33:50Sorry, was niet betuttelend bedoelt  :-(

Helaas is het ongewenst aan en uit schakel Arc spook ook in mijn huis aanwezig, en met eArc in mijn geval.
Wil ik dit voorkomen dien ik eArc op de Sony AAN te zettten, in de C40 UIT  :-o
Zet ik beide AAN, wat zou moeten volgens beide manuals, dan gaat het spoken.........
Nu met 1 AAN en 1 UIT werkt het probleemloos, vreemd maar waar.

Ok  :-) , maar heb jij je Next (beeld en geluid) via de C40 lopen, of stuur je alleen het audiosignaal naar de C40?
 
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

#21
Citaat van: RHK op juli 16, 2023, 20:18:06Ok  :-) , maar heb jij je Next (beeld en geluid) via de C40 lopen, of stuur je alleen het audiosignaal naar de C40?
 

Ben veranderd naar NLziet dus geen Next meer.
Verder zitten alle hdmi apparaten aan de Sony Oled en geluid via TV Audio hdmi naar de C40.
Ik doe alleen eArc geluid naar de C40.
Alles werkt prima, Atmos, DTSX, Atmos over DD+, en al het andere multi channel spul.

Ik bedien alles met een One For All ab wat goed werkt, de "speciale" dingen gaan met de Marantz ab.

RHK

Citaat van: CBdicX op juli 16, 2023, 22:29:36Ben veranderd naar NLziet dus geen Next meer.
Verder zitten alle hdmi apparaten aan de Sony Oled en geluid via TV Audio hdmi naar de C40.
Ik doe alleen eArc geluid naar de C40.
Alles werkt prima, Atmos, DTSX, Atmos over DD+, en al het andere multi channel spul.

Ik bedien alles met een One For All ab wat goed werkt, de "speciale" dingen gaan met de Marantz ab.

Dan zou je eigenlijk geen "meeschakel" issues meer moeten hebben. Ik heb ook zo aangesloten en werkt goed.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: RHK op juli 17, 2023, 13:40:50Dan zou je eigenlijk geen "meeschakel" issues meer moeten hebben. Ik heb ook zo aangesloten en werkt goed.

Ehhhhhh, die heb ik ook niet, de OP heeft problemen  :wink:

Truder

Citaat van: CBdicX op juli 16, 2023, 22:29:36Ben veranderd naar NLziet dus geen Next meer.
Verder zitten alle hdmi apparaten aan de Sony Oled en geluid via TV Audio hdmi naar de C40.
Ik doe alleen eArc geluid naar de C40.
Alles werkt prima, Atmos, DTSX, Atmos over DD+, en al het andere multi channel spul.

Ik bedien alles met een One For All ab wat goed werkt, de "speciale" dingen gaan met de Marantz ab.
Dus je oled tv is de hub en niet de c40.
Bij mij is de c70 de hub en niet mijn 55oled807/12
Misschien maar eens alles veranderen dan .

CBdicX

Citaat van: Truder op juli 20, 2023, 11:20:33Dus je oled tv is de hub en niet de c40.
Bij mij is de c70 de hub en niet mijn 55oled807/12
Misschien maar eens alles veranderen dan .


Ik heb dit gedaan, de TV als HDMI hub, omdat schakelen voor mijn vrouw dan makkelijker is.
Technisch of qua geluid kwaliteit maakt het niets uit tov op de receiver aansluiten.
eArc via TV Audio werkt perfect, en mijn Sony Oled is gemaakt voor beeld ;-)

Truder

Wie het begrijpt mag het zeggen, maar na van de tv en de marantz even van de stekker uit te hebben getrokken blijft mijn tv nu gelukkig aan wanneer ik de marantz uitschakel met zijn marantz rc en ook gaat de tv niet meer aan als ik de marantz uitschakel. Dus opgelost.

RHK

Citaat van: Truder op juli 23, 2023, 23:11:30Wie het begrijpt mag het zeggen, maar na van de tv en de marantz even van de stekker uit te hebben getrokken blijft mijn tv nu gelukkig aan wanneer ik de marantz uitschakel met zijn marantz rc en ook gaat de tv niet meer aan als ik de marantz uitschakel. Dus opgelost.

software handshake dingetje, resetten met stroom er af helpt soms inderdaad.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*