Directional Subwoofer voor Marantz en Denon

Gestart door CBdicX, juni 28, 2023, 17:58:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Een aantal AVC's hebben de "Directional Subwoofer" mogelijkheid.
Daar waar de 2 of 4 subs staan worden die subs specifiek afgeregeld voor die positie.
Dus ipv het hebben van 2 subwoofer die dan als 1 gecombineerd worden, worden nu de subs idividueel afgeregeld, dus specifiek voor Links en Rechts.
Audyssey deed altijd in de eerste run beide subs meten, daarna worden die als 1 verder behandeld.
Nu met DS wordt bij iedere run beide subs steeds gemeten !

Heb je dan ook nog Height speakers hangen ?
Ook die worden dan mee genomen in de berekening voor de 2 of 4 subwoofer.

Ik heb nu 2x SVS SB1000 Pro's staan, links en rechts van de Front speakers en ik moet zeggen het klinkt poepie strak, en ook een zeer voelbare druk.
Wat nu precies de "truuk" is weet ik niet, maar het werkt.

Voor mij zo de eerste indruk is dit een goede subwoofer verbetering tov de vorige berekeningen.

 byebye  Dirac Bass Control........  :-D

CBdicX

#1
Ik ben toch weer naar mijn "oude" subwoofer opstelling gegaan, 1 rechts voor in de hoek, en 1 links achter ook in de hoek en dit klinkt toch een stuk dieper en zwaarder dan beide subs aan de voorkant.
Dat zal absoluut te maken hebben dat als de subs naast de front speakers staan, ze meer los in de ruimte staan, dus veel verder uit de hoeken.
Achter sub heb ik na lang testen tussen 0 en 180 op 180 graden staan, voor uiteraard op 0.

Directional sub geeft een mooie balance en vind ik een fijne toevoeging tov zonder  :-D 

EDIT
Er komt deze week toch een 3e sub voor de achterkant (van de huiskamer ;-) ) ben benieuwd of ik dan mijn aanwezige "Bass Bubbels" kwijt raak of verbeterd.