nieuw forumlid

Gestart door freddy wittevrongel, november 26, 2020, 12:58:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stadium III

Jazeker mag je foto's plaatsen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

NB

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

JohnWx

Citaat van: Nb op november 27, 2020, 20:17:03
Ja, je hebt helemaal gelijk. Ben weer aan een nieuwe leesbril toe. redface

https://hifi.nl/artikel/27919/Luidsprekermerk-KLH-is-herboren-en-op-weg-naar-Europa.html


Sorry heb ook een bril maar ik zag toch echt USA ipv UK  :-D


Maar ik keur het goed je hebt 1 punt  :yes:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: freddy wittevrongel op november 27, 2020, 18:50:57
Hallo , ik ben Belg , uit West-Vlaanderen .

Bedankt aan allen voor de mooie woorden .
Na lang zoeken 10 dagen geleden , uiteindelijk een naald gevonden in NL en besteld en is wel prijzig (42 euro voor de pickup ( Marantz 6150) en na 8 dagen goed ontvangen , maandag eens horen hoe dat speelt , nadat de LPees gekuist zijn.

De volgende rit zal zijn , naar andere en betere luidsprekers , misschien terug die vintage van Marantz , als die nog te vinden zijn voor weinig geld  :-) :-)

NB- Mogen we hier ook foto's op plaatsen.

Bedankt voor de aandacht
MVG , Freddy

Ik koop je platenspeler voor het dubbele en de naald  :gp:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jrm

Inderdaad welkom op dit leuke forum!

Als je andere speakers wil, kijk dan ook naar Mordaunt short, de MS9-serie klinken verrassend goed met Marantz en bieden veel waar voor hun geld.

freddy wittevrongel

#20
Citaat van: John Wx op november 27, 2020, 20:27:22
Ik koop je platenspeler voor het dubbele en de naald  :gp:


Denk het niet :-) :-)ik ken een grote liefhebber en technicus die hem helemaal in orde heeft gesteld voor 20 euro  ,  en die bood me , ik verzin het niet 275 euro aan  :yes: . Deze man hersteld alles zonder winstbejag en heeft meer dan 275 stuks in zijn verzameling en ook in de verkoop , meestal Marantz en Technicks maar ook andere merken. Helaas mag ik geen reclame maken van hem ;te veel werk;.
Hij heeft ook mijn Tuner , versterker en cassettedeck die al meer dan 25 jaar niet meer gespeeld had volledig hersteld en opgekuist en nieuwe blauwe ledlampjes  in de Tuner geplaatst (9 stuks x 2,75 euro) +nieuwe kabels voor de spaekers , dit alles voor 170 euro  :yes:

Een vraagje , is dit hier toegelaten om prijzen te noemen??

MVG , Freddy

freddy wittevrongel

Citaat van: jrm op november 28, 2020, 11:56:22
Inderdaad welkom op dit leuke forum!

Als je andere speakers wil, kijk dan ook naar Mordaunt short, de MS9-serie klinken verrassend goed met Marantz en bieden veel waar voor hun geld.
[/quote

Bedankt , zal dat eens doen

SB_Marantz

Citaat van: freddy wittevrongel op november 30, 2020, 15:27:16


Hij heeft ook mijn Tuner , versterker en cassettedeck die al meer dan 25 jaar niet meer gespeeld had volledig hersteld en opgekuist en nieuwe blauwe ledlampjes  in de Tuner geplaatst (9 stuks x 2,75 euro)

Warm witte benaderen het origineel veel mooier.
Zomaar een tip.
Een niet nader te noemen toko plaatst ook blauwe......niet om aan te zien. (Mijn mening)
En 2,75 per led is teveel.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

freddy wittevrongel

#23
Na lang zoeken toch een set luidsprekers gevonden om de Marantz family weer COMPLEET te maken . Namelijk de Marantz HD 550 die volledig gereviseerd zijn zoals ze nieuw waren , en naar mijn mening voor de schappelijke prijs van 200 euro . Toen ik de hifi keten Marantz in 1978 kocht zaten er ook HD550 boxen bij . Ik kan ze volgende week ophalen na de vacantie .Ik zal eens proberen om wat foto's bij te plaatsen

freddy wittevrongel

hier nog een foto

freddy wittevrongel

Citaat van: SB_Marantz op september 28, 2021, 10:56:27
Warm witte benaderen het origineel veel mooier.
Zomaar een tip.
Een niet nader te noemen toko plaatst ook blauwe......niet om aan te zien. (Mijn mening)
En 2,75 per led is teveel.

Ja elk zijn mening hoor , ik vind het mooi
NB. die LED lampjes kosten 0,85 cent , exuseert u mij is mijn fout geweest

MVG , Freddy

SB_Marantz

Citaat van: freddy wittevrongel op september 28, 2021, 11:21:11
Na lang zoeken toch een set luidsprekers gevonden om de Marantz family weer COMPLEET te maken . Namelijk de Marantz HD 550 die volledig gereviseerd zijn zoals ze nieuw waren , en naar mijn mening voor de schappelijke prijs van 200 euro . Toen ik de hifi keten Marantz in 1978 kocht zaten er ook HD550 boxen bij . Ik kan ze volgende week ophalen na de vacantie .Ik zal eens proberen om wat foto's bij te plaatsen

Dit is een onderschatte serie ontworpen door Edmund May van JBL.
Heb zelf nog de HD 770 rondslingeren.

De oudere G serie is echt waardeloos.
Ooit van iemand de 4 G hier gehad ....Natte krant werk. puke
De 7G had dan weer wel een mooi laag maar de rest ......neu.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Citaat van: freddy wittevrongel op september 28, 2021, 11:40:58
Ja elk zijn mening hoor , ik vind het mooi


Verlichting wordt paars bij de serie die van 78 tot 80 gebouwd is.
Ik probeer altijd het origineel te benaderen.....met warm witte dus.


Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

freddy wittevrongel

#28
Goeie dag allemaal , de 2 boxen HD550 aangesloten , en ze spelen prachtig , al zeg ik het zelf . Ook nog een origineel vintage stereomeubel (kast , rack) gevonden , maar dat zal ik nog volledig in het zwart schilderen en er terug de componenten van Marantz in plaatsen zoals weleer in het jaar 1978 , om later aan de kleinzoon te schenken.
Indien het mij lukt , hier wat foto's van de kast .

N.B.---Op deze tabel Marantz (prijslijst) die hier in een bepaald topic stond , deze prijzen zijn toch al in euro opgedrukt , van onderen rechts staat augustus 1978 ,toen was het nog frank in Belgie , en gulden in NL. Als ik het goed heb dan is dit geen originele prijslijst van belgie of NL van in die tijd .

Of bega ik hier een blunder van jewelste ????

MVG -Freddy