De set van RoGEK

Gestart door RoGEK, februari 10, 2013, 23:06:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

jowa

Mooie dag gehad zo te lezen en er is nog een mooie upgrade uitgekomen ook  pompom

Marantz 81

Gezzelig geweest zo te lezen en mooie verslagen  ,die upgrades zijn wel gevaarlijk  :-D komt nooit een eind aan  :angel: zo,n 15 serie is erg mooi  :yes:

xander32

... een maandje geleden had je nog nooit een M&G meegemaakt en nu ... je hebt `t zwaar te pakken jongen  8-).

RoGEK

Citaat van: xander32 op april 17, 2013, 21:26:06
... een maandje geleden had je nog nooit een M&G meegemaakt en nu ... je hebt `t zwaar te pakken jongen  8-).

ik ga er niet verder op in :P

- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

RoGEK

oja, vanavond even 2 stuks 5cm dikke betontegels schoon gemaakt en die eens onder de speakers gelegd..

Het lijkt alsof de vloer nog net zo mooi mee trilt voor de bank.....

zal morgen eens op iets hoger volume testen of ik verschil merk.
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

JohnWx

Citaat van: RoGEK op april 17, 2013, 19:45:31



En ik ben blij dat mijn oude BNSjes door de "keuring" zijn gekomen :D

Binnenkort eens bij William gaan luisteren/kijken.


Dat zijn nog speakers op gehoor gemaakt door deskundige mensen als die niet meer door een test komen..... :cry:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

AndreC

Vandaag op luisterbezoek bij Roger geweest.

Werd hartelijk ontvangen door Roger, zijn vrouw zat in haar eigen domein (serre), ook heel leuk uitgerust, alles erop en eraan qua beeld en geluid.
Na kennis gemaakt te hebben kreeg ik een heerlijke kop koffie aangeboden.
Toen was het natuurlijk tijd voor het gene waar we voor gekomen waren, een referentie kader te kunnen krijgen tov mijn eigen installatie.
De PM-15S1 werd aangezet, icm de CD17KI.
Moet eerlijk toegeven dat het geweldig klonk, iedere toon werd geraakt zoals hij geraakt moest worden.
Een heel open en prettig geluid, zeker de BNS speakers van Roger verbaasde me, klonken vele malen beter dan ik vooraf gedacht had, wist namelijk dat ze al rond de 20 jaar oud waren meen ik me te herinneren.
Wat ik wel geleerd heb vandaag is dat volume en akoestiek heel belangrijk zijn.
Zelf was ik tot op heden te gefikseerd zeg maar op volume, tot hoe hard blijft het mooi, en verloor dan waar het om draaid, de muziek zelf.
Na wat verschillende muziek te hebben beluisterd zijn we overgegaan naar de NR-1603.
Tja, wat moet ik daarover zeggen, zal een poging wagen.
Laten we zeggen dat we beiden verwent zijn, hij met de PM-15S1 en ik met de SR7007.
Je hoort in ieder toonbereik verschil, en eerlijk gezegd vond ik het niet mooi klinken, je mist zeg maar te veel wat je anders wel hoort, nogmaals we zijn beide verwend.
Gelukkig waren we het er beiden over eens, dat scheelt in zoiets dan altijd.
Ik denk als iemand verder niks heeft en koopt de NR-1603 met leuke boxen erbij dat diegene een leuke set heeft.
Maar ook qua prijs is het ook niet een eerlijke vergelijking, laten we dat niet vergeten.
Mocht ik dan toch een advies willen geven, mocht iemand toch interesse hebben in een surroundset, neem dan op zijn minst de SR5007, maar goed dat is mijn mening.
Vergeet helemaal te vertellen over de cd-speler, de CD-17KI van Roger ziet er nog als nieuw uit en gaf een voortreffelijke geluidsweergave, diegene die hem koopt heeft een geweldige cd-speler, de enigste reden dat ik hem niet gelijk meegenomen (gekocht) heb is gewoon dat als ik een uitbreiding ga doen dat ik dan ook iets koop wat erbij past kwa uiterlijk, moet gewoon lijken op een set, en niet van diverse types door elkaar heen, voor de rest een dijk van een cd-speler, en de nieuwe eigenaar zal er zeker nog menig jaren veel plezier aan hebben, want er zit een dijk van een DAC in.
Na alles getest te hebben en nog wat over tv's te hebben vertelt was het tijd om afscheid te nemen.
Wil dan Roger en zijn vrouw hartelijk bedanken voor hun hartelijke ontvangst en een heel prettig bezoekje.

Thuis aangekomen natuurlijk bepaalde liederen opgezet wat ik bij Roger ook beluisterd had.
Uiteraard deze keer meer gericht op de muziek dan op volume.
Ik kan ernaast zitten maar ik hoor geen tot weinig verschil tov de PM-15S1.
Kan ook zijn dat ik het niet wil horen omdat het wel MIJN set is hè  :schater: :schater: :schater:.
Laten we het erop houden dat Roger daar beter over kan gaan oordelen als hij mijn SR7007 icm de Dali speakers komt beluisteren.
Ook heb ik wat opgestoken met betrekking van akoestiek, twijfel erover om toch weer eens het karpet terug te leggen om nog een betere akoestiek te krijgen, ligt nu op zolder omdat ik hem zat was, vrees dat hij op zolder blijft. frusty.
Ben wel aan het denken om mijn set te gaan uitbreiden met de UD-7007, maar dat weet ik nog niet zeker, nu kan ik ook alles wat ik wil, ga er misschien alleen qua DAC op vooruit, toekomst zal leren wat het gaat worden.

Nogmaals bedankt voor de gastvrijheid en tot de volgende keer, vond jullie hele prettige en open mensen.


Andre
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

WilliamB

Mooi verslag, en zo te lezen was het weer erg gezellig. :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

bas focal marantz

Citaat van: wbrands op april 23, 2013, 16:59:43
Mooi verslag, en zo te lezen was het weer erg gezellig. :yes:
stupid

AndreC

#264
Ja hoor, echt geweldige mensen, dood normaal, geen poespas, heel leuk in omgang en van mijn kant uit voor herhaling vatbaar.

Maar ga nu even de set opnieuw kalibreren, ja ja karpet ligt er weer  hello.
Wat een mens niet allemaal doet om iets te perfectioneren  :-) (vrouwtje ook blij, heb natuurlijk gezegd, schat jij wil karpet in de kamer dan leg ik hem ook terug :angel:.)
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

retriever

versterker pm7004 / pm15S2, cd onkyo c-7070,  speakers B&W 683, Boston Acoustics A26, monitor audio BX2, phono Reloop RP 6000 MK 6 B, sub B&W 610 XP.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.


RoGEK

niet voor mij..
is geen stap opmhoog maar een side-step dan..
gaat niet gebeuren.. zeker niet voor dat geld.

Hij heeft de SC3, ik de SC2 Evolution

De units zijn gelijk alleen heeft de SC3 iets meer volume in het laag gedeelte maar de Evo heeft weer een beter filter en betere bekabeling intern..

De enige upgrade zou zijn SC3 Evo of als ik ze ooit kan vinden de SC2E-Bi of SC3E-Bi (allerlaatste versie met bi-amping)

wel leuke "tekoop" spot trouwens..

best zeldzaam maar ben zeer tevreden over me SC2E's zoals al wat mensen gehoord hebben.
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

JohnWx

#269
Citaat van: RoGEK op april 27, 2013, 23:41:19
niet voor mij..
is geen stap opmhoog maar een side-step dan..
gaat niet gebeuren.. zeker niet voor dat geld.

Hij heeft de SC3, ik de SC2 Evolution

De units zijn gelijk alleen heeft de SC3 iets meer volume in het laag gedeelte maar de Evo heeft weer een beter filter en betere bekabeling intern..

De enige upgrade zou zijn SC3 Evo of als ik ze ooit kan vinden de SC2E-Bi of SC3E-Bi (allerlaatste versie met bi-amping)

wel leuke "tekoop" spot trouwens..

best zeldzaam maar ben zeer tevreden over me SC2E's zoals al wat mensen gehoord hebben.

(E)vo is toch gewoon de vervolg lijn van BNS toen

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.