Set van Wim (nieuwe woning)

Gestart door WimPeu, februari 09, 2009, 17:49:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

WimPeu

Citaat van: Stadium III op juli 18, 2009, 11:16:18
Ik denk dat we eens met wat aankomende subwoofer eigenaren en eigenaren die rel of BK hebben eens een M&G moeten organiseren hoe high en low level te gaan integreren en de plaasting en ontkoppeling te regelen

Lijkt me zeer leuk en zeker dat er steeds meer mensen voort mooie subwoofers kopen !

Lijkt me een zeer nuttig plan. Ik wil natuurlijk graag hem zo goed mogelijk integreren en dan kan ik wel wat expertise gebruiken.
Is die antimode ook aan te raden. Is wel weer €250,-
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Citaat van: xander32 op juli 18, 2009, 11:18:32
Fun voor Wim ook om met z`n Monolith te moeten sjouwen  :-D.

@Wim: wat voor een afwerking heb je gekozen? Voor mijn 400 is de keuze gevallen op High Gloss Black - voor deze afwerking dien je twee weken extra geduld te hebben. Daarnaast is het bij BK gebruikelijk om in deze peiode 'ergens' zonder voor aankonding de deuren t.b.v. vakantie te sluiten... Geduld zal dus het keyword zijn.

Sander.

Ik heb voor de standaard Black Ash hout vineer gekozen.
Wanneer verwacht jij jou sub?
Omdat ik geen tijd op termijn kon vrij maken om naar Nieuw Vennep te gaan heb ik de blinde gok genomen. Mooi voordeel was dat jij er wel heen bent geweest en ik dus jouw bevindingen met aandacht heb gevolgt. hello
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

#92
Citaat van: WimPeu op juli 18, 2009, 11:25:42
Lijkt me een zeer nuttig plan. Ik wil natuurlijk graag hem zo goed mogelijk integreren en dan kan ik wel wat expertise gebruiken.
Is die antimode ook aan te raden. Is wel weer €250,-

Ik heb tijdens mijn luistersessie bij Ra Subs de Monolith met en zonder de Anti Mode gehoord: ik zou de Monolith altijd met de Anti Mode nemen! Deze doet zeer veel goeds i.c.m. de Monolith (laat zich hierdoor een heel stuk gemakkelijker integreren en plaatsen en het geluid wordt strakker)!

Ik verwacht de 400 op z`n vroegst over 14 dagen maar hou er ernstig rekening mee dat daar een aantal weken bij gaan komen.

Sander.

WimPeu

Citaat van: xander32 op juli 18, 2009, 11:31:55
Ik heb tijdens mijn luistersessie bij Ra Subs de Monolith met en zonder de Anti Mode gehoord: ik zou de Monolith altijd met de Anti Mode nemen! Deze doet zeer veel goeds i.c.m. de Monolith (laat zich hierdoor een heel stuk gemakkelijker integreren en plaatsen en het geluid wordt strakker)!

Ik verwacht de 400 op z`n vroegst over 14 dagen maar hou er ernstig rekening mee dat daar een aantal weken bij gaan komen.

Sander.

Ik ga denk ook de Anti Mode bestellen, blijft een lekker avontuur zo. 8-)

Dat wachten maakt je weer net een kleine jongen die op zijn verjaardag kadotjes zit te verheugen.  :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Stadium III

Een anti mode zal zijn werk voor het LFE zeker uitstekend doen
Heb er al meerdere dingen van gelezen en het werk perfect

Verder moet je er wel rekening mee houden dat je er alleen je LFE mee kunt regelen dus de bestaanden pieken en dalen van de frontspeakers en eventueel gebruik van de high level niet kunt regelen

Je kunt er wel voor kiezen om alles op small te zetten en dan alleen met de anti mode te gaan draaien maar dan kun je net zo goed alleen maar bookshells pakken en een zeer dikke subwoofer erbij zetten en dan vanaf 80 hz laten regelen

Dus tja ik heb er zelf ook aan zitten denken maar ik speel wel met de fase afstand en volume zodat ik met HIGH en LOW level een goed resultaat kan behalen

Verder voor de subwoofer shootout zeg maar ga ik wel ff naar denken hoe dat goed te doen en kijken hoe ik eventueel de stadium III mee krijg heel  :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

Zal ik dan maar even wachten met de Anti Mode?? Lijkt me wel een uitdaging om hem goed te krijgen zoals jij (en jij hebt ervaring) hebt beschreven.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Stadium III

Nou jah je kunt er mee wachten en eerst zelf eens gaan draaien en schuiven

Je kunt nu wel eens hebben dat je een boost bij een 30 of 35 meschien wel 45 hz lekker vindt ook die is dan deels weg en zo kun je het geluidsbeeld weer als kaal gaan ervaren

Dus eerst zelf schuiven en luisteren lijkt me een zeer mooi begin
Ook zo krijg je meer ervaring met het spelen van de subwoofer en er de high level in te draaien
Want in veel dvd's zit ondanks het LFE kanaal zeer veel bass in L&R en dat kun je met de high level dan weer uitstekend versterken !

Dit kun je zeer mooi horen als je de DD trailer CITY pakt !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Paul

Citaat van: WimPeu op juli 17, 2009, 20:11:14
Hij is binnen hoor. De Onkyo DX-3800 Integra.
Zeer mooi loopwerk. later wel even een foto daarvan. Stoere solide aanvoelende Cd speler.




Wim vertel wat is je ervaring met deze cd speler ?
Geen appels met peren vergelijken. :-D (staan toevallig ook op de foto)........maar gezien je een CD80 hebt gehad ben ik wel benieuwd.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

WimPeu

Mooi dat je dit nu vraagt. Ik zit me net helemaal te verbazen.
Ik heb als test de audiofiele en ook nog eens mooie cd van Jennifer Warnes  Famous Blue Raincoat 24K Gold edition die ik als FLAC had geDL te draaien. Bij het prijsnummer (audiofie gezien dan) "Famous Blue Raincoat" hoorde ik opeens een enorn gekraak uit mijn rechter speaker. Ik dacht eerst die tweeter is toch niet overleden? Maar op de Squeezebox klonk ie wel goed dus dat was niet het geval. Heb hem even opnieuw gefikt met MediaMoney op een ander merk schijf maar toen was het nog erger. Ik stop die Cd in de Pio BR en geen enkel probleem. shutup
Ik heb toen dat nummer omgezet naar wav en met Nero gefikt, ook geen probleem meer op de Onkyo. Hij geeft ook op eerdere gebrande schijfjes ook een perfect geluid. Nu twijfel ik aan mijn vorige week gekocht nieuwe CD/DVD brander. De Optiarc DVD RW AD-7240S (een NEC/Sony product) geeft dus eigenlijk het probleem. Maar het blijft ook dan vreemd dat de CD dan wel goed klinkt op de Pioneer BR. nopompom

Op jouw vraag terug te komen hoe die is en klinkt, moet ik ondanks dit rare verschijnsel toch zeggen dat hij gewoon erg goed is. Ik heb hem analoog vergeleken me m'n DAC en dat heeft ie nipt verloren. De DAC geeft net wat meer detail en zeker 'body'.
Het loopwerk voelt echt fantastisch solide aan. Is ook niet van kunststof maar een mooi stevig aluminium lade. Omdat ik hem dus nu als loopwerk inzet klinkt ie net als m'n SB....perfect. :-D

Toch even dat brand probleem zien te tackelen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

BK Monolith is onderweg.  notworthy  notworthy  notworthy
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Laser van De Onkyo schoon laten maken en hij is van z'n probleempje af. Speelt nu ook de CD-R's weer goed af.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Paul

Citaat van: WimPeu op juli 24, 2009, 21:11:40
Laser van De Onkyo schoon laten maken en hij is van z'n probleempje af. Speelt nu ook de CD-R's weer goed af.
Goed bezig Wim, je bent nu haast klaar met je set ?   :roll: 8-) :-P  clown1
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

xander32

Citaat van: WimPeu op juli 24, 2009, 21:08:42
BK Monolith is onderweg.  notworthy  notworthy  notworthy
Maandag staat ie op de stoep  :-D.
Denk dat je het komende weekend geen oog dicht doet  :yes:.


Sander.

WimPeu

Citaat van: Paul op juli 24, 2009, 21:38:34
Goed bezig Wim, je bent nu haast klaar met je set ?   :roll: 8-) :-P  clown1


Grapje zeker!  :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Paul

Citaat van: WimPeu op juli 24, 2009, 22:00:07

Grapje zeker!  :-D
Laat maar  HLP..................uhh .......... :roll: .....weet het al !!  :yes: :schater: byebye
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site