Set van Wim (nieuwe woning)

Gestart door WimPeu, februari 09, 2009, 17:49:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

WimPeu

Citaat van: VANZOMERENG op december 25, 2011, 11:20:01
Citaat van: WimPeu op december 24, 2011, 09:19:07
Thx jongens..ieder is welkom om te komen luisteren natuurlijk... hello

Gefeliciteerd met je speakers......   zeer fraai   HB

Deze hadden aanvankelijk ook mijn belangstelling toen ik in de mood was voor nieuwe speakers
maar uiteindelijk toch maar van afgezien i.v.m. de grootte, plaatsing in mijn woonkamer.

Deze speakers moeten minimaal 1 meter v/d wanden afstanden en je kamer >30m2.

Niettemin zou ik ze toch graag eens wat uitvoeriger willen beluisteren,
dus ik houd me aanbevolen m.b.t. jouw uitnodiging

Waarom? Het is een transmissielijn speaker dus zonder bas poort. Dit soort speakers kun je veel makkelijker juist dicht op de muur zetten. Al zal het best zo zijn dat als ie verder een kamer in staat dat het nog beter gaat klinken maar dat geldt eigenlijk voor alle speakers.

Je bent natuurlijk welkom om eens langs te komen. pompom
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

VANZOMERENG

Citaat van: WimPeu op december 25, 2011, 11:54:20
Waarom? Het is een transmissielijn speaker dus zonder bas poort. Dit soort speakers kun je veel makkelijker juist dicht op de muur zetten. Al zal het best zo zijn dat als ie verder een kamer in staat dat het nog beter gaat klinken maar dat geldt eigenlijk voor alle speakers.

Je bent natuurlijk welkom om eens langs te komen. pompom

Wim,

Het is een groot misverstand om de mate, in hoeverre een luidspreker wel/niet van de (achter)muur moet
staan, sterk afhankelijk is van wel/geen basreflex, gesloten systeem, transmissieline, reflexpoort achter of voor.

Het is het totale concept, wat bepaald hoe de luidspreker geplaatst moet worden.
- Verder v/d muur komt veelal de ruimtelijke weergave ten goede
- Te dicht bij de muur, bij zulke grote staanders verstoort veelal de tonale balans (lees: klinkt te vet)

Er zijn maar zeer weinig speakers in vergelijke afmetingen als de MD2 die ontworpen zijn om dicht
bij de muur geplaatst te worden.

By the way:
Een reflexpoort op de achterzijde en de speaker ca. 25 cm v/d muur heeft niet echt veel
negatieve invloed op de werking van de poort te hebben. 
Er zijn zelf speakers met reflex-openingen aan de onderzijde en waarbij de afstand poort-opening
vloer <10 cm.

Het zou best kunnen dat e.e.a nu al zeer fraai klinkt maar wellicht zit er meer potentieel in
Ik zou zeggen, gewoon wat experimenteren en juiste modus vinden.

Waar in den lande zijn deze MD2 bij jouw te beluisteren ?



Marantz 81

We moeten hier verder ouwehoeren  :-D over de BBQ en je nieuwe Onkyo aanwinst want het topic zit een slotje op  byebye

Stadium III

Is niet erg

Voorjaar BBQ huize Wim !! pompom
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

Citaat van: Stadium III op december 28, 2011, 23:04:08
Is niet erg

Voorjaar BBQ huize Wim !! pompom

Is helemaal goed wmb hello.

Zal binnenkort met wat data strooien.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Vrijdagmorgen ga ik het 25kg beest halen...  notworthy


Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

Dat wordt smullen de volgende keer als ik bij jou ben  pompom

lo

Hoezo ga je hem opeten dan...... :schater: :schater:

Maar idd bijna net zo mooi als marantz :yes: :-D
Wim mooie aankoop gedaan, ben benieuwd naar je  bevindingen.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WimPeu

Citaat van: lo op december 28, 2011, 23:46:04
Hoezo ga je hem opeten dan...... :schater: :schater:

Maar idd bijna net zo mooi als marantz :yes: :-D
Wim mooie aankoop gedaan, ben benieuwd naar je  bevindingen.

Ik ook. Maar op de een of andere manier verwacht ik dat het allemaal veeeeeel beter gaat klinken.  :schater: :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

High end HT en Stereo  pompom

lo

Citaat van: WimPeu op december 28, 2011, 23:47:19
Citaat van: lo op december 28, 2011, 23:46:04
Hoezo ga je hem opeten dan...... :schater: :schater:

Maar idd bijna net zo mooi als marantz :yes: :-D
Wim mooie aankoop gedaan, ben benieuwd naar je  bevindingen.

Ik ook. Maar op de een of andere manier verwacht ik dat het allemaal veeeeeel beter gaat klinken.  :schater: :-D

:yes:
Daar ben ik ook heilig van overtuigd :yes: :wink:
Maar voor de looks hoef je het in ieder geval niet te laten :kwijl:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

TurboMarco

Wim,
Mooi man! ,een maatje van mij was ook wel in voor deze versterker ......pech dus  byebye

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Vertel hem maar dat hij hem over een paar maanden voor nog minder kan overnemen....  :-D

TurboMarco

Citaat van: WimPeu op december 28, 2011, 23:34:42
Vrijdagmorgen ga ik het 25kg beest halen...  notworthy



Is toch weer een 1kg zwaarder dan de 1007  clown1
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: marvin op december 28, 2011, 23:54:05
Vertel hem maar dat hij hem over een paar maanden voor nog minder kan overnemen....  :-D
:schater:

Die maat is ook in voor een 1007 in het zilver en de kleur maakt hem dan niet zoveel uit ,maarrrr hij is een beetje zoals Wim en Arjan  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)