Oxidatie kabel Shure SE535

Gestart door AudioPhillie, september 28, 2023, 17:54:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AudioPhillie

Zojuist garantie aangevraagd voor de kabel van mijn Shure SE535 in-ear headphones.
Deze is namelijk zwaar aan het oxideren.

Naast dat het er natuurlijk niet uitziet heb ik ook het idee dat het geluid er ook serieus op achteruit aan het gaan is. Het kan tussen mijn oren zitten  :-D  maar het sprankelende en de diepte lijkt behoorlijk minder dan toen deze nieuwer was.
Mijn beperkte technische kennis van kabels zegt dat het klopt dat de signaal geleiding verslechterd door oxidatie.

De buitenmantel lijkt intact en de set wordt eigenlijk alleen binnenshuis gebruikt waar de luchtvochtigheid ongeveer normaal is.

Dit is de 2e kabel die ik bij deze set heb. De 1e is onder garantie omgeruild voor een nieuwe vanwege exact hetzelfde probleem.

Aangezien deze B-stock set nog niet door de 3 jaar garantie termijn heen is verwacht ik daar verder geen probleem mee.
Maar ik zou willen voorkomen dat deze set over een half jaar snel afgeschreven wordt omdat dit fenomeen zich bij een 3e kabel weer gaat herhalen. Iets te prijzige set om deze bij minimaal gebruik na 3,5 jaar af te laten schrijven.

Is hier toevallig iemand die bekend is met dit verschijnsel en hier wat zinnigs over kan zeggen?
B.v. dank!
"Velen houden van eerlijkheid, zolang er gezegd wordt wat de ander wil horen"