SR5006; defect uitgangskanaal

Gestart door Marcellllll, maart 27, 2024, 10:01:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marcellllll

Hallo,

ik ben de gelukkige bezitter van een Marantz SR5006, na eerder een SR5200 te hebben gehad.

Sinds afgelopen weekend hoorde ik plots mijn speaker links achter niet meer (SL). Ik heb 2 speakers (KEFF) met elkaar gewisseld, en het lijkt er inderdaad op dat de uitgang het niet meer doet. Een andere speaker op die uitgang functioneert ook niet, terwijl de speaker van SL op een andere uitgang wel geluid geeft.

Nu vraag ik me af of ik iets aan dit probleem kan doen. Als eerste vraag ik me af of er een andere uitgang te gebruiken is die dan toe te wijzen is aan SL. Daarnaast natuurlijk de vraag of dit defect (eenvoudig) te repareren is, en waar? Zelf heb ik hier geen ervaring mee en kennis van.

Ik hoop nog wat langer van deze SR5006 te kunnen genieten, ik vind het geluid heerlijk.

Marcellllll

ik ben wat meer aan het neuzen geweest in de handleiding en internet. Ik zie geen opties om een alternatieve uitgang te gebruiken en als SL te configureren. Dan rest mij niets anders dan kijken of deze gerepareerd kan worden.