buislampjes?

Gestart door rudolf, september 04, 2006, 13:40:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

rudolf

 :? :?Die leuke buislampjes voor in (b.v.) de 2050 tuner , en bij voorkeur blauwe, zijn ze nog ergens te koop? Tot voorkort waren er nog wel overal witte te koop, maar zelfs dat is nu rap aan het verdwijnen. Witte krijg ik wel blauw hoor,  met wat verf/viltstift.
Rudolf

SB_Marantz

Citaat van: rudolf op september 04, 2006, 13:40:16
:? :?Die leuke buislampjes voor in (b.v.) de 2050 tuner , en bij voorkeur blauwe, zijn ze nog ergens te koop? Tot voorkort waren er nog wel overal witte te koop, maar zelfs dat is nu rap aan het verdwijnen. Witte krijg ik wel blauw hoor,  met wat verf/viltstift.
Rudolf


Rudolf,

Blauwe zijn nooit in de handel geweest.
Jij doelt op de blauwe hoesjes die er soms overheen zaten.

Daar de schaalverlichtingsplaat cijfers al Blauw zijn is het niet nodig Blauwe hoesjes erover te doen.

Tevens een tip; gebruik voor de Blue-line apparatuur 8V-0,3A lampjes.

Wanneer bij een tuner zoals de 2100/2110/2120/2130 de verlichting te zwak en niet Blauw meer is maar meer Turkois of groenig wordt het tijd het perkament papier wat tegen de schaal geplakt zit te vervangen waardoor de verlichting weer prachtig Blauw zal worden met een mooie felle gloed.

Bij de 2020/2050 is dit niet nodig daar er geen perkament achter zit.

Dit kun je ook mooi toepassen bij cassettedecks en eindversterkers zoals de 170DC/300DC
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

rudolf

En waar hebben ze nog witte? Waar ik ze een jaar geleden nog vond, hebben ze ze nu niet meer.(Conrad, de Groot, RBB) De mijne waren trouwens wel blauw geverfd met zo'n transparante blauwe verf voor op glas, maar of dat origineel is/was weet ik natuurlijk niet. Ze gingen berucht gauw stuk. 12 volters zijn trouwens te zwak, ik meet 8,4 volt.
Rudolf

SB_Marantz

Citaat van: rudolf op september 04, 2006, 21:15:34
En waar hebben ze nog witte? Waar ik ze een jaar geleden nog vond, hebben ze ze nu niet meer.(Conrad, de Groot, RBB) De mijne waren trouwens wel blauw geverfd met zo'n transparante blauwe verf voor op glas, maar of dat origineel is/was weet ik natuurlijk niet. Ze gingen berucht gauw stuk. 12 volters zijn trouwens te zwak, ik meet 8,4 volt.
Rudolf

Ik heb er gelukkig nog geen problemen mee ze te bestellen maar ze worden wel steeds duurder.

gebruik gewoon 8V-0,3A lampjes,deze gaan lang mee!
Dus geen 0,25 of 0,2 A gebruiken want deze zijn binnen een paar maanden stuk zo niet sneller.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

rudolf

En waar bestel je ze dan?
Rudolf

rudolf

Nou weet ik nog niks.
Rudolf

SB_Marantz

Ik bestelde ze in het verleden bij de locale electronica boer die ze op hun beurt weer bij Nedis of Farnell bestellen.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Hoeveel heb je er nodig?
Pm me maar hieromtrent  :wink:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

rudolf

Ik heb er 5 bij electronica-on-line besteld maar ze zijn er nog niet; er was veel mis deze week met online zijn in nederland. Hopelijk zijn ze er vandaag. Bedankt voor aanbod!!
Ruud

rudolf

Ik had er 5 besteld, wat een ongelooflijk slechte kwaliteit tegenwoordig! een deed het niet en een andere deed iets erg heets en rood wordends dus die heb ik ook maar weg gegooid. de 3 goeie zitten er nu in en alles is ok.
Ruud

SB_Marantz

Citaat van: rudolf op oktober 02, 2006, 17:56:40
Ik had er 5 besteld, wat een ongelooflijk slechte kwaliteit tegenwoordig! een deed het niet en een andere deed iets erg heets en rood wordends dus die heb ik ook maar weg gegooid. de 3 goeie zitten er nu in en alles is ok.
Ruud

Ik heb er zojuist 20 binnengekregen.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM