De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Marantz 81


Mexicaanse Hond


Jeroen

Ja ja de Heihorst in Zeeland (Noord-Brabant) daar heb ik mijn DLS versterker voor in de auto (genisis SM60) gekocht en die doet het nog steeds. Volgens mij zijn ze ook DLS importeur voor zover ik weet, het is een hele goede zaak.
En Arjan veel plezier met die nieuwe luidsprekers.

Gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

Marantz 81

Citaat van: Mexicaanse Hond op december 06, 2009, 13:07:15
Aha, Zweeds fabrikaat en toch betaalbaar.  :-D

ja klopt en ze maken en ontwikkelen zelf elk onderdeel van de speaker , ze zijn idd vrij onbekend in home audio ,maar meer reden om de kwaliteit ervan te ontdekken lees de test maar eens op de site van het forum  :-)  en de enorme hoeveelheid Eisia awards ze hebben gewoon met SQ voor car audio

niet dat iedereen nu dls moet gaan kopen of omdat ik ze heb want het blijft ook persoonlijke smaak  :wink: maar als je nieuwe speakers zoekt zou ik ze zeker beluisteren

Marantz 81

vanavond heb ik de standaard brugjes verwijderd ,en er dezelfde canare 4S8 aders tussen gezet als de kabels naar de versterker was echt een gepriegel om het te maken en er netjes tussen te pielen ,maar is gelukt en het verschil is hoorbaar iets strakker laag

de aansluitingen zijn ook gescheiden zoals het hoort te zijn ,als je wilt bi ampen

-bovenste tweeter en hoog mid woofer
-onderste laag mid woofer

bij heel veel speakers is het tweeter onder 1 aansluiting en  2 woofers onder 1 aansluiting  nonono


ze zijn nu zo goed als ingespeeld  :-) en wat een goede speakers zeg ze eten alle soorten muziek en alles wordt heel natuurgetrouw weergegeven ,en over heel de linie in balans  :yes:

foto

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

er zijn er nog meer te vinden op de site van het forum en op de site van dls zelf  :-)

niet tevreden met Focal,s ?

WimPeu

Citaat van: Marantz 81 op december 09, 2009, 20:47:27


niet tevreden met Focal,s ?

Ik weet het niet zo goed. :| Ik heb het idee dat er meer uit mijn versterker te halen valt. Ook heb ik sinds de CA-200 meer last van luistermoeheid, vooral door het erg aanwezige hoog.

Ik kijk voorzichtig rond,B&W en Dynaudio hebben mijn voorkeur wat meer laid back speakers zeg maar.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

#113
dan zou ik deze speakers echt een keer beluisteren  :wink: B&W 684 wordt je ook niet blij van  :no:

hun verkopen ze  http://www.audiosellers.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=36&Itemid=65

kun je luisterafspraak maken en eventueel je eigen versterker en kabels meenemen  :yes:

zelf heb ik ze gewoon zo gekocht bij de Heihorst (stuk goedkoper),maar heb het al 6 jaar in mijn auto en vele lovende recencie,s wist ik gewoon dat dit mijn speaker moest zijn  pompom

gerard

Toch maar geen Monitor Audio of Audio Physic luidsprekers?
Deze DLS zien er wat "gewoner" uit, maar zo hier en daar te lezen goede speakers voor het geld,
een goede keus dus.

Veel luisterplezier ermee  :-)
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Marantz 81

Hoi Gerard

nee best zitten twijfelen ,uiteindelijk had ik mijn keuze bepert audio physic of DLS nemen , en ben vanaf de eerste minuut ik DLS heb gehad al helemaal gek geweest van dit merk  :yes:

een weloverwogen keuze ,en nu echt 100 % tevreden  pompom

xander32

Citaat van: Marantz 81 op december 09, 2009, 21:17:10
Hoi Gerard

nee best zitten twijfelen ,uiteindelijk had ik mijn keuze bepert audio physic of DLS nemen , en ben vanaf de eerste minuut ik DLS heb gehad al helemaal gek geweest van dit merk  :yes:

een weloverwogen keuze ,en nu echt 100 % tevreden  pompom
`n blije man dus :-D.

Sander.

gerard

Citaat van: Marantz 81 op december 09, 2009, 21:17:10
Hoi Gerard

nee best zitten twijfelen ,uiteindelijk had ik mijn keuze bepert audio physic of DLS nemen , en ben vanaf de eerste minuut ik DLS heb gehad al helemaal gek geweest van dit merk  :yes:

een weloverwogen keuze ,en nu echt 100 % tevreden  pompom

En daar gaat het om  :yes:

Ik had nog nooit van DLS gehoord toen ik mijn MA kocht, maar zou ze nu ook zeker willen luisteren als ik weer wat zou moeten kopen.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Marantz 81

in de toekomst wil ik nog een keer meet&greet organiseren bij mij thuis ,maar gaat nog wel tijdje overheen voordat ik weer een eigenhuis heb


@xander   jaaaa  :-D

Tigger

Zien er zeeeeeer netjes uit, je nieuwe luidsprekers!
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips