Marantz PM80 MK.II

Gestart door InnocentFlu, december 02, 2020, 08:14:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

InnocentFlu

Goedemorgen,

Al enige tijd ben ik erg tevreden met mijn Marantz PM80. Echter ben ik via via een MK II op het spoor gekomen en ik ben toch wel benieuwd naar wat jullie tips zouden zijn over waar ik specifiek op moet letten bij de aanschaf van dit apparaat. De verkoper geeft aan dat het apparaat zo'n 5 jaar geleden onderhoud heeft gehad. Verder ben ik van plan dit apparaat ofwel te koppelen met een set Etude Ikaros speakers ofwel een set B&W DM640. Ook ben ik benieuwd naar jullie mening t.a.v. deze combinatie. Alvast hartelijk bedankt voor jullie tijd!

JohnWx

Combinatie is geen probleem als je speakers bevallen

De vraag is wat is er vijf jaar geleden gebeurd aan onderhoud

Alles doorgesoldeerd doorgemeten etc dingen vervangen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

#2
Er is geen PM-80 variant die beter zal presteren dan de andere.
Een klein voordeel is dat de mk2 geen STK stuurtrap heeft en dus wat minder snel defect gaat raken.
De 80SE heeft b.v. weer wel een STK stuurtrap.
Deze zijn echter nog steeds verkrijgbaar en het vervangen daarvan zal ongeveer een half uurtje in beslag nemen.

Soms is de printkwaliteit van met name het driverboard uitermate slecht geworden in de loop der jaren waardoor het best lasig is om alleen al de soldeerverbindingen te herstellen.
Bij andere valt het redelijk mee.

Een dergelijk 80 kan 5 jaar geleden aangepakt zijn maar net zoals John zegt wat is er toen gedaan?

Mijn mening is dat het het beste is om het bij je huidige versterker te houden en deze eens goed na te laten kijken.







Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM