Marantz KI Ruby set getest in Stereo van 11-2018 en i-fidelity.net van 22-1-2019

Gestart door MarantzRuby, oktober 13, 2018, 11:46:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

TurboMarco

Citaat van: Zoldar op januari 25, 2019, 10:20:01
Kan ik me prima in vinden. Maar ik ben hier niet om stellingen onderuit te halen of mijn gelijk te halen. Te dogmatisch. Net zoals jij lees ik her en der wat artikellen en pik ik daaruit wat me goed dunkt met de jaren ervaring.
Ik ben hier ook niet om mijn gelijk te halen ,maar als er een stelling geponeerd word waarvan blijkt dat daar geen zak van klopt voel ik mij wel geroepen om daar tegenin te gaan ,dat is het aard van het beestje zeg maar .

Neem de stelling van Rob ,
CiteerEn die reclameblokken zijn alleen maar aan dat specifieke artikel gekoppeld? En zo houden we toch economisch alles draaiende......
Er word een vraag gesteld ,en vervolgens direct een conclusie getrokken aangaande economie .
Op de vraag heb ik bewust geen antwoord gegeven ,als men zelf de moeite even neemt over hoe en wat ABP adblocker doet hoef je die vraag niet eens te stellen .
Over de stelling m.b.t economie zeg ik ken de geschiedenis .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)


TurboMarco

#47
Ik ben erg rustig Rob  :yes:

i.p.v op de man te spelen heb je nog wat inhoudelijks te melden Rob ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Rob46

Nooit, dat weet je toch  :-D

pameijer

Citaat van: TurboMarco op januari 25, 2019, 11:42:25
Paul je weet toch ook dat geloven een psychologisch fenomeen is ,ik zeg dan ook altijd "geloven is zeker weten dat je twijfelt "  :lol:
Er word met regelmaat genoemd "proud of ownership" ,dat kan je niet verwarren met iets als altijd hartstikke goed .....laat staan een syndroom ,maar ik begrijp dat je bedoelt wanneer iemand net een zak met geld ergens achter gelaten heeft voor een product dat hij/zij doorgaans alleen maar vol lof is over het betreffende product .

Het punt wat ik aanhaalde met bezoekjes aan mensen die aan het forum deelnemen is dat er tijdens zo'n bezoek veel meer aan het licht komt ,je weet dan in het echt hoe iemand tot z'n keuze komt door naast luisteren van de muziek soort ,het geluidsniveau ....je weet wel hoe luid iemand doorgaans speelt ,het esthetische aspect van inrichting tot en met de samenstelling van audio componenten .
Maar het allerbelangrijkste is wel hoe het persoon in real live zich gedraagt t.o.v van gedragingen op een forum ,ik heb in die lange tijd mensen mee gemaakt die middels een forum als een ware keyboardninja gedragen ,maar in werkelijkheid de bek nog geen 10 sec open konden trekken ,voor mijn gevoel is dat een ervaring rijker .

In 99% van de gevallen komt men wel tot een dialoog waarbij er geen blad voor de mond genomen hoeft te worden en er daadwerkelijk iets constructiefs uit het bezoek komt ,ervaringen uitwisselen heet dat .

Mij word tijdens bezoeken met regelmaat gevraagd of ik verschillen waarneem tussen verschillende versterkers ,altijd zeg ik dan  :-) ,ik hoor dagelijks verschillen terwijl er in technisch opzicht niets veranderd is in mijn set ,het zelfde geldt voor sets van anderen die ik toch behoorlijk goed ken .
En Paul dat is dus een psychologisch fenomeen .
De reclame boys and girls kennen dit fenomeen ook ,met als grote verschil t.o.v forumleden dat zij hier aan kunnen verdienen .

Wat ik stel met mijn reactie staat dan niet helemaal los van jouw opmerking .

:gp: :gp: :gp: :gp: :gp: :gp: :gp: :gp: :gp: :gp: :gp: :gp: :gp: :gp: :gp: :gp: :gp: :gp: :gp: :gp: :gp: :gp: :gp:
Een taalkunstenaar ben je zeker! Keyboardninja  :schater:
Ik snap je helemaal. Helaas verder geen verschil van mening waar we verder over kunnen delibereren.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Cornelis1921

Citaat van: pameijer op januari 25, 2019, 20:54:35
:gp: :gp: :gp: :gp: :gp: :gp: :gp: :gp: :gp: :gp: :gp: :gp: :gp: :gp: :gp: :gp: :gp: :gp: :gp: :gp: :gp: :gp: :gp:
Een taalkunstenaar ben je zeker! Keyboardninja  :schater:
Ik snap je helemaal. Helaas verder geen verschil van mening waar we verder over kunnen delibereren.
:gp: Daarbij opgemerkt, is Marco eveneens een zeer aardige, oprechte en uiterst respectvol medemens, en dat in vergelijking met de meerderheid der homo sapiens, alwaar ik hier ook op het Marantzforum, regelmatig heb moeten kennismaken, doch waar Marco en sommige anderen een prettige uitzondering op vormen, zelfs wanneer onze onderlinge opvattingen diametraal van elkaar verschilden. :-)  notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

MarantzRuby

Versterker: Marantz PM KI Ruby
SACD-speler: Marantz SA KI Ruby
Draaitafel: Pro-ject Xtension 10 Evolution met cartridge Ortofon Cadenza Black
Luidsprekers: Canton Vento 100
Cinch kabel: Tellurium Q Ultra Black II 
Luidsprekerkabel: QED Reference XT 400

MarantzRuby

Citaat van: MarantzRuby op oktober 13, 2018, 11:46:46
In het Duitse blad Stereo van november 2018 is de Marantz PM KI Ruby getest.

Marantz PM-10      95 %
Marantz PM KI Ruby   85 %
Marantz PM-11 S3   85 %
Marantz PM-14 S1 SE   81 %
Marantz PM-14 S1   80 %
Marantz PM-KI Pearl   80 %
Marantz PM-15 S2 LE   75 %
Marantz PM-15 S2   73 %

De KI Ruby en de PM-11 S3 hebben dus beide 85 %.
Het blad Stereo is te koop bij de betere Bruna winkels en AKO.
Versterker: Marantz PM KI Ruby
SACD-speler: Marantz SA KI Ruby
Draaitafel: Pro-ject Xtension 10 Evolution met cartridge Ortofon Cadenza Black
Luidsprekers: Canton Vento 100
Cinch kabel: Tellurium Q Ultra Black II 
Luidsprekerkabel: QED Reference XT 400

joep



Hier gaat de voorkeur toch wel heel sterk richting PM-11s3.
Begrijpelijk dus dat die 2 x 1000 Ruby's maar niet verkocht raken.
Had de PM-11s3 maar niet de nek omgedraaid Marantz dan zouden de zaken nu heel wat beter gaan.
Tweede hands worden er bijna moorden gepleegd om een PM-11s3 te pakken te krijgen.
En die Ruby maar stofvangen op de plank. Ze hadden hun energie beter in een NA-11s2 met fatsoenlijke software kunnen steken.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: joep op februari 06, 2019, 13:29:48


Hier gaat de voorkeur toch wel heel sterk richting PM-11s3.
Begrijpelijk dus dat die 2 x 1000 Ruby's maar niet verkocht raken.
Had de PM-11s3 maar niet de nek omgedraaid Marantz dan zouden de zaken nu heel wat beter gaan.
Tweede hands worden er bijna moorden gepleegd om een PM-11s3 te pakken te krijgen.
En die Ruby maar stofvangen op de plank. Ze hadden hun energie beter in een NA-11s2 met fatsoenlijke software kunnen steken.
:gp:
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

TurboMarco

Citeer. Ze hadden hun energie beter in een NA-11s2 met fatsoenlijke software kunnen steken.
Dat word dan akelig lastig om te concurreren met Google  :wink:

Ik zie liever een multi channel amp met de techniek vd Ruby verschijnen  :yes: ,en zonder tuner graag ! ......want Google  .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

211

Citaat van: TurboMarco op februari 06, 2019, 14:42:40
Dat word dan akelig lastig om te concurreren met Google  :wink:

Ik zie liever een multi channel amp met de techniek vd Ruby verschijnen  :yes: ,en zonder tuner graag ! ......want Google  .

Had de NA11-S2 "Roon Ready" gemaakt, en dan had het probleem van een fatsoenlijke interface voor veel mensen opgelost...
Zolang je maar geniet....

xander32

... of je het verschil gaat horen tussen een Ruby en een 11, ik vraag het mij af 🤔. En een NA11s2 is niet heel interessant als je weet wat bv een BS Node er al neer zet. En als je perse meer euris kapot wil slaan op een streamer kan je maar beter direct er eentje van het kaliber Aurender kopen, bij voorkeur met ingebouwde opslag. Dan kan de nas ook de deur uit  :yes:.

joep

Citaat van: xander32 op februari 06, 2019, 22:27:44
bij voorkeur met ingebouwde opslag. Dan kan de nas ook de deur uit  :yes:.

Nu er betaalbare usb sticks zijn van 256 en 512 GB komt een NAS helemaal niet binnen.

joep

Trouwens...

Citaat van: RicoRocks op mei 13, 2018, 14:00:17
Nieuwe streamer opgehaald Auralic Altair. Streamen via Roon en aangesloten via Mackenzie XLR cables van AQ op de pm11s3. Server programma op een iMac.

Oude streamer Bluesound Node (1) met big sur RCA kabel van AQ.

Eerste bevinding Auralic klinkt fantastisch maar..... was de node dan zoveel minder..

2 dagen lang vergeleken met elkaar zelfde materiaal via Roon. En de eigen software van de fabrikanten. Nou.... verschil minimaal, als er al sprake is van verschil.... of de Node presteert zwaar boven zijn prijs, of de Altair zwaar onder zijn prijs.

Kortom bespaar je Geld go for Node. De Altair gaat terug.