Over klassieke MUZIEK en ZO

Gestart door Cornelis1921, februari 06, 2017, 19:49:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

NB

#615
Ravel. Daphne Et Chloe.
De 5e cd uit het 6 cd boxje Ravel, Complete Piano &Orchestral Works. ("overgenomen" van een forum genoot)
Uitgevoerd door het Orchestre De La Societe Des Concerts Du Conservatoire.
O.l.v Andre Cluytens.
Op Erato, uit 2017. Opgenomen in 1963.
Geremasterd van de orginele tapes. Op Parlophone (Warner )
---
Nog een cd uit dit boxje.
Het piano gedeelte: L'ouvre Pour Piano.
Samson Fracois en Pierre Barbizet op piano.


Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Cornelis1921

#616
Uit het beroemde Vaughan Williams boxje van Bernard Haitink en de London Philharmonic op EMI: Symphony No. 5/ Norfolk Rapsody No. 1/ The Lark Ascending met Sarah Chang op viool. Dit schijfje is ook afzonderlijk op CD verschenen en geldt als een succesvolle CD-bestseller. De uitvoering met Sarah Chang als een der besten ooit.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Sergej Rachmaninov (1873-1943) - Symphony No. 2 in E minor. Opus 27/ Isle of the dead. Opus 29. Gespeeld door het Minneapolis Symphony Orchestra o.l.v. Dmitri Motropolous (Years of recording, 147 & 1945)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

NB

Richard Strauss. Symphonia Domestica/ Parergon.
Uitgevoerd door het Wiener Philharmoniker o.l.v. Andre Previn.
Cd uit 1996, op Deutsche Grammophon. 4 D Audio Recording.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Cornelis1921

Ralph Vaughan Williams - A Pastoral Symphony (Symphony No. 3)/ Symphony No 4 - BBC Philaharmonic o.l.v. Martyn Brabbins op Hyperion 2019.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Citaat van: Cornelis1921 op maart 17, 2020, 16:03:04
Ralph Vaughan Williams - A Pastoral Symphony (Symphony No. 3)/ Symphony No 4 - BBC Philaharmonic o.l.v. Martyn Brabbins op Hyperion 2019.
Opnieuw in de speler. Prachtige uitvoeringen van dito composities.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#621
Citaat van: Cornelis1921 op maart 17, 2020, 16:03:04
Ralph Vaughan Williams - A Pastoral Symphony (Symphony No. 3)/ Symphony No 4 - BBC Philaharmonic o.l.v. Martyn Brabbins op Hyperion 2019.
Deze dagen zijn voor mij persoonlijk niet zo erg omdat home dwelling in combinatie met zeeën van Me-time nogal gewoon zijn, met alleen de stereo, de CD-collectie en een PC. Dat ik huisarrest heb is niet zo erg, dat ik herstellen moet van een longontsteking in combinatie met een fors aantal chronische aandoeningen wel, want dat maakt mij kwetsbaar dat onderliggend lijden. John doet eens in de twee dagen enkele boodschappen, dat is alles. Voor de rest zijn wij gewoon thuis, lekker thuis als twee gezworen INFJ maatjes. Wij kunnen het buitengewoon goed met elkaar vinden omdat wij het over vrijwel alles eens zijn. Houden van muziek, ook dezelfde. Alleen John kijkt graag naar Jinek, Jeugdjournaal en andere infotainment, dat is niet zo mijn ding, maar a la, als dat nu het ergste is. Voor de rest volg ik ook alles via de TV op de voet, want goed geïnformeerd zijn is nu extra belangrijk, al biedt de televisie maar een beperkt venster, daarom elke zaterdag tussen twaalf en twee: "Spijkers met koppen" op Radio 2FM... ;-) :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

De stereo staat hier nu zo'n gehele dag te snorren met zowel klassieke als populaire muziek, maar toch voornamelijk klassiek is hier nu populair, zal wel te maken hebben met de onderliggende stemmingen van ernst en bezinning. Vooral de muziek van Ralph Vaughan Williams, Anton Bruckner, Gustav Mahler, Sergei Rachmaninov en andere grote symfonisten zijn in trek, ook rock muzikanten zoals Peter Gabriel ligt vaker in de speler: "Here comes the flood". En daarbij eten wij drinken wij matig en sober; brood met pindakaas en appelstroop, thee, koffie en water en 's avonds een eenvoudig diner. John mag dan graag in de avonduren twee boterhammen met een zelfgemaakte eiersalade voor zichzelf klaar maken. Beiden nuttigen wij ook voldoende zuivel en twee stuks fruit ieder. Kortom, wij komen niets te kort zonder te hoeven hamsteren.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Citaat van: Cornelis1921 op maart 17, 2020, 16:03:04
Ralph Vaughan Williams - A Pastoral Symphony (Symphony No. 3)/ Symphony No 4 - BBC Philaharmonic o.l.v. Martyn Brabbins op Hyperion 2019.
Wederom klinken deze klanken door onze (woon)kamer.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Opvallend is dat de hoofdtelefoon nu gewoon "af" blijft en dat de muziek vrijwel alleen maar via de speakers beluisterd wordt. Sluit mijzelf niet meer "op" of "in" de muziek, nu John ook permanent in de woonkamer verblijft, dat om de onderlinge communicatie zo open mogelijk te houden. Alleen wanneer John gaat slapen pak ik de hoofdtelefoon.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Citaat van: Cornelis1921 op maart 17, 2020, 21:56:28
Opvallend is dat de hoofdtelefoon nu gewoon "af" blijft en dat de muziek vrijwel alleen maar via de speakers beluisterd wordt. Sluit mijzelf niet meer "op" of "in" de muziek, nu John ook permanent in de woonkamer verblijft, dat om de onderlinge communicatie zo open mogelijk te houden. Alleen wanneer John gaat slapen pak ik de hoofdtelefoon.
Of te laat in de avond, zoals momenteel: Hoofdtelefoon modus aan!
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#626
Sommige dingen zeg je niet, zoals dat dat je huisarrest helemaal niet erg vind en dat Me-time fun-time is. Isolatie is fijn voor mensen zoals John en ik, geen gezeur aan je kop van mensen die van alles van je willen maar niets wezenlijks geven. Aangewezen zijn op jezelf, autarkie is een ideaal van vrijwel heel veel INFJ, zo ook van John en ik, doch helaas dat ideaal is niet verwezenlijk baar zonder inlevering van het comfort der elektronisch gegenereerde muziek, PC en last-but-least gezondheid, daar wij afhankelijk zijn van huisarts, apotheek en ziekenhuis. Maar goed, daar valt heel goed mee te leven, maar hypocriet is het wel een beetje... ;-) :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Ralph Vaughan Williams - 'A Sea Symphony' (Symphony No. 1); Yvonne Kenny, soprano; Brian Rayner Cooke, baritone; London Symphony Chorus; The London Symphony Orchestra - Bryden Thomson, conductor - Chandos Records, 1989.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#628
P.S. Waarom zouden wij ons druk maken wanneer wedergeboorte gewoon een feit is, en waar zijn wij dan in godsnaam bang voor? Het lijden, het lijden door verlies? Laat toch los al datgene wat nooit meer terugkomt, dat maakt het bestaan, het leven pas echt gemakkelijk. Waar ik mijzelf wel druk om maak is het lijden van mijn medemens, niet van mijzelf, want ik lag ruim 10 dagen geleden nog enkele dagen in volledige quarantaine. Niet leuk, maar toch, moest. Lijden lijden lijden, maar toch, er zijn ergere dingen, zoals de eenzaamheid van John waar je dan aan denkt. Ik ben dusdanig verzwakt door de longontsteking uit het ziekenhuis gekomen dat ik een risicofactor voor John vorm, vandaar huisarrest. Maar wij hebben onderling af gesproken dat als hij gaat, dat ik dan ook ga, want samen uit, samen thuis, wij laten elkaar niet in de steek, want hij logeert volledig bij gedurende deze crisis periode, dat met alle gevolgen van dien voor onze wederzijdse gezondheid. Samen leven, samen sterven is ons devies, tenzij, maar dan is er voor ons geen lol meer aan, wanneer er 1 van ons komt te overlijden, dan is de lol er voor de ander ook af, daar wij al ruim 16 jaar in symbiose leven. Wanneer men zo close is lijkt het wel op een huwelijk, een huwelijk zonder seks en erotiek. Maar goed, toch is onze onderlinge band zo sterke en hecht dat er sprake is van een  soortement relatie zonder seks en erotiek: Two INFJ on the loose. Houd daar maar eens rekening mee. En ik zie Fieke in de toekomst nog weleens weer terug keren op het nest, want ook zij is INFJ en het nog steeds onderling kriebelt, vandaar. Kortom INFJ, weg er mee! ;-) :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Ralph Vaughan Williams - 'A London Symphony' (Symphony No. 1)/ Symphony No. 6 - The London Symphony Orchestra - Bryden Thomson, conductor - Chandos Records, 1989.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *