UD 7007 komt UD 7006 vervangen, wie heeft al enige info?

Gestart door Activa, augustus 18, 2012, 11:51:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Activa

Het geduld is beloond, dealer heeft een berichtje gelaten dat de UD 7007 in de winkel is aangekomen  :-).
Raar er staat nog niks van op de website daar hebben ze het nog over de 7006...... hopelijk is het geen preproductiemodel inclusief software aus pakistan  :|.
Maandag maar eens ophalen en dan aan een tijdje testen, beluisteren en bekijken of de Sony 46 Hx 850 nog betere beelden weet op zijn scherm  te toveren, maar heb er volste vertrouwen in. 

JohnWx

Citaat van: Activa op september 28, 2012, 23:32:37
Het geduld is beloond, dealer heeft een berichtje gelaten dat de UD 7007 in de winkel is aangekomen  :-).
Raar er staat nog niks van op de website daar hebben ze het nog over de 7006...... hopelijk is het geen preproductiemodel inclusief software aus pakistan  :|.
Maandag maar eens ophalen en dan aan een tijdje testen, beluisteren en bekijken of de Sony 46 Hx 850 nog betere beelden weet op zijn scherm  te toveren, maar heb er volste vertrouwen in.

Hij is wel wat kariger uitgevoerd de 7007
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

BenK

Op welke manier is hij dan kariger uitgevoerd?, ik heb hem sinds afgelopen donderdag in huis en hij speelt fantastisch vooral vanwege zijn dubbele HDMI uitgang, 1 HDMI voor de TV en 1 HDMI voor de Receiver.

joep

2 HMDI uitgangen. Een voor geluid, een voor de TV. Kun je hem dan nog wel als stand alone met de TV gebruiken?
Mijn vraag is dus kun je hem alleen met gebruikmaking van één HMDI uitgang zowel het beeld als het geluid rechtstreeks op de TV aansluiten?

BenK

Ja Joep, dat kan ook er zijn meerdere aansluitmogelijkheden.

JohnWx

Citaat van: BenK op september 29, 2012, 08:26:57
Op welke manier is hij dan kariger uitgevoerd?, ik heb hem sinds afgelopen donderdag in huis en hij speelt fantastisch vooral vanwege zijn dubbele HDMI uitgang, 1 HDMI voor de TV en 1 HDMI voor de Receiver.

hij is vele malen lichter uitgevoerd 

een extra hdmi zal hij niet beter van presteren denk ik

en de 5.1 analoge uitgangen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

BenK

Beste John,

Ik snap jouw reactie niet.

Wat bedoel je met lichter uitgevoerd? De nieuwe UD7007 weegt maar liefst 7,2 kg terwijl de UD7006 maar 4,8 kg weegt!

Wie mist er nou 5.1 of 7.1 analoge uitgangen als je daar een extra HDMI (digitale) uitgang voor terugkrijgt?

Digitaal presteert, naar mijn weten, vele male beter dan analoog! Ik mag er dan ook vanuit gaan dat het kwaliteitsniveau (vooral qua audio) van de UD7007 de UD7006 vele malen overtreft!

JohnWx

Citaat van: BenK op september 29, 2012, 11:20:09
Beste John,

Ik snap jouw reactie niet.

Wat bedoel je met lichter uitgevoerd? De nieuwe UD7007 weegt maar liefst 7,2 kg terwijl de UD7006 maar 4,8 kg weegt!

Wie mist er nou 5.1 of 7.1 analoge uitgangen als je daar een extra HDMI (digitale) uitgang voor terugkrijgt?

Digitaal presteert, naar mijn weten, vele male beter dan analoog! Ik mag er dan ook vanuit gaan dat het kwaliteitsniveau (vooral qua audio) van de UD7007 de UD7006 vele malen overtreft!

1 ? ik zou zweren dat hij lichter was

2 Jij mist het duidelijk niet

3 Waarom zou digitaal beter presteren ? het is altijd digitaal het zal toch een keer naar analoog moeten en digitaal kunnen wij niet horen

4 Jij durft blind te beweren dat de 7007 vele malen beter klinkt dan de 7006, gebaseerd op ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

naar mijn weten is het SACD/CD gedeelte precies het zelfde als de 7006 dus zal hij niet anders klinken dan de 7007 hoop ik maar
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

waar haal jij vandaan dat hij 7,2 weegt en de 7006 4,8 (6.5 bij 5.1 is ruim kilo zwaarder)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

BenK

Beste John,

Digitaal is altijd beter dan analoog want analoog is gebaseerd op nulletjes een eentjes en geeft daardoor minder storing dan analoog. Een digitale kabel is dan ook altijd veel beter dan een analoge kabel. Of wij het verschil horen dat is punt 2, dat weet ik niet.

Het gewicht is heel simpel:

UD7007: 7,2 kg,  zie blz. 69 van de gebruiksaanwijzing

UD7006: 4,8 kg, zie bl. 58 van de gebruiksaanwijzing

De UD7006 is dus 2,3 kg LICHTER dan de UD7007!
Conclusie: De UD7007 is dus veel zwaarder uitgevoerd dan de UD7006!

Klopt ik mis de analoge uitgangen niet, ik doe alles alleen via HDMI!


WimPeu

Citaat van: BenK op september 29, 2012, 12:07:32
Beste John,

Digitaal is altijd beter dan analoog want analoog is gebaseerd op nulletjes een eentjes en geeft daardoor minder storing dan analoog. Een digitale kabel is dan ook altijd veel beter dan een analoge kabel. Of wij het verschil horen dat is punt 2, dat weet ik niet.

Het gewicht is heel simpel:

UD7007: 7,2 kg,  zie blz. 69 van de gebruiksaanwijzing

UD7006: 4,8 kg, zie bl. 58 van de gebruiksaanwijzing

De UD7006 is dus 2,3 kg LICHTER dan de UD7007!
Conclusie: De UD7007 is dus veel zwaarder uitgevoerd dan de UD7006!

Klopt ik mis de analoge uitgangen niet, ik doe alles alleen via HDMI!

Dat ligt toch voor een belangrijk deel aan de Dac.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

#42
Citaat van: BenK op september 29, 2012, 12:07:32
Beste John,

Digitaal is altijd beter dan analoog want analoog is gebaseerd op nulletjes een eentjes en geeft daardoor minder storing dan analoog. Een digitale kabel is dan ook altijd veel beter dan een analoge kabel. Of wij het verschil horen dat is punt 2, dat weet ik niet.

Het gewicht is heel simpel:

UD7007: 7,2 kg,  zie blz. 69 van de gebruiksaanwijzing

UD7006: 4,8 kg, zie bl. 58 van de gebruiksaanwijzing

De UD7006 is dus 2,3 kg LICHTER dan de UD7007!
Conclusie: De UD7007 is dus veel zwaarder uitgevoerd dan de UD7006!

Klopt ik mis de analoge uitgangen niet, ik doe alles alleen via HDMI!

zie op de site ander kilogrammen vreemd ? zeker voor Marantz zie :


http://marantz.co.uk/uk/Products/Pages/ProductDetails.aspx?CatId=HomeTheatre&SubCatId=BlurayPlayer&ProductId=UD7007


http://www.marantz.nl/nl/Products/Pages/ProductDetails.aspx?CatId=HomeTheatre&SubCatId=BlurayPlayer&ProductId=UD7006


denk dat je het niet begrijpt digitaal is 0 en 1 en die worden door een DAC omgezet in geluidssignalen

Je haalt dingen door elkaar als je een analoge kabel gebruikt maak je gebruik van de DAC in de speler en anders in de receiver, ben van mening dat de DAC van de speler beter is als die van de receiver

In de receiver word het ook analoog gemaakt en daar worden die 1 en 0 omgezet in signalen die je dan weer hoort via je speakers

Er zijn mensen die het zelfs beter vinden omdat ze dan lekker met kabels kunnen emmeren etc.


Voordeel van 7.1 output is als je een receiver heb zonder HDaudio kan het wel via de 7006 worden doorgegeven
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: WimPeu op september 29, 2012, 12:14:33
Dat ligt toch voor een belangrijk deel aan de Dac.

Dacht het ook Wim moet je niet naar de hifi show  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

BenK

Ik heb een nieuwe SR7007 en een nieuwe UD7007, de ideale combinatie voor een perfect op elkaar afgestemd systeem met HDMI! of toch niet?