laptop als geluidsbron is 100% ok platenspeler is slecht

Gestart door mountainbiker, januari 05, 2011, 20:26:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Musicman

Citaat van: mars op januari 06, 2011, 22:26:47
oi @mountainbiker,


Beste meneer de ''berg fietser clown1", dat u het leuk vind om via uw laptop een muzakje te horen is erg fijn, en dat u dat zelfde muziekje ook nog eens van uitstekende kwaliteit vindt is alleen maar prachtig :yes:..................maar u dropt hier eventjes een stelling , waarvan ik graag zou weten waar die op gebaseerd is.
Oke ze zien er af en toe maf ( ieder zijn smaak) uit, die platenspelers ( met carnavalspak zoals u het zegt).

Maar baseert u uw mening nou daadwerkelijk alleen maar op plaatjes van internet?? ......nee toch?? hoop ik!!!!

stupid


Mountainbiker.....

Ondanks dat ik je gedachtengang kan "begrijpen", vind ik je "vraag" (en jouw "waarheid") erg kort door de bocht.
Waarschijnlijk heb jij de overgang van LP naar CD ( half jaren "80) gemist.....daar kan jij niets aan doen.

Maar daarom hoef jij nog niet zo neerbuigend te doen naar draaitafels en alles er omheen.
Da's niet zo netjes naar de puristen "onder ons".

Dus als je de volgende keer weer een Topic opent waar jij niets van begrijpt.....doe het dan volwassener. :wink:

Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

JohnWx

Moet wel zeggen dat de ene laptop beter kan omgaan met muziek afspelen dan de andere

Heb pas geleden me draaitafel maar weer is weg gedaan omdat ik stream en wirelss afspelen toch wel erg makkelijk vind en leuk

Maar hoorde net bij Pol audio weer een draaitafel een GARRARD 301 met een SME en een mooi DENON element mmmm kriebelt alweer het is een andere beleving

Maar de stelling van de TS is wel erg pittig
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Whisper.nl

Beste Mountenbiker

Vanaf 5 januari 2011 tm heden heb je een aantal stellingen voorbij zien komen.
Helaas - of ik moet er overheen lezen - heb ik geen onderbouwing gezien t.a.v de je stelling laptop is 100% platenspeler is slecht.

Een simpele vraag: heb je ooit wel eens platenspeler op een mooie set horen spelen ??

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Musicman

Citaat van: jwx op januari 09, 2011, 19:14:08
Moet wel zeggen dat de ene laptop beter kan omgaan met muziek afspelen dan de andere

Heb pas geleden me draaitafel maar weer is weg gedaan omdat ik stream en wirelss afspelen toch wel erg makkelijk vind en leuk

Maar hoorde net bij Pol audio weer een draaitafel een GARRARD 301 met een SME en een mooi DENON element mmmm kriebelt alweer het is een andere beleving

Maar de stelling van de TS is wel erg pittig

Stelling van de TS.
JWX.......sorry, maar wat bedoel je met TS?

Gr, Pat
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

JohnWx

Citaat van: Musicman op januari 10, 2011, 11:59:09
Stelling van de TS.
JWX.......sorry, maar wat bedoel je met TS?

Gr, Pat

Topic starter

Wie was dat ook alweer  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Musicman

#35
Hier nog even een aanvulling van mijn kant.

Misschien dat sommige "onder ons" hetzelfde denken als de Topic starter.
Voor hun heb ik ff de onderstaande link geplaatst.

Misschien kunnen ze (na de gehele clip te hebben bekeken) begrijpen dat men hier nog steeds veel gebruik van maakt en.............er (veel) geld aan uitgeeft.

Ik weet dat hier een vergelijk wordt gemaakt van CD vs LP, maar het gaat om de LP kwaliteit.
(waar eerder in dit topic lacherig om werd gedaan...!!!)



http://www.youtube.com/watch?v=kR7227_ndqQ

Enjoy!!
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

JohnWx

Ik vind elk media goed als het maar de muziek is die ik mooi vind en mij raakt

Net op de rollerbank getraind met keihard een radio met 1 speaker was ook heerlijk  pompom

Filmpje is wel uit 1993 toen was er een nog grotere kloof tussen voor en tegenstanders

Je moet denk ik alles relativeren wat doe je ermee hoe beleef je het etc. etc. en wat is voor diegene de juiste of minimale norm wat is gebruiks vriendelijker en ga maar door
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

gerrit_smit

De OP heeft het een beetje bot gesteld, maar aan de andere kant ... Veel mensen zweren erbij dat kabel X beter is dan kabel Y, horen een enorm kwaliteitsverschil tussen DTS en DTS-HD, zijn volledig verliefd op Vibrapods omdat de muziek daarmee 'stukken beter' klint, hebben liever versterker A dan B, omdat de THD een stuk lager ligt, enzovoort enzovoort. In dit licht gezien is het inderdaad vreemd dat een LP met groeven, één van de meest primitieve analoge midias, beter zou zijn dan een SACD.

Wel, ik houd het erop dat een LP heel goed kan klinken ( en inderdaad stukken beter KAN klinken dan een MP3 bestandje dat je van internet plukt ), maar dat het meer een kwestie is van HOE je de muziek ervaart. Er zit iets in wat je een ander gevoel geeft als je de muziek via een LP besluitert. Betekent dit dat de muziek zuiverder is, of aan de THX standaard voldoet? Waarschijnlijk niet, maar dat wil niet zeggen dat de LP liefhebber niet van echte 'ouderwetse' analoge muziek kan genieten.

mountainbiker

Ik verwijs jullie maar door naar de volgende site. http://www.breem.nl/ .Volgens mij iemand die er een zeer goede , en technisch onderbouwde kijk op heeft. Worden ook meteen andere "misverstanden" uit de wereld geholpen zoals het gezeur over buizenversterkers,kabels,spikes en andere zaken.

versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Zoldar

 :schater: geweldig!

ik zet de hele zooi meteen op MP. Allemaal een Ipod aan een Marquant versterker hangen en je wekker radio plunderen voor speakers.

Door wie wordt die site gesponsord? http://www.nvvs.nl/

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Maurice

Even een mededeling: het marantz forum gaat eind deze week definitief sluiten. Er is namelijk geen toekomst, aangezien alles eender is qua versterking, cd-spelers allemaal even goed zijn, etc....

Het was leuk met jullie allemaal gefantaseerd te hebben  byebye
:schater:

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

jowa

Joepie, we hebben weer een geBreemwashte in de gelederen  notworthy
Welkom  hello hello hello


JohnWx

Dat is mooi als je in "Breem" gelooft en koester het en je hebt tijd over om mensen met onzin lastig te vallen (zelf reflectie mijnerzijds uuuhhmmm)

Dat is het nadeel van elf geloof er is geen "bewijs"



En als ik weer is een avondje bij Fritz zit denk ik weer ja er is wel duidelijk verschil tussen cd spelers versterkers kabels akoestiek etc.etc. maar pak dan een eigen bak koffie en luister ik thuis even en denk ik heerlijk anders maar ook lekker
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

mountainbiker

#44
Als je Breem niet "gelooft" is het toch heel simpel.Dan weerleg je toch zo cijfermatig en wetenschappelijk zijn onderbouwingen.Ben nieuwsgierig naar de uitkomst van de  de vinyl/platenspeler fans. Wedden dat deze onderbouwing niet komt!!! ( waarschijnlijk wel allerlei "zweverige" verhalen over gevoel,emotie en beleving).


ps maurice het gaat in deze topic over het verschil tussen een platenspeler en een laptop dus niet over versterkers en cd spelers onderling!!! Bovendien hoeft het Marantz forum wat mij betreft niet te sluiten want er vinden hier ook zeeeer zinnige zaken plaats zoals de uitwisseling van informatie over de kwaliteit van elco's, printplaten en andere componenten en constructiefouten/zwaktes van audio apparatuur van met name Marantz maar ook van andere merken.Hier komt de geluidskwaliteit/duurzaamheid van bepaalde apparatuur wel degelijk in het geding!!!
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1