vergelijk*** SA-1 *** CD-14 *** DV7001*** DV7600

Gestart door bonbon, februari 03, 2010, 01:23:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ll0ll

De nieuwprijs van een sa7 ligt toch ook hoger dan de nieuwprijs van een sa1 (destijds), toch?
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

lo

Citaat van: ll0ll op februari 13, 2010, 18:41:35
De nieuwprijs van een sa7 ligt toch ook hoger dan de nieuwprijs van een sa1 (destijds), toch?

Adviesprijs SA7 is nog steeds 8000 euro's. Wat was dat van de SA1 destijds.
De SA1 lijkt mij trouwens een hele mooie en betrouwbare speler. Misschien heeft Fritz destijds een "maandag ochtend" model gehad?
Ik kan me niet voor stellen dat Marantz destijds "slecht materiaal" in de SA1 heeft gezet. Het verhaal van Fritz is ook het enige wat ik ken, voor zover dat wat waard is :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

mahansz

Citeer
Fritz heeft mij eens verteld dat het loopwerk van de SA1 een ramp was , het is een aantal keren kapot gegaan .
die is bekend, dat had ie inderdaad al een paar keer verteld hier.....

Citeer
En wat een vergelijk betreft tussen de SA1 en de SA7-S1 . Volgens Fritz zijn zeggen is de SA7-S1 een stuk beter in zijn muzikaal presteren.
Misschien leuk om iets meer in detail te treden? Het is natuurlijk logisch dat Fritz de SA7-S1 beter vind, anders had ie de SA-1 wel gehouden (afgezien van de loopwerk-perikelen weer). Zoals al eerder gemeld zou het interessant zijn als Fritz wat zou kunnen vertellen over de muzikale kwaliteiten van de SA-1 : hij is de enige die beide spelers heeft kunnen vergelijken. De nadruk ligt dus op de muzikale aspecten, niet op de technische mankementen, dit om kleuring te voorkomen (ik kan me namelijk voorstellen dat Fritz geen goed gevoel heeft over de gehele speler, puur vanwege de mechanische mankementen).


Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

Mexicaanse Hond

Citaat van: HiFi gek op februari 13, 2010, 17:56:40


Zelf heb ik helaas nog nooit een SA1 kunnen beluisteren op mijn eigen set , zal ook nooit gebeuren .





Groeten  EDWIN  B

Waarom zal dat nooit gebeuren?

ll0ll

Citaat van: lo op februari 13, 2010, 19:21:07
Adviesprijs SA7 is nog steeds 8000 euro's. Wat was dat van de SA1 destijds.

4000-5000 euro?
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

Mexicaanse Hond

Ik dacht 'een schandalige 8000 euro' zoals mahansz het in zijn advertentie op Marktplaats verwoordde.

ll0ll

http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

HiFi gek

Citaat van: Mexicaanse Hond op februari 13, 2010, 19:34:49
Waarom zal dat nooit gebeuren?


Omdat hij niet nieuw leverbaar is , dus waar zou ik dan een demo aan moeten vragen .

En tevens ben ik niet van plan om te veranderen van cd speler .



Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

De SA1 had destijds een nieuwprijs van 17.500 gulden , ik weet die prijs nog uit mijn hoofd .

Naar de euro omgerkend is dat : 7940 euro .



De SA7-S1  heeft jaren lang 7.000 euro gekost en schijnt nu 8.000 euro te kosten na een prijs verhoging , belachelijk zo'n grote prijsverhoging .






Groeten  EDWIN   B

mahansz

Citaat van: HiFi gek op februari 13, 2010, 19:53:21

Omdat hij niet nieuw leverbaar is , dus waar zou ik dan een demo aan moeten vragen .

En tevens ben ik niet van plan om te veranderen van cd speler .

Groeten  EDWIN  B

tenzij bonbon een dagje komt vergelijken  :wink: :wink: hoor ik hier een luistersessie/vergelijk aankomen? :-D :-D
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

Mexicaanse Hond

Citaat van: mahansz op februari 13, 2010, 20:06:24
tenzij bonbon een dagje komt vergelijken  :wink: :wink: hoor ik hier een luistersessie/vergelijk aankomen? :-D :-D
Ja, ik vind dat het nu maar eens definitief moet worden vastgesteld wie de grootste heeft welke speler de beste is.  :lol:

mahansz

Citaat van: Mexicaanse Hond op februari 13, 2010, 20:08:39
Ja, ik vind dat het nu maar eens definitief moet worden vastgesteld wie de grootste heeft welke speler de beste is.  :lol:
:schater: :schater: notworthy
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

ll0ll

Citaat van: Mexicaanse Hond op februari 13, 2010, 20:08:39
Ja, ik vind dat het nu maar eens definitief moet worden vastgesteld wie de grootste heeft welke speler de beste is.  :lol:
Mogen dacs ook meedoen? :-D
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

viceadmiraal61

ik heb de sa1 wel gehad en dat  was geen genoegen...is wel 4 x gerepareerd ..probleem was dat
de sa 1 steeds stukken over sloeg in de muziek..of helemaal niet wilde spelen..als hij het dan
eindelijk wel deed ..had ik geen stabiele klank..ene dag mooi en zijde zacht de volgende dag
hars..ik werd er gek van..later bleek het sharp loop werk de problemen te veroorzaken
vocht en luchdruk speelde het loopwerk parten..........................
omdat het loopwerk liep langs een metale staafje glijbaan en die zetten dan uit stroef loopwerk
fout corr..aan het werk hars geluid..bij goed en droog weer ging het goed...
heb de speler voor 3500,- met weer een nieuw loopwerk verkocht..nooit meer iets van gehoord..

ja dan de sacd 7..ik denk de mooiste speler van marantz ooit..klinkt zo analoog van sound en open
met een doorzicht van een opname elk kraakje piepje van snaar of blaas instrument de 7 laat het
horen...ja zelf de 7 wil wel eens een cd weigeren maar komt niet veel voor..alleen natuurlijk
als edwin bij mij is..zeg er even bij dat mijn sa 7 elke dag meer dan 4 uur speelt......
ik heb een video op you tube over deze speler en de rest van de marantz set met koperen hulzen
meer dan 16000 kliks en meer dan 135 emails van gasten met foto dat zij mijn twaeks ook hebben
toegepast en dat vond ik leuk van de 135 ...hadden 45 audio philtjes een sa 7!!!!!!!
en op onze forum zijn wij met 3 man vertegenwoordigd...

Mexicaanse Hond