Welke All in One afstandsbediening?

Gestart door jackflash, maart 12, 2024, 09:34:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jackflash

Heeft iemand ervaring met het merk All in One? Ik wil er eentje die zowel mijn receiver (cinema 40), stereo amp (model 30) als mijn sony Bravia tv kan bedienen. Ook wil ik macro's kunnen toepassen (Bijvoorbeeld: "TV kijken" --> aanzetten TV, aanzetten receiver, input kiezen receiver).
Er is een nieuw type van All in One, de URC7966. Ik lees wel eens reviews van mensen die zeggen dat zo'n ding goed werkt, maar vaak maar 1 van hetzelfde type apparaat aankan. Als je bijvoorbeeld 2 blu-ray spelers hebt, kan er maar eentje via de remote bediend worden. In mijn geval moet ik de marantz amp en receiver beide los van elkaar kunnen bedienen, geen idee of dat problemen geeft omdat de remote beide als 'amp' apparaat ziet?

Logitech harmony ga ik niet meer aan beginnen, omdat die niet meer gemaakt worden en er straks ook geen support meer voor is.

Iemand ervaring hiermee? Andere goede alternatieven?

CBdicX

#1
Citaat van: jackflash op maart 12, 2024, 09:34:47Heeft iemand ervaring met het merk All in One? Ik wil er eentje die zowel mijn receiver (cinema 40), stereo amp (model 30) als mijn sony Bravia tv kan bedienen. Ook wil ik macro's kunnen toepassen (Bijvoorbeeld: "TV kijken" --> aanzetten TV, aanzetten receiver, input kiezen receiver).
Er is een nieuw type van All in One, de URC7966. Ik lees wel eens reviews van mensen die zeggen dat zo'n ding goed werkt, maar vaak maar 1 van hetzelfde type apparaat aankan. Als je bijvoorbeeld 2 blu-ray spelers hebt, kan er maar eentje via de remote bediend worden. In mijn geval moet ik de marantz amp en receiver beide los van elkaar kunnen bedienen, geen idee of dat problemen geeft omdat de remote beide als 'amp' apparaat ziet?

Logitech harmony ga ik niet meer aan beginnen, omdat die niet meer gemaakt worden en er straks ook geen support meer voor is.

Iemand ervaring hiermee? Andere goede alternatieven?

Ik heb zelf 2 types All in One en die werken beide probleemloos, wat met Logitech nog wel eens verkeerd ging.
All in One moet je wel handmatig programmeren maar werkt simpel met merk/type codes, en kan "leren", en voor mij makkelijk.
Ik bedien de C40 en Sony Oled ermee en niets dan goed.

Als het verkeerd gaat zit het in het punt dat beide apparaten dezefde IR codes gebruiken, daar kan een remote niets aan doen of niets aan veranderen.
Zet je een C50 en C40 neer zou het kunnen dan je overlappende IR codes hebt.
Ik vermoed dat jij met de M30 en C40 geen problemen zult ervaren, je kan voor de zekerheid even met D&M bellen, die zullen wel IR code lijsten hebben.

Ik gebruik zelf de URC 3661 de wat uitgebreidere versie van de URC 7145 van mijn vrouw, werken beide zonder enig probleem.
Wil ik de menu's in van de C40 of Sony, gebruik ik de orginele ab want dat is lastig met zo'n universiele.

Marvin

Ik heb nu een paar dagen die Harmony Hub.
Opzich wel blij mee, het is wel een stuk gebruiksvriendelijker geworden voor m'n vriendin, en ik ben nog niet klaar met finetunen.  Die app voor de telefoon vind ik ook gewoon super!
Maar €200,- is wel erg veel voor wat je krijgt. Vind de oudere modellen ook handiger inregelen, deze wil nogal graag z'n stempel drukken op wat er allemaal aan en uit gaat als je op een opdracht drukt. 
Zal vast handiger werken als je maar 1 scherm te bedienen hebt, begrijp dat ze niet direct aan mij hebben gedacht...

Ben wel benieuwd waar anderen mee werken!

jackflash

Citaat van: CBdicX op maart 14, 2024, 07:55:25Ik heb zelf 2 types All in One en die werken beide probleemloos, wat met Logitech nog wel eens verkeerd ging.
All in One moet je wel handmatig programmeren maar werkt simpel met merk/type codes, en kan "leren", en voor mij makkelijk.
Ik bedien de C40 en Sony Oled ermee en niets dan goed.

Als het verkeerd gaat zit het in het punt dat beide apparaten dezefde IR codes gebruiken, daar kan een remote niets aan doen of niets aan veranderen.
Zet je een C50 en C40 neer zou het kunnen dan je overlappende IR codes hebt.
Ik vermoed dat jij met de M30 en C40 geen problemen zult ervaren, je kan voor de zekerheid even met D&M bellen, die zullen wel IR code lijsten hebben.

Ik gebruik zelf de URC 3661 de wat uitgebreidere versie van de URC 7145 van mijn vrouw, werken beide zonder enig probleem.
Wil ik de menu's in van de C40 of Sony, gebruik ik de orginele ab want dat is lastig met zo'n universiele.

Dank voor de uitleg. Ik ben geïnteresseerd in de nieuwste versie, de URC 7966. Die heeft achtergrondverlichting en setup zou gebruiksvriendelijk kunnen via een app. Ik heb contact gehad met de klantenservice van het merk. Ze geven aan dat beide Marantz devices nog niet bekend zijn in hun database, wat niet wil zeggen dat de unit niet geprogrammeerd kan worden. Maar dat klinkt dan alsof het een ingewikkelder verhaal wordt (?).

CBdicX

Citaat van: jackflash op maart 19, 2024, 18:16:26Dank voor de uitleg. Ik ben geïnteresseerd in de nieuwste versie, de URC 7966. Die heeft achtergrondverlichting en setup zou gebruiksvriendelijk kunnen via een app. Ik heb contact gehad met de klantenservice van het merk. Ze geven aan dat beide Marantz devices nog niet bekend zijn in hun database, wat niet wil zeggen dat de unit niet geprogrammeerd kan worden. Maar dat klinkt dan alsof het een ingewikkelder verhaal wordt (?).

Nee hoor, geen ingewikkelder verhaal, dat leer systeem werkt perfect, heb je echt de codes niet voor nodig.
Ander nadeel is dat met een code database jij geen bepaling hebt onder welke knoppen wat geprogammeerd is, met leren heb je dat wel.

Marvin

#5
Meest irritante van die Harmony in combinatie met de Ziggo Next decoder;
Dat achterlijke ding werkt zelf met RF (radio frequentie) om contact te maken met die Hub, die Hub stuurt IR naar de apparatuur.
Ziggo werkt met RF om de decoder te bedienen, en dit kan de Harmony dus niet.
Daarbij blijft dat kreng erg demanding in wat er uit gaat als er een ander commando wordt gegeven.
Dus blijf inderdaad maar weg van dat Harmony gedoe...!!

dmeerpa

#6
Citaat van: Marvin op maart 20, 2024, 13:03:52Meest irritante van die Harmony in combinatie met de Ziggo Next decoder;
Dat achterlijke ding werkt zelf met RF (radio frequentie) om contact te maken met die Hub, die Hub stuurt IR naar de apparatuur.
Ziggo werkt met RF om de decoder te bedienen, en dit kan de Harmony dus niet.

Rustig...rustig  :-D  :-D
Ik ben afgestapt van het merk All in One naar een Harmony. En Heb nu een Harmony Elite en wil niks anders meer.
Vooral omdat je op de hub extra IR zenders kan hangen, en dus nooit moet zorgen dat je goed richt met de remote, de Harmony Elite praat via WiFi met de Hub, waardoor je zelfs alles kan bedienen uit een andere ruimte, of toestellen in een afgesloten kast (op voorwaarde dat je er zo'n extra IR zender hebt).

Ziggo werkt inderdaad met RF om de decoder te bedienen net zoals de Belgische Telenet TV boxen. Deze toestellen zijn echter dezelfde (Arris DCX960 of DCR-71111 / Humax 2008C-STB-ZG) maar met andere firmware en ze ondersteunen ook gewoon IR.

Via de Windows desktopsoftware voor de Harmony of Mac desktopsoftware voor de Harmony kan je de Ziggo Next toevoegen.

Probeer dus één van deze 3 Arris DCX960 of DCR-71111 / Humax 2008C-STB-ZG om je Ziggo Next te bedienen.
De Humax heeft geen Mini scart de Arris wel.

Citaat van: Marvin op maart 20, 2024, 13:03:52Daarbij blijft dat kreng erg demanding in wat er uit gaat als er een ander commando wordt gegeven.
Dus blijf inderdaad maar weg van dat Harmony gedoe...!!
Geen idee wat je hiermee bedoeld. Ik heb voor alle activiteiten activities aangemaakt.
Zeg ik dat ik CD wil luisteren, zit deze de receiver aan en de CD speler. Kies ik daarna ik wil TV kijken, weet die perfect dat de receiver al aanstaat, en zal dus de CD uitzetten en de decoder en TV aanzetten.

Ga ik nadien internet radio luisteren, zal hij zoals ik het ook wens TV en decoder uitzetten.

Waar je op moet letten bij het aanmaken van scenario's is dat sommige toestellen 3 'power knoppen' hebben ( AAN / UIT / TOGGLE ON-OFF ). Die laatste kan problemen geven wanneer je een toestel al aan of uit zette door niet de harmony te gebruiken scenario's te gebruiken.
Maar hoe dan ook datzelfde heb je voor met eender welke remote die macro's ondersteunt.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

CBdicX

#7
Het is afgelopen met Harmony, en dat  heeft een rede, ondanks dat het ooit een marktleider was met universele afstandsbedieningen......

Heeft volgens mij niet veel nut voor de OP om over Logitech te praten, dat is over.
Van alle merken die in dit gat springen is One for All een uitstekend alternatief.

Marvin

Hartelijk dank voor de helpdesk over de grens, ik ga vanavond eens wat van die apparaten proberen toe te voegen.
Heb nog niet voldoende tijd gehad hem helemaal eigen te maken.

dmeerpa

Citaat van: CBdicX op maart 20, 2024, 19:29:13Het is afgelopen met Harmony, en dat  heeft een rede, ondanks dat het ooit een marktleider was met universele afstandsbedieningen......

Heeft volgens mij niet veel nut voor de OP om over Logitech te praten, dat is over.
Van alle merken die in dit gat springen is One for All een uitstekend alternatief.

Mijn reactie was vooral voor Marvin bedoeld. Nog iets dat ik frequent gebruik is de integratie met Google Assistent.  Vooral als ik 's avonds tv wil kijken enndoor de woonkamer loop om vlug iets te halen uit de keuken vraag ik google om het kijk tv scenario te starten.

Één heel goed alternatief voor de elite is de SofaBaton X1. Komt ook met smartphone app, hub en 2 extra IR zenders waardoor jebdus ook niet met de remote moet gaan richten om zeker te zijn dat je met een macro al toestellen bereikt.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

CBdicX

Ik vraag altijd mijn vrouw als er iets veranderd moet worden L :-D L

Ander alternatief is, met welke remote dan ook, de Marmitec Invisible Control 2, een lekkere goedkope IR extender, en werkt uitstekend, maar Marmitec heeft er meer.
En als aditionele tip gebruik ik daar van die IR Pucks bij, dus niet die plak dingen van Marmitec die ook prima werken, IR pucks werken in iets van 270 graden, vlak bij het apparaat leggen en is altijd raak.

https://marmitek.com/collections/infrarood-verlenger