Help: Sneeuw op TV-beeld (en niet door de winter)

Gestart door CharlieG, januari 07, 2010, 12:20:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CharlieG

Hi all,

Ik heb sinds kort een nieuwe tv (Samsung LE40b7000) die ik via Hdmi aangesloten heb aan mijn AV Receiver (SR6004) en daarnaast ook nog aan de kabel (analoge tv).

De Receiver is verder aangesloten via Hdmi aan een externe harde Multi media schijf (Iomega screenplay pro hd) en een BD/DVD-speler (BD7004).

Ik heb het volgende probleem  HLP:

Bij het bekijken van een DVD komt er na +/- 30 min sneeuw op het scherm van de tv.
Deze sneeuw is niet constant (duurt maar een fractie van een seconde), maar is wel wederkerend. Dus om bijvoorbeeld de 10 sec is er een halve seconde sneeuw.

De oorzaak valt, volgens mij, te zoeken in één van de volgende punten:
0)   Beschadigde DVD
1)   Receiver
2)   Bekabeling tussen receiver en tv
3)   TV
4)   Bekabeling tussen BD speler en receiver
5)   BD speler

Het probleem stelt zich voor bij verschillende DVD's, ik ga er dus vanuit dat de oorzaak van het probleem niet bij de DVD-schijf ligt. (0)

Bij het afspelen van een film via de externe harde schijf stelt het probleem zich niet voor. Ik besluit dus dat de Receiver naar behoren werkt en dat er geen probleem is met de Hdmi kabel tussen de TV en de receiver. Bij het afspelen van de TV via kabel stelt het probleem zich ook niet. (1, 2 & 3).

Ik ben dus geneigd te besluiten dat het probleem zich stelt bij de BD speler of de bekabeling tussen de speler en de receiver.  hello

Gisteren heb ik het volgende geprobeerd: Eerst heb ik een DVD laten afspelen gedurende +/- 30 min tot dat er sneeuw op het scherm kwam te staan. Ik heb dan de exacte tijd neergeschreven van een scène waarbij er sneeuw op het scherm te voorschijn kwam [35:21]. Vervolgens heb ik de DVD teruggespoeld en dezelfde scène verschillende keren opnieuw laten afspelen. De sneeuw kwam telkens op het zelfde tijdstip terug [35:21].

Vervolgens heb ik de film op pauze gezet en de TV een 10-tal minuten uit gezet. Ik heb de scène vervolgens een paar keer opnieuw laten afspelen. Deze keer was er geen sneeuw.

Daarna heb ik de DVD opnieuw laten afspelen vanaf het begin. Deze keer was er geen sneeuw.

frusty ... en toen verstond ik er niets meer van  :eerie:

Enig idee wat de oorzaak van die sneeuw nu is (buiten het feit dat we in volle winter zijn ;) )?
Hoe kan ik uitsluitsel krijgen over de verschillende mogelijke oorzaken?  HLP

Ik geef eerlijk toe ik heb het Internet nog niet afgezocht.  redface Ik denk dat ik best eerst uitdokter waar het probleem juist ligt anders ben ik in 2020 nog bezig...

Alvast bedankt voor jullie inbreng !!

CharlieG

Stadium III

Pff het sneeuw gebeuren kan komen door de Pal en NTSC instellingen op de dvd speler eventueel ?!

Als de dvd speler met HDMI en de media center met HDMI zitten aangesloten en zo naar de tv gaan zou dat goed moeten werken je kan kabels verwisselen

Dus Ga ff alle instellingen naar van de dvd speler en de reciever kwa beeld
Zet deze even neer hier op het forum zodat wij weten hoe en wat

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

CharlieG

#2
Citaat van: Stadium III op januari 07, 2010, 13:59:57
Als de dvd speler met HDMI en de media center met HDMI zitten aangesloten en zo naar de tv gaan zou dat goed moeten werken je kan kabels verwisselen

Dus Ga ff alle instellingen naar van de dvd speler en de reciever kwa beeld
Zet deze even neer hier op het forum zodat wij weten hoe en wat


Euh... Ik versta echt weinig van wat je hierboven schrijft. :roll:
Welke kabels kan ik eens verwissellen?

De beeld instellingen receiver:
-   OSD Information: Enable
-   HDMI Output: Output 1
-   HDMI Output Resolution: Auto
-   Component output: Main zone
-   Component I/P Convert: Disable

De beeld instellingen van de BD speler: Hoe vind ik deze?  :?
Het enige dat ik gevonden heb is dat ik met de HDMI resolution "knop" ik kan afwisselen tussen:
-   Source D
-   576i
-   576p
-   720p
-   1080i
-   1080p
-   1080p24
En ondertussen ben ik eigenlijk vergeten wat de oorspronkelijke instelling was. frusty  Ik heb hem nu op 1080p gezet. Is dat goed of niet?  HLP Ik versta eigenlijk niet veel van die resoluties...

Hopelijk kunt u mij met dit hierboven verderhelpen. Alvast bedankt voor uw reactie! hello

CharlieG


Stadium III

Ik zou de speler op Source D zetten

Verder de reciever zou ik niks veranderen

Zoals ik dit zie is het ok !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

dmeerpa

Ik heb exact hetzelfde probleem gehad tot 2 maal toe. Phenomeen was dat ik soms dagen geen last had, en dan soms meerdere keren per film of op de PS3. Ruis was soms heel kort, soms lang.

Oorzaak was tot 2 keer toe mijn Audioquest HDMI kabel.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

CharlieG

Citaat van: dmeerpa op januari 10, 2010, 00:32:21
Oorzaak was tot 2 keer toe mijn Audioquest HDMI kabel.

Bedankt voor de info!!
Wat heb je dan gedaan? Gewoon de kabel veranderd? Dure grap...  :|

CharlieG

dmeerpa

Citaat van: CharlieG op januari 10, 2010, 11:26:22
Bedankt voor de info!!
Wat heb je dan gedaan? Gewoon de kabel veranderd? Dure grap...  :|

CharlieG

Ja de eerste keer heb ik hem omgeruild voor een duurder maar korter model bij SMIDTS in Arnhem, waar ik hem had gekocht. Het is dan een tijdje beter geweest. Ik heb hem dan gratis kunnen ruilen bij mijn huidige audiozaak. Deze had het gemeld aan de vertegenwoordiger van Audioquest en die had prompt een andere bezorgt aan de audiozaak, nooit geen kasticket of ouderdom van de kabel gevraagd, enkel het type.

Dus uiteindelijk niks moeten betalen.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25