Ervaringen met Audyssey EQ/XT32 en Audyssey App

Gestart door dmeerpa, juni 11, 2009, 20:22:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pameijer

Ik overweeg om mijn UD7006 met een analoge 5.1 interlink op de SR7005 aan te sluiten. De UD heeft een betere DAC neem ik aan en omdat ik zonder HDMI werk kan ik nu ook geen gebruik maken van de HD-geluidsformaten. Nu heb ik dus een coaxkabeltje tussen de 2. Kun je eigenlijk nog gebruik maken van Audyssey als je de boel analoog aansluit?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Perfect_audio

Citaat van: pameijer op januari 13, 2014, 09:10:43
Ik overweeg om mijn UD7006 met een analoge 5.1 interlink op de SR7005 aan te sluiten. De UD heeft een betere DAC neem ik aan en omdat ik zonder HDMI werk kan ik nu ook geen gebruik maken van de HD-geluidsformaten. Nu heb ik dus een coaxkabeltje tussen de 2. Kun je eigenlijk nog gebruik maken van Audyssey als je de boel analoog aansluit?

Ja, Audyssey werkt ook zo.

Maar wat ik mij afvraag, waar is de aanname (DAC UD + 6 analoge interlinks = beter dan DAC SR + coax) op gebaseerd?

ron

Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

pameijer

Citaat van: Perfect_audio op januari 13, 2014, 11:04:02
Ja, Audyssey werkt ook zo.

Maar wat ik mij afvraag, waar is de aanname (DAC UD + 6 analoge interlinks = beter dan DAC SR + coax) op gebaseerd?

ron
Ik heb een 5.0 setup, dus max. 5 analoge interlinks. Ik meende ergens gelezen te hebben dat de DAC van de UD7006 beter was dan de SR7005. De UD heeft een 32-bit Texas Instruments PCM1795 en de SR7005 een 24-bit AKM AK4358 DAC.

UD7006 met PCM1795:
Features
32-Bit Resolution
Analog Performance:
Dynamic Range: 123 dB
THD+N: 0.0005%
Differential Current Output: 3.9 mAPP
8× Oversampling Digital Filter:
Stop Band Attenuation: -98 dB
Passband Ripple: ±0.0002 dB
Sampling Frequency: 10 kHz to 200 kHz
System Clock: 128, 192, 256, 384, 512, or 768 fS With Autodetect
Accepts 16-, 24-, and 32-Bit Audio Data
PCM Data Formats: Standard, I2S, and Left-Justified
DSD Format Interface Available
Interface Available for Optional External Digital Filter or DSP
TDMCA or Serial Port (SPI/I2C)
User-Programmable Mode Controls:
Digital Attenuation: 0 dB to -120 dB, 0.5-dB/Step
Digital De-Emphasis
Digital Filter Roll-Off: Sharp or Slow
Soft Mute
Zero Flag for Each Output
Compatible With PCM1792A and PCM1796 (Pins and Mode Controls)
Dual Supply Operation:
5-V Analog, 3.3-V Digital
5-V Tolerant Digital Inputs
Small SSOP-28 Package

SR7005 met AK4358:
• Sampling Rate Ranging from 8kHz to 192kHz
• 24Bit 8 times Digital Filter with Slow roll-off option
• THD+N: -94dB
• DR, S/N: 112dB
• High Tolerance to Clock Jitter
• Low Distortion Differential Output
• DSD Data input available
• Digital De-emphasis for 32, 44.1 & 48kHz sampling
• Zero Detect function
• Channel Independent Digital Attenuator with soft-transition (3 Speed mode)
• Soft Mute
• 3-wire Serial and I2C Bus µP I/F for mode setting
• I/F format: MSB justified, LSB justified (16bit, 20bit, 24bit), I2S, TDM or DSD
vMaster clock: 256fs, 384fs, 512fs or 768fs (PCM Normal Speed Mode)
128fs, 192fs, 256fs or 384fs (PCM Double Speed Mode)
128fs or 192fs (PCM Quad Speed Mode)
512fs or 768fs (DSD Mode)
• Power Supply: 4.75 to 5.25V
• 48pin LQFP Package



Duidelijk toch....  HLP HLP HLP
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Perfect_audio

Citaat van: pameijer op januari 13, 2014, 13:49:16
Ik heb een 5.0 setup, dus max. 5 analoge interlinks. Ik meende ergens gelezen te hebben dat de DAC van de UD7006 beter was dan de SR7005. De UD heeft een 32-bit Texas Instruments PCM1795 en de SR7005 een 24-bit AKM AK4358 DAC.
knip ----knip----knip
Duidelijk toch....  HLP HLP HLP

Ja, inderdaad. Ik had niet gedacht dat Marantz zoiets nog gebruikte, zelfs niet voor de 7005. Er moet kennelijk bespaard worden waar mogelijk......
Wat natuurlijk wel beschouwd moet worden, is de verwerking en de systemen rond de chip. Je kunt wel een zware motor plaatsen, maar daarmee rijdt de auto niet noodzakelijkerwijs beter.

In ieder geval kun je gewoon 5 interlinks aansluiten en (het verschil) testen, dat kost de wereld niet.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

RHK

#304
Ben ik weer even. Ben nog maar 3 maanden aktief op dit forum, prachtig wat een ervaring en zienswijze hier. Heb zelf al een paar x gereageerd op het Audyssey systeem. Was er toch wat sceptisch over. Intensief de meet-omstandigheden zo ideaal mogelijk gemaakt, alles absoluut stil. de SR6008 zijn meetwerk  laten doen en gewoon geaccepteerd wat de resultaten waren. Ik moet gewoon zeggen, dat krijg ik handmatig met mijn 55 jarige oren nooit zo mooi.  Zoals de Engelsen zullen zeggen; stunning.  Wordt je dan meegezogen in de Marantz audiomagie? Ja dus. Raak je dan verslaafd aan meer? Ja ook. Ben sinds 3 maanden in het bezit van Marantz, geweldig. Had liever destijds (3 maanden terug)  de 7008 gekocht, maar destijds was het prijsverschil te groot, nu is ie maar liefst 625 Euro goedkoper, niet normaal. Niets dan lof over mijn 6008, maar had ik het geweten, had ik 3 maanden gewacht. Ik wil maar even zeggen, gaan met die Audyssey, het is echt onwijs, je bereikt een spectaculaire audio film omgeving. Ik ben om!  hello HB HB notworthy
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Audiotic

Wie heeft er ervaring met Audyssey Pro? Toen ik mijn SV8801 ophaalde kreeg ik het aanbod dat te laten installeren en inregelen. Thuis.
Niet gratis (licentie kost al 150€ kennelijk). Claim is dat dat nog een enorme verbetering is. Is dat het geld waard? (totaal is 500 ongeveer geloof ik, geen kattepis......)
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Perfect_audio

Citaat van: Audiotic op januari 16, 2014, 19:12:47
Wie heeft er ervaring met Audyssey Pro? Toen ik mijn SV8801 ophaalde kreeg ik het aanbod dat te laten installeren en inregelen. Thuis.
Niet gratis (licentie kost al 150€ kennelijk). Claim is dat dat nog een enorme verbetering is. Is dat het geld waard? (totaal is 500 ongeveer geloof ik, geen kattepis......)

Kijk eens hier. Voorbeelden van Pro-installaties, ook AV8801.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Audiotic

OK! Dus de investering waard. Wat soort bedrag zou ik op moeten rekenen? Ongeveer?
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

hvanapeldoorn

FF een vraag, ik zit te twijfelen of ik mogelijk ook een pro meeting laat uitvoeren.

Maar mijn audio gaat nog in meubel en mogelijk komt er ook nog andere bank in huis...zeg maar dealtje dat ik moest maken... met de baas in huis redface redface.

Is het verstandig om te wachten tot het allemaal ingeregeld is?

En bij bank kan dat hier wel ff duren....zeg de tijd maal zoveel als je buiten op je wederhelft staat te wachten voordat je naar een feestje gaat...

Dan weet ik namelijk wat me te doen staat :roll: :roll:

Perfect_audio

Citaat van: Audiotic op januari 16, 2014, 22:25:47
OK! Dus de investering waard. Wat soort bedrag zou ik op moeten rekenen? Ongeveer?

Nou heb ik zo'n leuke website met volop informatie.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Perfect_audio

Citaat van: hvanapeldoorn op januari 16, 2014, 22:30:50
FF een vraag, ik zit te twijfelen of ik mogelijk ook een pro meeting laat uitvoeren.

Maar mijn audio gaat nog in meubel en mogelijk komt er ook nog andere bank in huis...zeg maar dealtje dat ik moest maken... met de baas in huis redface redface.

Is het verstandig om te wachten tot het allemaal ingeregeld is?

En bij bank kan dat hier wel ff duren....zeg de tijd maal zoveel als je buiten op je wederhelft staat te wachten voordat je naar een feestje gaat...

Dan weet ik namelijk wat me te doen staat :roll: :roll:

Dat hangt er maar vanaf hoe een en ander staat en 'anders' wordt. Het meubel komt waarschijnlijk tussen de frontluidsprekers dus dat is niet zo'n ramp. Als de nieuwe bank op de oude lijkt (grootte en bekleding) dan zou ik mij daar ook geen zorgen over maken. Maar zo op afstand kan ik het niet beoordelen.
Overigens is een latere hermeting mogelijk tegen een zeer vriendelijke (kost)prijs.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

hvanapeldoorn

Hi Ron, dank voor de info. De grote van en stof zal waarschijnlijk wel veranderen......maar dat is net zo veranderlijk als het weer :angel:..

Ik ga er ff over nadenken (en ook ff sparen).

jeffkef

EN waar laat je dat dan precies doen ?(welk bedrijf)
'HT' marantz sr 7009 ,quadral platinum,klipsch r115 , mede8er oehlbach. 'stereo'advance acoustic x pre amp en xa160 eind , Vincent LS speakers, Jibb speaker kabel, van den hull interlinks,labb net snoer, pro-ject 1.3 platenspeler, cambridge cd,tuner.dvd

hvanapeldoorn

Bij Ron,h Jeff zie de links in zijn post hierboven. 

blackmolley

Beste audio/Marantz freaks,
Net geregistreerd hier maar al een tijdje stiekum meegelezen :-)
Ik ben van plan de 7008 aan te schaffen (kom van een Denon AVR 1909 dus een flinke stap vooruit), onder andere vanwege Audyssey XT32. Nu recentelijk ook het verhaal over Audyssey Pro gelezen en hier erg in geinteresseerd. Maar misschien een heel stomme vraag ... Audyssey is - behalve de microfoon (die bij Pro anders is) - toch gewoon een software matig iets ? Als een AVR dan de mogelijkheid van Audyssey XT32 heeft dan kan je toch niet zomaar met Audyssey Pro gaan uitlezen ? Ik bedoel er wordt toch geen update in de 7008 uitgevoerd..
Sorry als het een beetje 'blonde' vragen zijn maar ik begrijp er niets van.
Want als het dan zo simpel is dan kan een 6008 toch ook met Audyssey XT32 worden voorzien ?
Alvast bedankt voor de reacties.
gr Rene

Panasonic GZ1000 Oled/Marantz SR7008/Marantz UD7007/Dune HD max/B&W DB4S sub/HECO Celan GT902 + GT 202 (B&W FS700 stands)/Mirage Center OS3-CC/AQ Rocket 44/AQ Irish Red /AQ Vodka+Carbon HDMI