Probleem Directioneel Sub C40 (opgelost), en vergelijk C40 / C70

Gestart door CBdicX, juli 21, 2023, 14:45:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

#60
Citaat van: RHK op augustus 22, 2023, 20:47:55Dus de subs weer in the house  :-D

Eh, nee, wel zijn meer speakers in de opbouw, het blijft (voorlopig) zonder subs.
Ik stop mijzelf in de maling te nemen met minder dan 5 speakers  :-D 🎶

Na mijn experiment met de Hava speakers ga ik toch voor "kwaliteit" voor de surround en hoogte kanalen in de vorm van Kef T101.
Zo heb ik al de speakers in de zelfde Kef klankkleur, en ze zijn gewoon fraai om de te zien.
Voor de 4 hoogte kanalen gebruik ik Kef T101C, dus de center uitvoering die horizontaal zo dicht mogelijk tegen het plafond gaat, waarschijnlijk gewoon recht op de muur, dus niet onder een hoek naar beneden.
Surround hangt links en rechts voor (zeg maar Front Wide) en surround back of rear hangt ter hoogte van de schouders links en rechts naast mij.
Ik stoor mij aan geluiden die achter mij plaatsvinden  :no:

De Kef T101 wordt regelmatig te koop aangeboden via Marktplaats, echter is de T serie al vanaf 2011 op de markt en de kans dat je een set koopt van ruim 10 jaar oud is redelijk groot, de verkoper zal zeggen dat ze 2 jaar in gebruik zijn ;-)
Dus maar weer nieuw gekocht.......

De extra versterker die nodig is, is de Yamaha A-S201, maar die staat op de Front speakers, de C40 doet alle andere kanalen.
Een heerlijke "geen flauwekul" versterker met 2x 100 watt op 8 ohm, die dan aan de Front pre-out C40 hangt dus alleen de Kef R5 doet.