Advies, 4 of 8 ohm.

Gestart door sonsan, februari 27, 2023, 14:45:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RHK

Citaat van: dmeerpa op oktober 10, 2023, 17:11:02Hoe graag je het ook zou willen, verander de standaard "8 ohm min" impedantie-instelling van GEEN enkele AV-receiver.  Het enige wat je hiermee doet, is je luidsprekers uithongeren zodat Marantz een 4 ohm certificering kon krijgen (bij een lager vermogen) zonder dat de receiver te warm werd tijdens hun vermogenstests. www.audioholics.com hebben deze 'functie' getest op zowat elke receiver die ze in het verleden aanbood en de resultaten waren altijd hetzelfde: de lage impedantie-instelling berooft je luidsprekers van vermogen.

Ik vermoed dat voor een stereo versterker het verhaal dezelfde is.

Hallo Meerpa, sowieso leuk dat je weer wat je van laat horen. Ik heb je al een tijd niet meer gehoord of gelezen hier.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

dmeerpa

Citaat van: RHK op oktober 10, 2023, 19:07:38Hallo Meerpa, sowieso leuk dat je weer wat je van laat horen. Ik heb je al een tijd niet meer gehoord of gelezen hier.

Financieel de voorbije jaren andere verplichtingen (oa koopwoning), en hier rondhangen = upgrade virus :)
Dat ik hier ben is omdat ik financieel alles op orde heb en de carrière ook geheel de goede weg opgaat, en dus zijn er nieuwe plannen om de SR7008 te vervangen door ofwel een SR8015, Cinema 30 (als die er komt) of de Denon AVC-A1H.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

RHK

Kijk, positief nieuws en mooie audioplannen. Altijd goed.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Marvin

Ja je moet jezelf in bescherming nemen als je hier online bent, goed bezig!

CBdicX

Citaat van: marvin op oktober 11, 2023, 10:35:34Ja je moet jezelf in bescherming nemen als je hier online bent, goed bezig!

Daarom reageer ik niet meer, heeft mij sowieso een SVS PC2000 pro gekost.....😁