Voorversterker

Gestart door Wintertje, oktober 27, 2013, 14:52:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wintertje

Ik weet dat dit hieronder niet Marantz gerelateerd is, vandaar dat ik in deze sectie post...

Mijn huidige voorversterker (Pro-Ject) is een klein doosje met te weinig ingangen en een gammele volume knop. Deze voorversterker wil ik graag upgraden.

Ik heb een mooie Rotel RC 972 gezien. Zou deze matchen met mijn Quad 303? Luisteren is weten, maar dit gaat een beetje moeilijk.

Iemand?



HAL9000



3 dual OPamps  en  wat  elko's  en dat is  de  voorversterker. 
Denk niet dat  die bijzonder  mooi  klinkt.  Denk aan de bouw  te  zien vrij  neutraal.

Er  zijn  hele mooie  buizen  voorversterkers  in omloop.   Chinese  makelij.  Kan je upgraden door  betere  buizen te gebruiken betere  elko's   dat soort dingen. 


Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Wintertje

'k heb de Rotel inmiddels staan. Speelt prima en klinkt ook ok. Niet bijzonder ofzo.
Enige rare is dat ik de volumeknop maar een klein beetje open kan draaien, anders overstuur ik de Quad.

Ik heb gelezen, dat de 303 hierop aan te passen is, omdat 30 jaar geleden de aangeboden signalen veel zachter waren.

Weet iemand hier iets van?

Jon jij misschien?


Wintertje

Bedankt voor de link!
Momenteel ben ik bezig met iemand die mijn eindversterker intern aan kan passen.

HAL9000

Abbe  de  groot  in  dordrecht  die  doet heel veel  quad.  Die  heeft ook  alle  driver  printen  nieuw  gemaakt. 

http://vintageaudiorepair.nl/

BEL hem na  1700  of  mail hem  even.   Zeg  anders  dat  ik je heb  gestuurd. 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Wintertje

Bedankt voor de tip Jon.