welke DAC is beter die van de Marantz SR8002 of die van een losse Bluray speler?

Gestart door dmeerpa, december 28, 2008, 13:57:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dmeerpa

Citaat van: Stadium III op december 31, 2008, 12:57:20
iig mooi dat je zeer tevreden bent !

Heb je de nieuwste hulk gezien of de wat oudere versie ?

Ik heb hier ook met de sharp dat ie automatisch de tv herkend!

Verder hier ook zeer tevreden met een standalone speler!

Het was de nieuwste.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

WimPeu

Er schijnen 2 versies van deze speler te zijn meen ik. Ook eentje met een verkoperd chassis ed. toch? Of zit ik er nu naast. Kan het nl. niet zo 1 2 3 op het net terug vinden.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

dmeerpa

Er is inderdaad een Elite BDP-05FD die zo'n 140€ meer kost. Maar deze vind ik in de Benelux niet terug. Als ik me niet vergis wordt hij of wel niet verkocht bij ons of worct hij bij ons verkocht als de BDP-LX71.

Ik denk niet dat hij een ander chassis heeft, ze weggen nagenoeg evenveel. Wel heeft de Elite vergulde contacten, en een met touch toetsen voorzien aluminium frontpaneel ipv drukknopen op een plastieken frontpaneel.
Ook is de DAC voor audio van een beter niveau.
Je kan dus besluiten dat er enkel een miniem verschil is bij gebruik van de analoge uitgangen tussen beide spelers.

Ik gebruik uitsluitend de HDMI dus had ik daar geen nood aan.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25