welke DAC is beter die van de Marantz SR8002 of die van een losse Bluray speler?

Gestart door dmeerpa, december 28, 2008, 13:57:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paul

Citaat van: dmeerpa op december 29, 2008, 19:35:20
dank je. Ik ben deze namiddag op zoek gegaan naar een bd55, maar nergens een kunnen vinden. Meer zelfs, de bd55 wordt niet meee gemaakt. En is hierdoor niet meer leverbaar. Ik zoek me nu dood achter een winkel die er nog een heefy.
Paul, heb een adresje voor je. :wink:
Het is voor jouw niet in de buurt.  :no:

http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=361070

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Jantje

Citaat van: WimPeu op december 29, 2008, 19:44:14
Waarom heb je toch voor de 55 gekozen??? Ben wel benieuwd.

(Tip: THX-UltraII heeft de 30 (met interne decoders) voor een meer dan schappelijke prijs in de aanbieding
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=82129.0)
De 30 heeft alleen een TrueHD decoder aan boord, en geen DTS-HD decoders. Overigens zou het qua geluid niets uit mogen maken omdat het toch bitstream uit wordt gestuurd en de decoders van de SR8002 gebruikt zullen worden.

Wist overigens niet dat de BD55 niet meer leverbaar is, de winkel waar ik werk heeft onlangs nog een stelletje binnen gekregen, het zij overigens mondjes maat.

Mits je de Panasonic overwogen hebt dan heb je voor vrijwel hetzelfde geld ook een Sony BD-P350 of 550, in mijn ogen ook zeer goede spelers. Overigens vreemd, maar toen ik afgelopen weekend een BD-P350 verruilde voor een Pioneer BD51 vond, alhoewel er alleen maar van de optische uitgang gebruik werd gemaakt de Pioneer toch een stukje beter klinken, spraak vanuit de center was duidelijker, en de bas klonk al met al wat strakker. Verschil in beeld heb ik niet kunnen beoordelen omdat er gebruik werd gemaakt van een relatief slecht afgestelde Sony beamer in een té verlichte ruimte.
Marantz PM17
Marantz CD17MKII
Focal JMLab 714V
Oehlbach NF214, Supra Ply 3.4/S

Voor surround:
Denon AVR-3802, via pre-outs op PM17 en PM66SE-KI.

pg

ben van de week nog even bij corret geweest.
die pana's kwamen pas volgende maand meer kon t ie niet vertellen.
en t is geen fijne zaak meer vind ik dan weer.

dmeerpa

De laatste winkel die ik deed heeft er ook een aantal in bestelling. Toen ik hem vertelde dat ik geruchten (van een andere winkel) had opgevangen dat ze niet meer geleverd zouden worden, is hij op het internet naar een site gegaan (vermoed van de leverancier). En moest mij toegeven dat de BD55 er niet meer opstaat. Hij dan wat kwaad op zijn leverancier om hem niet in te lichten. Het was al te laat om nog iemand te bellen, maar beloofde mij dat morgen te doen. Hij had nog een demo toestel, toen ik daarna informeerde was die plots gereserveerd, eerder dacht hij dat hij er nog één op stock had (waarom dan je demo reserveren). Nu ja ik heb misschien een winkel in Gent en Brussel die er misschien één zouden hebben. En anders de BD35 of een Sony550. De Pioneer BD41 is direct 499€ en vind er weinig reviews van ten opzichte van de pana en sony. Ik heb wel al gelezen dat de sony inderdaad in het laag tekort schiet (zo ook de PS3). Van de Pana BD35 las ik dat het geluid soms dunnekes zou durven klinken.

Waarom ik de BD55 verkies boven de BD35. Wel ik wil vooral vooruit op gebied van HD audio. En de BD55 heeft betere audio componenten dan de BD35. En dan blijft het de vraag indien ik opteer om de Marantz te laten decoderen of er wel verschil gaat zijn. Wanneer ik de spelere het laat doen omdat deze misschien beter is, zal ik met de BD35 geen DTS MA HD kunnen gebruiken en het mij dus beklagen. Ik dacht dat de Pioneer dit ook niet kon.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Jantje

Citaat van: dmeerpa op december 29, 2008, 23:51:44
De laatste winkel die ik deed heeft er ook een aantal in bestelling. Toen ik hem vertelde dat ik geruchten (van een andere winkel) had opgevangen dat ze niet meer geleverd zouden worden, is hij op het internet naar een site gegaan (vermoed van de leverancier). En moest mij toegeven dat de BD55 er niet meer opstaat. Hij dan wat kwaad op zijn leverancier om hem niet in te lichten. Het was al te laat om nog iemand te bellen, maar beloofde mij dat morgen te doen. Hij had nog een demo toestel, toen ik daarna informeerde was die plots gereserveerd, eerder dacht hij dat hij er nog één op stock had (waarom dan je demo reserveren). Nu ja ik heb misschien een winkel in Gent en Brussel die er misschien één zouden hebben. En anders de BD35 of een Sony550. De Pioneer BD41 is direct 499€ en vind er weinig reviews van ten opzichte van de pana en sony. Ik heb wel al gelezen dat de sony inderdaad in het laag tekort schiet (zo ook de PS3). Van de Pana BD35 las ik dat het geluid soms dunnekes zou durven klinken.

Waarom ik de BD55 verkies boven de BD35. Wel ik wil vooral vooruit op gebied van HD audio. En de BD55 heeft betere audio componenten dan de BD35. En dan blijft het de vraag indien ik opteer om de Marantz te laten decoderen of er wel verschil gaat zijn. Wanneer ik de spelere het laat doen omdat deze misschien beter is, zal ik met de BD35 geen DTS MA HD kunnen gebruiken en het mij dus beklagen. Ik dacht dat de Pioneer dit ook niet kon.

De Pioneer kan het inderdaad ook niet, maar als ik de vertegenwoordiger mag geloven wordt dit binnenkort via een firmware upgrade wel mogelijk. Ik denk overigens dat wanneer je gebruik maakt van de DAC's van je 8002 dat je dan even goed af bent. Ik weet het echter niet zeker, om het zeker te weten zou je denk ik het thuis moeten proberen.

De opbouw van de BD55 schijnt intern beter te zijn waardoor deze zou moeten klinken dan de BD35, als ik de recenties mag geloven en de fabrikant mag geloven. Ik heb ze beide echter nog nooit aan een test onderworpen, dus mijn bevindingen kan ik je niet meedelen. Mocht ik morgen een half uurtje over hebben dan zou ik ze uit kunnen proberen.

Overigens zou ik je sowieso aanraden om een blu-ray speler thuis te testen ten op zichte van je PS3, ik ben zeer benieuwd wat je bevindingen zijn. Mocht je specifieke vragen hebben, in de winkel waar ik werk staat zo ongeveer elke blu-ray speler die op de markt is, van goedkope LG BD300 tot Pioneer LX-08.

Hier is een recensie van de Pioneer:http://whathifi.com/Review/Pioneer-BDP-51FD/
Marantz PM17
Marantz CD17MKII
Focal JMLab 714V
Oehlbach NF214, Supra Ply 3.4/S

Voor surround:
Denon AVR-3802, via pre-outs op PM17 en PM66SE-KI.

dmeerpa

De PIONEER BDP-51FD spreekt me meer en meer aan. Lees veel positiefs over het geluid, en het beeld. Zou de enige speler zijn die source direct voor beeld ondersteunt. En ik vermoed dat deze speler ook meer uit zijn broerke de Pioneer PDP-6080 zal halen.
Lees heir en daar wel dat deze speler heel traag is, elders lees ik dan dat dit met de recentere firmwares stukken beter is. En de Pioneer kan ik hier in Brugge direct al in 2 winkels ophalen voor 499€.

Maar geen BD-Live 2.0, maar heb ik dit nodig ? En ik kan voor BD-Live 2.0 ook nog terugvallen op de PS3.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Stadium III

ik heb nog 1.0 en weet je wat het werkt kan de films kijken geluid is goed show wht fuck the rest
van de extra's
Ik mis het iig niet,kan hem via usb update'n en klaar ben ik

Dat je voor de pio gaat kan zeer mooi zijn met je plasma,makkelijk met 1 remote en disign is ook hetzelfde
ook wel punt dat ik nu sharp heb !

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Jantje

Citaat van: dmeerpa op december 30, 2008, 10:17:14
De PIONEER BDP-51FD spreekt me meer en meer aan. Lees veel positiefs over het geluid, en het beeld. Zou de enige speler zijn die source direct voor beeld ondersteunt. En ik vermoed dat deze speler ook meer uit zijn broerke de Pioneer PDP-6080 zal halen.
Lees heir en daar wel dat deze speler heel traag is, elders lees ik dan dat dit met de recentere firmwares stukken beter is. En de Pioneer kan ik hier in Brugge direct al in 2 winkels ophalen voor 499€.

Maar geen BD-Live 2.0, maar heb ik dit nodig ? En ik kan voor BD-Live 2.0 ook nog terugvallen op de PS3.

In je PM vroeg je er al naar en ja, de Pioneer is inderdaad standaard uit de doos niet de snelste, zeker niet vergeleken met een Sony 350/550 of Panasonic 35/55. De firmware zou het beter moeten maken, althans het proces iets moeten versnellen, maar dit heb ik nog niet getest.

Een klant had overigens een probleem met zijn BDP-51 dat een bepaalde nieuwe Blu-Ray (Lionel Richie, his greatest hits and more) niet afgespeeld werd, maar om dit te verhelpen zal ik de firmware voor hem updaten. Dan zal ik dit tevens doen op mijn winkelmodel om te zien of de laadtijden daadwerkelijk verbeteren.
Marantz PM17
Marantz CD17MKII
Focal JMLab 714V
Oehlbach NF214, Supra Ply 3.4/S

Voor surround:
Denon AVR-3802, via pre-outs op PM17 en PM66SE-KI.

dmeerpa

Kogel is door de Kerk, de Pioneer staat hier. Staat nu de versie 1.17 op, maar ga nu de versie 1.21 erop plaatsen. Eerste vlugge indruk, het beeld is net iest scherper dan de PS3. Geluid is moeilijk, heb geen enkele bluray met HD audio in huis, zijn allemaal PCM 5.1.
Ook reeds een DVD (Nirvane Unplugged) en deze klinkt zeker beter dan de PS3.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Stadium III

gefeliciteerd met de aankoop!

Kwa audio zul je zekers stappen vooruit gaan

Ow jah je mag best een blu ray komen lenen hier  :-P
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

dmeerpa

deze avond wordt de Hulk gebruikt om deze speler te testen. Daarnet al stiekem ff gepiept, en moet zeggen dat het beeld stukken beter is.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Jantje

Verassend en heel erg leuk dat je toch voor de Pioneer bent gegaan.  :-)

Ik heb vandaag het apparaat wat we als demo gebruik in de winkel als demo geupgrade met firmware 1.21 en mijn bevindingen zijn zeer positief, laadtijden zijn iets sneller en navigeren door de menu's gaat ook een stukje vloeiender. Kortom: zeer de moeite van het branden van een cd-r waard!
Marantz PM17
Marantz CD17MKII
Focal JMLab 714V
Oehlbach NF214, Supra Ply 3.4/S

Voor surround:
Denon AVR-3802, via pre-outs op PM17 en PM66SE-KI.

WimPeu

Gefiliciteerd met je mooie aankoop. pompom
Ik ben wel benieuwd naar je bevindingen. Na de wintersport vakantie volgende maand, wil ik zelf ook een stand-alone BL speler gaan kopen en deze Pio staat ook hoog op mijn lijstje.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

dmeerpa

Ja de Pioneer was 50€ meer dan de Panasonic, en die laatste is momenteel heel moeijlijk te vinden. Volgens diverse verkopers zelfs niet meer te bestellen (misschien tijdelijk om geen te grootte achterstanden op te lopen).

Anderzijds las ik dat de Pioneer een van de enige is die zo'n uitgebreide mogelijkheden heeft ivm de video instellingen.
En gezien ik een Pioneer plasma heb zullen die 2 het beste uit elkaar halen.

Nu gisterenavond gekeken naar de Hulk. Voor het eerst stond er op de display van de Marantz Receiver DTS MA HD  :kwijl: Het beeld was fantastisch, veel gedetailleerder dan de PS3, en ook de kleuren springen van het scherm. De speler heeft tijdens de setup herkend dat er een Pioneer plasma aangangt, en zijn settings er op afgeregeld.

Ook het geluid is het beste wat we al hadden gehoord, ook de vriendin kon dit beamen, elk detail hoor je. Ook het laag was nu duidelijk aanwezig, iets dat ik soms wel miste met de PS3. Je hoorde niet alleen maar voelde ook dankzij de SVS sub de voetstappen van de Hulk. Ik probeer vandaag nog een gevechtsscene af te spelen op de PS3 en ga vooral op het laag letten. (vriendin was te snel deze ochtend, heeft de film al terug gebracht naar de videotheek)
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Stadium III

iig mooi dat je zeer tevreden bent !

Heb je de nieuwste hulk gezien of de wat oudere versie ?

Ik heb hier ook met de sharp dat ie automatisch de tv herkend!

Verder hier ook zeer tevreden met een standalone speler!
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4