welke DAC is beter die van de Marantz SR8002 of die van een losse Bluray speler?

Gestart door dmeerpa, december 28, 2008, 13:57:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dmeerpa

Ik gebruik momenteel een PS3 voor het afspelen van Blurays, maar ik ben absoluut niet tevreden van het geluid. Ik laatliet de PS3 alles decoderen en als PCM naar mijn receiver sturen, daar de PS3 DolbyDigitaal HD en DTS MA HD niet kan bitstreamen, maar het geluid kan niet op tegen wat de Marantz DV7001 uit de DVDtjes haalt. Ik heb ook al een vergelijk gemaakt tussen DVD weergave op de PS3 en de DV7001 (en DV7600) en voor beeld mag je hem er gerust naast plaatsen, maar op audio gebied vald de PS3 door de maand.

Zo vernam ik van Stadium III die een stand alone bluray speler bezit dat hij het geluid van 10.000 BC goed vond, ik vond het ondermaats, ik wacht nog tot mijn SVS laat voelen dat Mamoets in aantocht zijn. Ik mag een bluray speler hebben voor mijn Kerst. Momenteel zit ik te denken aan een Sony of Panasonic.

Volgens mijn eerste zoekresultaten zou de de Panasonic beter scoren zijn qua beeld en geluid dan de Sony. Op analoge uitgangen zit ik niet te wachten, tenzij de interne decodres van de speler beter zouden zijn dan die van de Marantz Receiver. Daarom dat de mogelijkheid om DD HD en DTS MA HD te streamen een must is.

Ik heb een Marantz DV7001, de mogelijkheid om een goeie DVD upscaler te hebben is dus ook geen must.

Wat raden jullie aan met als belangrijkste criteria goed geluid, het moet daarvoor geen Pana of Sony zijn ?

Mijn voorkeur gaat momenteel naar de Pana, maar dan komt de volgende en belangrijkste vraag wat is beter de ingebouwde audio decoders van de speler of die van de reciever ?
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Marvin

ben zelf niet echt thuis in het BR gebeuren, omdat ik dat gewoon niet ga aanschaffen...

maar van horen zeggen hier bij de audioboer, die daar gehoormatig geen onwetenden zijn, is de nieuwe Denon in alles de groote winnaar...
maar die kost dan ook aardig wat centjes...

Marantz heeft tegenwoordig toch ook van die dingen op de markt? 

dmeerpa

Citaat van: marvin op december 28, 2008, 14:14:03
ben zelf niet echt thuis in het BR gebeuren, omdat ik dat gewoon niet ga aanschaffen...

maar van horen zeggen hier bij de audioboer, die daar gehoormatig geen onwetenden zijn, is de nieuwe Denon in alles de groote winnaar...
maar die kost dan ook aardig wat centjes...

Marantz heeft tegenwoordig toch ook van die dingen op de markt? 

Marantz komt inderdaad één deze dagen met 2 spelers op de markt, de BD7003 die het nieuwe design heeft en ongeveer 800€ kost , en de BD8002 die het design heeft van de rest van mijn Marantz spullen meer NIET in het zilver. De kans is zelfs heel groot dat de BD7003 een omgebouwde Panasonic is, want de Marantz beeldprocessor is van Panasonic.

Moest de BD8002 in het zilver beschikbaar worden, wat normaal niet het geval is, dan heb ik er misschien wel 2000€ voor over, want dan vermoed ik dat hij op DVD gebied beter zal zijn dan de DV7001. En kan de mijne in de verkoop.

Misschien toch zeggen dat ik me nu wil beperken tot ongeveer 400€.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Marvin

is dat HD-geluid echt veel mooier?
ik heb er nog geen seconde naar geluisterd.....  violent1

dmeerpa

Op een goeie set zou een DVD ten opzicht van dat HD audio gedoe, klinken als een MP3... ten opzichte van CD.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Marvin

met een goede rip van 320kbps tov cd, weinig grove verschillen dus...

Stadium III

Er zijn iig verschillende losse spelers met interne dac's voor het HD gebeuren
Sharp weet ik natuurlijk zelf dat die het kan en verder panasonic volgens mij ook

Ik heb in mijn 7001 geen nieuwe dac zitten die alles kan weergeven dus ben ik wel gedwongen naar de sharp te gaan en via hdmi gaat dat perfect om LPCM te verzenden

Ik kan de sharp ook op bitstream zetten en dan gaat er wel een dolby logo branden in de 7001 en heb ik wel geluid maar weet dan niet als ik de volledige breedte doorkrijg

Over het algemeen ben ik er wel tevreden over kwa geluid voor blu ray,voor de rest is de DV 7001 de man
Het geluid is lekker vol en met blu ray komt het zeker allemaal lekker uit de verf
Het is alleen nu dat ie voor raparatie weg is  :|

Bij 10.000 bc heb ik een mooie volle egale bass met de mamoets en tja er blijft ook een punt wat je er van verwacht

Kan wel zeggen dat Iron Man en The Dark Knight zeer goeie sound tracks hebben met meer als voldoende laag !
Dus dat moet zeker tekeer gaan !

Tja ik neem wel aan dat de dac in de 8002 van goeie kwaliteit is en je niet snel teleur zal stellen
Dus ik heb er wel vertrouwen in dat je met een speler die bitstream kan doorgeven je zeker winst zult krijgen tov de PS3
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

Als je na gaat dat een Panasonic DMP-BD35 via internet €250,- kost en de Marantz €2000,-. Dan vraag ik me af of het verschil in zowel beeld als geluid zo groot is dat het die €1750,- verschil rechtvaardigd! Lijkt me bijna onmogelijk. Maar ik heb ze natuurlijk niet naast elkaar gezien/gehoord. Puur gevoelsmatig.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Jan

De Marantz BD7003 kost 800 euro en geen 2000 euro. Of de BD8002 ook op de Panasonic is voortgeborduurd weet ik niet.

WimPeu

Citaat van: Jan op december 28, 2008, 20:20:17
De Marantz BD7003 kost 800 euro en geen 2000 euro. Of de BD8002 ook op de Panasonic is voortgeborduurd weet ik niet.

Dat weet ik. Het gaat mij gewoon om die enorme prijs verschillen tussen BD spelers in het algemeen. Ik vraag me in zulke gevallen altijd af of het prijs verschil ook terug te horen en zien is op je scherm.

Als ik moet kiezen tussen de Pana of de 7003 dan weet ik het wel. Ga ik blind voor de Pana.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

dmeerpa

Citaat van: WimPeu op december 28, 2008, 20:32:42
Dat weet ik. Het gaat mij gewoon om die enorme prijs verschillen tussen BD spelers in het algemeen. Ik vraag me in zulke gevallen altijd af of het prijs verschil ook terug te horen en zien is op je scherm.

Als ik moet kiezen tussen de Pana of de 7003 dan weet ik het wel. Ga ik blind voor de Pana.
Ik zou ook de pana kiezen. De bd7003 ziet er echt uit als een
Low budget speler.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

dmeerpa

Ik denk dat het de Panasonic BD35 of BD55 wordt.
Vraag is of de BD55 de 100€ meerprijs waard is, gezien ik vermoedelijk de SR8002 zal gebruik om het geluid te decoderen.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Jan

Misschien heb je iets aan deze test. Ik heb niet alles gelezen, maar het geeft wel het verschil tussen beide spelers weer.

dmeerpa

dank je. Ik ben deze namiddag op zoek gegaan naar een bd55, maar nergens een kunnen vinden. Meer zelfs, de bd55 wordt niet meee gemaakt. En is hierdoor niet meer leverbaar. Ik zoek me nu dood achter een winkel die er nog een heefy.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

WimPeu

Citaat van: dmeerpa op december 29, 2008, 19:35:20
dank je. Ik ben deze namiddag op zoek gegaan naar een bd55, maar nergens een kunnen vinden. Meer zelfs, de bd55 wordt niet meee gemaakt. En is hierdoor niet meer leverbaar. Ik zoek me nu dood achter een winkel die er nog een heefy.

Waarom heb je toch voor de 55 gekozen??? Ben wel benieuwd.

(Tip: THX-UltraII heeft de 30 (met interne decoders) voor een meer dan schappelijke prijs in de aanbieding
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=82129.0)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES