DV7001 probleem(pje)

Gestart door WimPeu, november 15, 2008, 14:48:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WimPeu

Mijn DV7001 geeft bij sommige (zowel kopietjes als orginele) DVD's een ratelend geluid. Vooral bij de menu's, maar veel ook tijdens de hele DVD.
Soms als ik de lade een paar keer open en weer dicht gedaan heb is het over, soms ook niet.
Het lijkt (hoort) net alsof de DVD ergens een heel klein beetje tegen aan loopt.

Meer mensen met dit probleem??
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

sattie

Gewoon laten opsturen voor garantie en natuurlijk met een cd/dvd plaatje erbij waarmee de klacht optreed, is wel zo makkelijk. Want zoals je zelf al zegt het treed niet altijd op.
Het kan soms zijn dat een plaatje niet helemaal centrisch is en dit kan lijden tot resoneren van het loopwerk.
Wil niet zeggen dat het aan het plaatje ligt,  maar kan ook aan het loopwerk liggen.

Stadium III

Hier nergens last van maar idd laten opsturen ben je het beste af
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

dmeerpa

Hier ook geen problemen. Moet er wel op letten dat schijfje mooi in de slede ligt, durft nogal gebeuren dat hij er niet exact inligt, door de ondiepe boord.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

WimPeu

Hij is weer binnen hoor!!!!

Het complete loopwerk met spindel motor is vervangen. Het is gemaakt door een bevriende reparateur. Normaal kost zoiets €100,- maar ik kreeg het voor €60,- geregeld!! hello
Ik heb het niet zo op het opsturen en zo. Krijg je hem weer terug, probleem nog niet opgelost..weer opsturen....gebed zonder eind.
Kost een paar centen maar hij is wel in 1 keer klaar.

Blijft vreemd natuurlijk bij zo een speler... :eerie:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

sattie

Tja en nu is je garantie vervallen, omdat er door een onbevoegde is in gewerkt.
Best jammer dat je het zo oplost en gewoon niet naar de winkel toegaat waar je hem hebt gekocht.
Als je er een vb plaatje erbij had gedaan waarbij de klacht optrad, was het zeker goed gekomen.

WimPeu

Citaat van: sattie op december 19, 2008, 17:38:00
Tja en nu is je garantie vervallen, omdat er door een onbevoegde is in gewerkt.
Best jammer dat je het zo oplost en gewoon niet naar de winkel toegaat waar je hem hebt gekocht.
Als je er een vb plaatje erbij had gedaan waarbij de klacht optrad, was het zeker goed gekomen.


Het was misschien wel goed gekomen, maar ik heb nogal slechte ervaringen met de garantie reparaties. Mijn vorige DVD speler (H/K DV47) was al stuk bij het uit pakken. Ik had deze bij de MM (50km verder op) gekocht. Geen probleem meneer en ik kreeg zo een nieuw exemplaar mee. Mooi geregeld, alleen deze was ook niet goed. Weer 2 keer 50km reizen.  Nog steeds niet goed. (ik zal je details van de problemen besparen). Toen wilde ik graag mijn geld terug. Ik wou dat ook wel terplekke in een andere DVD speler steken. Kon niet, hij moest eerst 3 keer voor reparatie opgestuurd zijn geweest binnen de garantie termijn en dan pas zou ik mijn geld terug kunnen krijgen. Aangezien ik de eerste keer een compleet andere speler had mee gekregen gold dat niet als reparatie. ik moest dus nog 2 keer hem op  laten sturen voor ik mijn geld terug zou krijgen. Ik was al 3 (=300km) keer naar Groningen gereden voor deze speler inmiddels. (1 keer om hem te kopen, 1 keer om hem om te ruilen en 1 keer voor de eerste reparatie...) mijn vertrouwen in de speler was al op het nul punt gedaald.

Nee geef mij deze optie maar. Bij dit bedrijf dat leeft puur van reparaties en dus ook geen enkele belang heeft bij de verkoop van evt een nieuw apparaat. Daarbij, geen tig keer, door overwerkte TNT'ers, heen en weer gesmeten apparaat. Maar gewoon zelf even brengen en weer ophalen!!

De 7001 speelt weer als een zonnetje. Fluister stil zoals ik hem ook ken. notworthy
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Martijn

Tja, wij kopen onze Marantz apparatuur bij erkende HiFi dealers. Probleem? Langsbrengen, zij sturen hem op, 2 weekjes later is ie terug en is alles weer prima. Nooit problemen mee gehad.  :-)

Maar ja, zo heeft iedereen andere ervaringen.  :wink:
Marantz ZR6001 - Marantz DV7001 - Paradigm Monitor 7 v5 - Panasonic 42PX80

WimPeu

#8
Citaat van: Martijn op december 21, 2008, 21:21:21
Tja, wij kopen onze Marantz apparatuur bij erkende HiFi dealers. Probleem? Langsbrengen, zij sturen hem op, 2 weekjes later is ie terug en is alles weer prima. Nooit problemen mee gehad.  :-)

Maar ja, zo heeft iedereen andere ervaringen.  :wink:

Geloof me, mijn Marantz spullen komen NIET van de MM. Ook van de erkende dealer http://www.boelman-co.nl/. Na de garantie termijn repareren ze ook zelf trouwens!

Maar het opsturen en repareren heeft daar geen invloed op. Gaat via een zelfde soort weg!
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES