Veranderd: SA7001, problemen lezen SACD

Gestart door Nick, oktober 24, 2008, 21:22:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nick

Dag allemaal,

Allereerst, ik ben nieuw op dit forum, ik heb afgelopen maand een Marantz PM17 MKII weten te bemachtigen en ik heb daar vanmiddag een SA7001 aan toegevoegd.  :yes:

Aangezien mijn speakers nog in aanbouw zijn ben ik net voor het eerst vol verwachting via mijn koptelefoon naar beide apparaten gaan luisteren. Toen viel mij op dat de link van de remote control OUT van mijn PM17 MKII naar de remote control IN van de SA7001 (nog) niet werkt. Het enige dat ik er in beide handleidingen over terug kan vinden is dat de SA7001 op 'extern' moet staan om infraroodgegevens van de PM17 toe te kunnen passen.

Kent iemand dit probleem? Moet er ergens een aanpassing worden gedaan om de beide types aan elkaar te synchroniseren of is het eenvoudigweg niet mogelijk bij deze twee types?

Vriendelijke groet,

Nick

Nick

Na enkele cd's geluisterd te hebben en het apparaat een aantal keer uit gehad te hebben blijkt de bediening van de cd-speler via de afstandsbediening van de versterker opeens wel te werken :? Ik ben dus inmiddels geholpen, maar waar dat hem nou aan lag?  :-)

Maurice

Citaat van: Nick op oktober 24, 2008, 23:33:43
Na enkele cd's geluisterd te hebben en het apparaat een aantal keer uit gehad te hebben blijkt de bediening van de cd-speler via de afstandsbediening van de versterker opeens wel te werken :? Ik ben dus inmiddels geholpen, maar waar dat hem nou aan lag?  :-)
Geen idee, maar lijkt wel MS Windows... :schater:
rebooten en probleem opgelost  :|
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

HiFi gek

Welkom op het forum .

Inmiddels is uw probleem dus gelukkig verholpen , daar gaat het om .
Veel plezier op ons forum gewenst .

Groeten  EDWIN  B

Nick

Bedankt voor de reacties. Ik heb inmidels een nieuw probleem: Vandaag kon ik de SACD Brothers in Arms van de Dire Straits ophalen, en hoewel de speakers nog niet afzijn, wilde ik toch eens luisteren of het verschil ook al goed waarneembaar is via koptelefoon. Maar na het inleggen van de cd gaf mijn cd-speler meer dan eens 'No Disc' aan.

Mijn eerste reactie was dat dat wellicht kwam doordat de SA7001 een stereo-SACD-speler is en de SACD (waarschijnlijk) alleen het 5.1-spoor bevatte. Dus heb ik de SACD We can't dance van Genesis gekocht, en ook daar gaf mijn speler meerderemalen nul op mijn request.

Ik heb op dit forum al wat 'trucjes' gelezen over het aanpassen van de soundmode CD of SACD voor dat de disc erin gaat, en dat vertelden ze me telefonisch ook bij de winkel waar ik hem gekocht heb, maar ook dat helpt niet. Het meest frapante is nog wel dat mijn computer die een loopwerkje van nog geen 20 euro heeft hem zonder enige moeite slikt en afspeelt.. Overigens leest mijn cd-speler normale cd's wel zonder uitzondering.

Conclusie: apparaat is niet goed?  :oops:

dmeerpa

#5
De SACD is hybride, dus ook op elke standaard CD speler afspeelbaar. (stereo)

http://www.highfidelitydiscs.nl/customer/product.php?productid=19683&XCARTSESSID=218698d1ca66f13956ff8340fda7c75f
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Nick

Bedankt voor de link, ik kwam er later ook achter. Dat is het rare dus ook, ik heb veel gelezen dat deze speler (en andere spelers, ook van andere merken) het probleem eveneens kennen dat de SACD niet wordt afgespeeld, maar bij mij herkent hij geen van de 'lagen', terwijl de SA7001 bij een hybride-cd in ieder geval moeiteloos de cd-laag moet kunnen vinden.

Uiteindelijk is het een keer gelukt om de SACD af te spelen in de SACD modus, maar na twee keer van 'soundmode' te zijn veranderd liep de speler alweer vast en is het daarna ook niet weer gelukt. Ik zal er dus waarschijnlijk mee terug moeten... Hoe moeilijk het ook is om afscheid te nemen, want cd's slikt 'ie stuk voor stuk.

Iemand nog tips wat betreft het terugbrengen? Wat kan ik aan service verwachten? Ik heb hem vorige week bij iEar Tilburg opgehaald, overigens een erg service-gerichte winkel wat mij betreft.

Vriendelijke groet,

Een Marantzfan met opstartproblemen  :wink:

HiFi gek

Citaat van: Nick op november 01, 2008, 00:46:21
Bedankt voor de link, ik kwam er later ook achter. Dat is het rare dus ook, ik heb veel gelezen dat deze speler (en andere spelers, ook van andere merken) het probleem eveneens kennen dat de SACD niet wordt afgespeeld, maar bij mij herkent hij geen van de 'lagen', terwijl de SA7001 bij een hybride-cd in ieder geval moeiteloos de cd-laag moet kunnen vinden.

Uiteindelijk is het een keer gelukt om de SACD af te spelen in de SACD modus, maar na twee keer van 'soundmode' te zijn veranderd liep de speler alweer vast en is het daarna ook niet weer gelukt. Ik zal er dus waarschijnlijk mee terug moeten... Hoe moeilijk het ook is om afscheid te nemen, want cd's slikt 'ie stuk voor stuk.

Iemand nog tips wat betreft het terugbrengen? Wat kan ik aan service verwachten? Ik heb hem vorige week bij iEar Tilburg opgehaald, overigens een erg service-gerichte winkel wat mij betreft.

Vriendelijke groet,

Een Marantzfan met opstartproblemen  :wink:


Neem vooral die weigerende sacd's mee zodat je het ter plekke kunt bewijzen aan de winkelier .
Dan is het gelijk volledig duidelijk voor hun .
Probeer als er meerdere sacd spelers van jouw type in de winkel staan ook daar jouw sacd's op , wijgeren ze dan niet dan weet je de oorzaak en dan is jouw speler niet in orde .
Vraag dan om jouw speler om te ruilen voor een andere .

SUCCES GEWENST


Groeten  EDWIN  B

Nick

Bedankt voor je reactie, dat zal ik zeker doen. Het probleem is dat ze geen nieuwe SA7001 kunnen aanbieden, omdat dit hun laatste exemplaar was. Dus ik heb me net alvast verdiept in wat andere spelers die ik dan als vervangend apparaat (in ieder geval tijdens de duur van de reparatie) mee naar huis wil. De meest redelijke optie is dan de SA7003.

Nu is mijn vraag hoe die speler zich qua specificaties houdt ten opzichte van de 7001. Dan kan ik er ook nog over nadenken om dan eventueel alsnog te switchen naar de 7003. Iemand ervaringen met de SA7003 (liefst in verhouding tot de SA7001)?

Nick

Ik heb met iEar afgesproken dat ik hem morgen ter reparatie aanbied. Ze hadden het vermoeden dat het met een vrij kleine ingreep verholpen zou kunnen zijn, vetten, schoonmaken etc.. Mocht dat nou niet lukken, dan krijg ik een vervangend apparaat mee en komen ze de gerepareerde cd-speler daarna bij mij thuis omwisselen. Prima service.

Het bevalt me alleen niet dat een apparaat zoals deze stukloopt door wat smeersel. Dat een beetje schoonmaken en smeren de oplossing zou zijn. Dan geeft dat niet echt een rotsvast vertrouwen in de speler. Dan ga je haast vermoeden dat 'ie na een maandje vakantie of iets dergelijks geen superaudiocd's meer slikt, omdat het vet niet soepel genoeg meer is. Nou goed, we horen het morgen.

Nick

Zo, vanmiddag bij iEar geweest. Van binnen zag het apparaat er prima ut zeiden ze, er wordt morgen een cd-rom door Marantz opgestuurd voor een software-intialisatie. Dat zou het moeten verhelpen. Ik ben benieuwd. Voor nu heb ik de prachtige Yamaha DVD S1500 meegekregen. Prima, dan is het verschil straks goed hoorbaar!

Nick

Twee weken geleden heb ik de cd-speler weer opgehaald, en op een haperingetje hier en daar na, doet hij het na een software update weer uitstekend. Het blijft niet zo'n fijne binnenkomer voor een apparaat met zo'n prijs, maar ik ben er nu, met mijn inmiddels afgeronde speakers, heel erg blij mee.

Voor de geinteresseerden: http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=7626

gerard

Leuk zelfbouwproject notworthy

Dat is echt eens heel wat anders dan met mdf!
Mooi dat het ook nog eens goed klinkt, daar doe je het voor.

Groet gerard
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes